nyt kai on pakko alkaa uskomaan kuoleman jälkeiseen elämään, veljellä ihmeellinen näky

isoäiti mölykylästä

Aktiivinen jäsen
04.05.2007
26 699
2
36
mun veli oli lauantaina maannut sohvalla lehtiä lueskelemassa. oli sit aikonut nousta siitä ylös, niin oli tuntunut ensin, että sohva kaatuu. sit oli huomannut, että syöksyy hirveää vauhtia tunnellia pitkin. oli suojellut käsillä päätään, kun oli pelännyt törmäävänsä tunnelin varrella oleviin puihin ja kallioihin. sit oli alkanut häämöttää putken pää, jossa oli loistanut kirkas valo. sit kun oli ollut jo aika lähellä valoa vauhti oli hiljentynyt ja aivan kuin joku olis kiskaissut hänet niskasta takaisin yhtä hurjaa vauhtia. oli sit havahtnut lattialta sohvaa vasten könöttämästä. naama oli ollut punainen ja sitä oli pistellyt, ei muita oireita. tultiin siihen tulokseen, että veli meinasi kuolla, mutta ei ollut vielä hänen aikansa lähteä vaan, hänet palautettiin takaisin. aika monet likellä kuolemaa käyneethän puhuu tästä tunnelista ja valosta sen päässä.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
Alkuperäinen kirjoittaja Jonsered:
Hapenpuutekin saattaa tehdä tuollaisen tunteen... Siis ilman sen "suurempaa".
*sanoo wanna-be-shamaani*
niin kaikkihan on mahdollista, silsti jotenkin pelottavaa tai en tiedä, olishan se kiva jos elämä ei vallan ihan tähän elämään loppuisi

No jos ei loppuis niin ainaki huomattavasti helpompaa sais olla tokalla kierroksella.

Minusta olisi kummallisempaa jos elämä vaan loppuisi, eikä olisi mitään. Aatelkaa avaruuttakin, vaikea kuvitella että se johonkin loppuu, vaan helpompi aatella että se on ääretön. Elämä on ääretöntä, mutta missä muodossa, onkin sitten eri juttu..

Apua, mä olen myös miettinyt näitä juttuja, ja siis eihän siinä ois mitään järkeä että joku vaan kuolis eikä ois sen jälkeen muka enää missään :o
Tai mitä järkeä siinäkään olis että kuoleman jälkeen joutuis taivaaseen, jos se "elämä" siellä vaan jatkuis äärettömyyksiin niin eihän semmonenkaan pitemmän päälle voi kovin jännää olla?
Ei näitä tämmösiä kannattais ees ajatella :D Menee solmuun.

Kai se veli kävi lääkärisssä? :) Ette mitään tukosta tai pullistumaa aivoissa ole, tms.

Tuota valoputkea on selitetty just hapenpuutteella ja adrenaliinin erittymisellä elimistöön.

Mä taas olen varma että kaikki tuollaiset näyt on vaan mielikuvituksen tuotetta. Ihmisillä on tarve uskoa siihen, ettei elämä lopu kuolemaan. Siksi mieli taikoo tälläisiä "kohti valoa" kokemuksia. Kuolema on mun mielestä lopullinen. Ei sen jälkeen jatka elämää jonain henkenä. Tuntuu vaan lohdulliselta ajatella niin.

Missäs ne kaikki miljoonat ennen meitä kuolleet ihmiset sitten olisi? Jo kaikki jää jonnekin jatkamaan elämää jossain muodossa? Musta se kuulostaa paljon epätodennäköisemmältä kun vaihtoehto, että kaikki loppuu kuolemaan.

Mulle tuli kerran anafylaktisessa reaktiossa kuoleman kokemus. Mulla koko maailma tuntui hidastuvan, äänet katosi, koko kehosta tuli tunnoton.. tosin päässä tuntui valtavaa painetta, tuntui kuin olisin kaatunut maahan todella hidastettuna ja kaikki oli harmaata, viimeinen ajatus oli et nyt mä kuolen ja sitte en muista mitään. Onneksi mies oli kotona ja sai iskettyä adrenaliinipiikin reiteen ja soitti ampulanssin.

Alkuperäinen kirjoittaja Pööni:
Apua, mä olen myös miettinyt näitä juttuja, ja siis eihän siinä ois mitään järkeä että joku vaan kuolis eikä ois sen jälkeen muka enää missään :o
Tai mitä järkeä siinäkään olis että kuoleman jälkeen joutuis taivaaseen, jos se "elämä" siellä vaan jatkuis äärettömyyksiin niin eihän semmonenkaan pitemmän päälle voi kovin jännää olla?
Ei näitä tämmösiä kannattais ees ajatella :D Menee solmuun.

Mutta enta jos esim aikakasitys siella "taivaassa on aivan erilainen" jolloin ikuisuus ei tunnu pahalta? miksei voisi olla sellaisessa paikassa ikuisuuden jossa on hyva olla?

Alkuperäinen kirjoittaja Mietiskelen:
Mä taas olen varma että kaikki tuollaiset näyt on vaan mielikuvituksen tuotetta. Ihmisillä on tarve uskoa siihen, ettei elämä lopu kuolemaan. Siksi mieli taikoo tälläisiä "kohti valoa" kokemuksia. Kuolema on mun mielestä lopullinen. Ei sen jälkeen jatka elämää jonain henkenä. Tuntuu vaan lohdulliselta ajatella niin.

Missäs ne kaikki miljoonat ennen meitä kuolleet ihmiset sitten olisi? Jo kaikki jää jonnekin jatkamaan elämää jossain muodossa? Musta se kuulostaa paljon epätodennäköisemmältä kun vaihtoehto, että kaikki loppuu kuolemaan.
niin hyvä kysymys. ja kuten sanoin meistä kukaan ei oikeesti tiedä mitä seuraa kuoleman jälkeen, vaan kaikki on arvailujen varassa. ja mun veli ei kyllä kuolemaa pelkää, vaan se on hänestä kuten onkin osa elämää, joka kohtaa jokaisen jossain vaiheessa. en tiedä mikä tuo näky sitten ollu, ei varmaan koskaan selviä. hiljaiseksi kuitenki velimiehen veti, ja samoin myös minut.

Alkuperäinen kirjoittaja pakkasrouva avannolla:
tuolla joku sanoi, että elämä sais olla paljon helpompaa, jos se kuoleman jälkeen jatkuu. tohon vois oikeestaan yhtyä

Mutta entas jos ajatellaan et taalla ollaankin oppimassa jotain "oppia" niin eiko ole normaalia et elama olisi silloin "vaikeaa"?

mie en kyseenalaista mittään näitä henkijuttuja koska miulla ei oo tietoa. joten en kyseenalaista ap siunkaan veljes kokemusta. vaikka täälläki varmaan moni aattelee että just joo... niin se on ollu veljelles kuiten aivan järkyttävän toellinen ja varmaan vähän pelottavaki kokemus :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Nyynä:
mie en kyseenalaista mittään näitä henkijuttuja koska miulla ei oo tietoa. joten en kyseenalaista ap siunkaan veljes kokemusta. vaikka täälläki varmaan moni aattelee että just joo... niin se on ollu veljelles kuiten aivan järkyttävän toellinen ja varmaan vähän pelottavaki kokemus :hug:
tätä mä just tuolla olen sanonut, että ei voi kyseenalaistaa, koska me ei kukaan oikeesti tiedetä mitä kuoleman jälkeen tapahtuu. ja on ollut veljelle pelottava kokemus.

Yhteistyössä