Nyt käydään pohjalla..

• Viestiketjun aloittaja Tästä noustaan,aikaa se vaatii
  • Ensimmäinen viesti
Tästä noustaan,aikaa se vaatii
Laskut erääntyy, osa jo perintätoimistossa. Olen kyllä onnistunut tekemään heidän kanssaan maksusuunnitelmat. Mutta kysymys kuuluukin, mitä tapahtuu JOS en jostain syystä saa laskuja maksettua? Meneekö perintätoimistosta laskut ulosottoon? Mitä sitten tapahtuu? Ja jos eivät mene ulosottoon niin mihin?

Olen menettänyt yöunet ja mietin kaiken maailman vaihtoehtoja. :(

näin
Summa kasvaa perintätoimistolle korkoa maailman tappiin asti. Ulosotossa lasku mitataan jostain sulle tulevasta saamisesta (palkka, veronpalautus) ja jos se onnistuu suoraan siitä, mitään muuta ei tapahdu.

Nyt kun asiat on tuossa jamassa, on tärkeintä saada asiat hoidettua. Hoitamatta jättäminen vaan vaikeuttaa tilannetta koko ajan.

Kx3
Jos et pysty noudattamaan maksusuunnitelmaa, niin soita hyvä ihminen uudestaan sinne perintätoimistoon ja tee uusi maksusuunnitelma! Ei ne halua sun laskuja pistää ulosottoon. Ne ottaa kyllä mieluummin rahat vaikka kuinka pienissä erissä. Yrität vaan aina ajoissa sopia, jos et pysty suunnitelmasta pitään kiinni.

noin
Alkuperäinen kirjoittaja näin:
Summa kasvaa perintätoimistolle korkoa maailman tappiin asti. Ulosotossa lasku mitataan jostain sulle tulevasta saamisesta (palkka, veronpalautus) ja jos se onnistuu suoraan siitä, mitään muuta ei tapahdu.

Nyt kun asiat on tuossa jamassa, on tärkeintä saada asiat hoidettua. Hoitamatta jättäminen vaan vaikeuttaa tilannetta koko ajan.
Maksuhäiriö merkintä ja luottotiedot menee, niinkö?

Kx3
Maksuhäiriömerkintä tulee ja luottotiedot menee viimeistään sillon, kun laskut menee ulosottoon. Sitten elämä on tosi hankalaa. Yritä vaan viimeiseen asti sopia perintätoimiston kanssa, ettei tulisi merkintöjä.

nyt harmaana
Meillä ihan sama tilanne . Aina ollaan saatu sovittua, paitsi mieheltä kerkes muutama mennä ohi ja ulosottoon. Nyt yritetään selvitä niin että mullapysyy luottotiedot kunnossa. Sossustakaa ei saatu apua, kun ei ootarpeeksi ulosotossa......ois kiva että auttaisivat ajoissa....mutta niille varmaan mahdotonta auttaa ennaltaehkäisevästi.....

vieras
Kyllä siellä ollaan enemmän huolissaan maksukyvystäsi enemmän kuin sinä itse. Eli soita sinne ja kerro tilanteesi niin voivat laskea uudelleen maksu suunnitelmasi.

nyt harmaana
Kannattaa sopia .Meillä on jotenkin asiat niin sekaisin että on huomaamatta jäänyt pari ....Yö unet tässä on myöskin mennyt ja varsinkin kun on kaikkea muutakin murehdittavaa....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja nyt harmaana:
Kannattaa sopia .Meillä on jotenkin asiat niin sekaisin että on huomaamatta jäänyt pari ....Yö unet tässä on myöskin mennyt ja varsinkin kun on kaikkea muutakin murehdittavaa....
Kiitos "kohtalotoveri". :)

Jotenkin sitä häpeää itseään kun ei ole osannut hoitaa raha-asioitaan kunnolla. ;(

kohtalotoveri
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Jotenkin sitä häpeää itseään kun ei ole osannut hoitaa raha-asioitaan kunnolla. ;(
No opitaan kantapään kautta.
Se on onneksi vaan rahaa..Näin minä olen pyrkinyt ahdistavampina aikoina miettimään.

nyt harmaana

Se hän tässä eniten hävettääkin ja huoli lasten puolesta...... ajattelee vaan että kuinka sitä on voinut olla näin tyhmä..... no kyllähän tää joskus loppuu....ehkä nyt sitten oppii ettei kannata velkoja maksaa veloilla....

ap
Alkuperäinen kirjoittaja kohtalotoveri:

No opitaan kantapään kautta.
Se on onneksi vaan rahaa..Näin minä olen pyrkinyt ahdistavampina aikoina miettimään.
Niin, kunhan koti säilyisi. Ja minun "velat" on onneksi mittasuhteessa pieniä. :) Eiköhän tämä elämä eteen päin mene, ja meneekin. Mutta toivottavasti toivotulla parannuksella.

Yhteistyössä