nyt joudun tekee ällö avauksen, miksi takapuolta pyyhkiessä paperissa on verta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "apuva"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Peräpukamia. Niitä tulee välillä jos joutuu vääntämään. Mulla nyt loppuraskaudessa tullut muutenkin. Jos on kipeitä, niin apteekista saa jotain lääkettä.

Vaikka se veri olis pöntössäkin,en itse heti huolestuis jos olis kirkasta...
Sit jos tummempaa verta alkaa tulee..se on jostain "syvemmältä" todennäköisesti kotoisin ja siitä olisin huolissani...

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24495267:
Vaikka se veri olis pöntössäkin,en itse heti huolestuis jos olis kirkasta...
Ei pidä paikkaansa, jos ikää on jo, koska peräsuolisyövässä ja paksuuolen alkupään syövässä veri on kirkasta.

• Tykkää
Reactions: Uudi
[QUOTE="vieras";24495284]Ei pidä paikkaansa, jos ikää on jo, koska peräsuolisyövässä ja paksuuolen alkupään syövässä veri on kirkasta.[/QUOTE]

Mä sanoin,että ITSE en huolestuisi...

[QUOTE="vieras";24495323]Jos teet ällö-avauksen, niin älä kirjoita sitä ällöä otsikkoon niin voi edes, valita lukeako vai ei.[/QUOTE]

Eihän tässä ollut edes kuvaa mukana :D

[QUOTE="vieras";24495323]Jos teet ällö-avauksen, niin älä kirjoita sitä ällöä otsikkoon niin voi edes, valita lukeako vai ei.[/QUOTE]

???

mietin vaan, kun samoihin aikoihin kun kirkasta verta on alkanut ilmaantua, ei paljon mutta enivei, on alkanut kovat vatsakivut :/

Itse mietin samaa ja google tarjosi vaihtoehdoiksi peräpukamia tai peräaukon haavaumia mikäli veri on kirkasta. Hoidoksi huolellista pyllyn pesua ja/tai istumakylpyjä aina ulostamisen jälkeen, ei hankausta vaan mielummin taputtelua. Ruokavalioon suositellaan lisäämään enemmän kuituja ja nesteitä mikäli vatsa on ollut kovalla muuten kuiduista saattaa olla jopa haittaa. Myös liikuntaa tulisi lisätä. Lääkäriin jos oireet kestävät itsehoidosta huolimatta yli 2-3 viikkoa tai on kovat kivut. Itse olen myös rasvannut pyllyn seutua, koska tuntuu, että iho on päässyt kuivumaan sieltä ihan totaalisesti ja haavautuu jo siksi.

Takamukseen ei saisi myöskään tunkea mitään :)

[QUOTE="apuva";24495424]???

mietin vaan, kun samoihin aikoihin kun kirkasta verta on alkanut ilmaantua, ei paljon mutta enivei, on alkanut kovat vatsakivut :/[/QUOTE]

Ärtyneen suolen oireyhtymä?

no ei oo tungettu, ikinä :D eikä tungeta.

Noi vatsakivut tohon yhdistettynä huolestuin. mutta, on ollu ihan hirveetä stressiä viime viikkoina. Liikun joka päivä, juon paljon vettä, syön puuroa/leipää, hedelmiä....

Ainakin itse reagoin kaikkeen stressiin mahalla. Jos olet huolestunut, niin suosittelen soittamaan puhelinneuvontaan tai varaamaan ajan. Kyllä sitä yleensä itse tietää milloin on jotain vialla, ellei nyt ihan luulosairas ole :)

[QUOTE="apuva";24495446]no ei oo tungettu, ikinä :D eikä tungeta.

Noi vatsakivut tohon yhdistettynä huolestuin. mutta, on ollu ihan hirveetä stressiä viime viikkoina. Liikun joka päivä, juon paljon vettä, syön puuroa/leipää, hedelmiä....[/QUOTE]

Vatsahaava?

Yhteistyössä