Nyt joku tietysti haukkuu pedofiiliksi, mutta haluaisin kysyä kysymyksen pippelin kehityksestä ja kasvusta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
pippeli kasvaa kokoajan lapsen kasvaessa.. ja se kasvaa siihen asti kunnes pituuskasvu loppuu.. ja siihen kasvuun ei pysty vaikuttamaan.. paitsi teini-ikäinen jos syö pituuskasvun pysäyttävioä steroideja jolloin saattaa jäädä vehjekkin pienemmäksi kuin muuten..

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Itse asiassa, mitä ihmeen väliä sillä on, varsinkaan äidille, minkä kokoinen vehje lapsella on. Voi elämän kevät! :o

No on aika paljonkin!! Kyllä minä lapselleni kaikkea parasta toivon! Ja naisena tiedän, ettei mikään prinssinnakin kokoinen vempain ole miehellekään kiva juttu! Pippeli on nuorellekkin pojalle iso juttu, en halua siitä numeroa tehdä, mutta yritän kyllä silti takavasemmalta kytätä, että kaikki on niinkuin pitääkin.

Ja mitähän sä luulet et sä voit asialle tehdä vaikka huomaisit et pippeli jää pieneksi?

mä olen varmaan jotenkin epänormaali äiti kun en ole ikinä kiinnittänyt erityistä huomiota poikani pippeliin, pojan isä aikoinaan opetti kuinka isot pojat ja miehet peseytyy, ja joskus lähellä murrosikää vastasin pojan kysymyksiin yöllisistä siemensyöksyistä...en ikinä mitenkään tutkaillut mitenkä iso tai pieni se mahdollisesti olisi.

Alkuperäinen kirjoittaja harmaa merianna:
mä olen varmaan jotenkin epänormaali äiti kun en ole ikinä kiinnittänyt erityistä huomiota poikani pippeliin, pojan isä aikoinaan opetti kuinka isot pojat ja miehet peseytyy, ja joskus lähellä murrosikää vastasin pojan kysymyksiin yöllisistä siemensyöksyistä...en ikinä mitenkään tutkaillut mitenkä iso tai pieni se mahdollisesti olisi.

no mun poika on vasta 2v mutta kyllä sitä tulee huomattua sen pippeli kun vaippoja vaihtaa ja se nakupellenä täällä viuhtoo, siis ei sitä tarvitse erikseen ruveta vahtaamaan, kyllä sen muutenkin näkee..

Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

no mun poika on vasta 2v mutta kyllä sitä tulee huomattua sen pippeli kun vaippoja vaihtaa ja se nakupellenä täällä viuhtoo, siis ei sitä tarvitse erikseen ruveta vahtaamaan, kyllä sen muutenkin näkee..

no tottakai vaippoja vaihtaessa näki ja ilmakylpyjä ottaessa, mutta eipä tullut koskaan mieleen tutkailla sen kokoa saati verrata toisten poikien pippeleihin.

Alkuperäinen kirjoittaja merianna:
Alkuperäinen kirjoittaja tilhi:

no tottakai vaippoja vaihtaessa näki ja ilmakylpyjä ottaessa, mutta eipä tullut koskaan mieleen tutkailla sen kokoa saati verrata toisten poikien pippeleihin.

En minäkään kiinnittänyt mitään huomiota kunnes tuli poika jolla on pienen pieni pippeli, asia johon lääkärikin puuttui (paitsi tämän palstan mukaanhan se ei voi olla mahdollista). Eli luulisin ettei suurin osa äideistä mieti asiaa, jos ei jotain poikkeavaa ole. Vähän kuin ei muuhunkaan kehitykseen kiinnitä huomiota, jos kaikki tapahtuu suht normaalisti. Sitten kun jotain poikkeavaa on, asia alkaa mietityttää.

Ihan totta,minustakaan lapsen pippelin koko ei ole äidin murheita...vasitenkaan kun sille ei mitään voi,millainen siitä sitten kasvaa ja kehittyy,mutta yksi asia mihin äiti voi vaikuttaa on alkaa kehittää ja tukea hyvää itsetuntoa lapselle,sillä siitä jos mistäkään on seksiasioissakin kyse.Kykeneekö hyväksymään itsensä sellaisena kuin on,rakastaako itseään ja sitä kautta muitakin katsomatta esim ulkoisiin seikkoihin.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja Tuulipuku:
Ei se kasva lapsuusiässä juurikaan, varsinainen kasvu alkaa vasta sitten noin 11-14-vuotiaana. Miksi muuten 8-vuotias poika oli uimarannalla alasti?

Vaikea arvioida... Tosin täällä maalla on lapset useinkin rannalla nakuna, niin oli meidänkin poika. Tytöt tykkää pitää nättejä röyhelöbikineitä, mutta pojilla taitaa olla luontainen tarve olla munat heiluen. ;)

:D :D :D Tuntuu olevan, vielä aika isoillakin pojilla!! :D

Ja ymmärsin viestin niin, että ap haluaa varmistaa, että pienellä on kaikki OK ja kehittyy normaalisti, eikä siitä tuleeko siitä iso- vai pienivehkeinen...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
En minäkään kiinnittänyt mitään huomiota kunnes tuli poika jolla on pienen pieni pippeli, asia johon lääkärikin puuttui (paitsi tämän palstan mukaanhan se ei voi olla mahdollista). Eli luulisin ettei suurin osa äideistä mieti asiaa, jos ei jotain poikkeavaa ole. Vähän kuin ei muuhunkaan kehitykseen kiinnitä huomiota, jos kaikki tapahtuu suht normaalisti. Sitten kun jotain poikkeavaa on, asia alkaa mietityttää.

Fiksusti sanottu.

Mä en ymmärrä mitä kauhisteltavaa siinä on, jos äitiä mietityttää peniksen kasvu. Olisko se samalla tavalla teistä hirveetä, jos äiti huolestuisi hyvin pieni- tai suurikokoisen lapsensa terveydestä? Kyllä musta lasten kasvua tulee tarkkailla ja kysyä, jos huolettaa. Moniin häiriöihin on hoito, joka usein auttaa sitä paremmin mitä aiemmin se aloitetaan.

pippeli tuntuu olevan monille tabu. Entä jos mietittäisiin esim korvien kasvua, että koska kasvaa ja koska ei, ni miksi se olisi ok?

Taitaap olla niin, että ne joille kasvusta keskustelu on ongelma kokevat itse tämän asian automaattisesti seksuaalisena ja täten ovatkin itse pöpejä.

Yhteistyössä