Nyt jelppiä!!?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Saana"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"Saana"

Vieras
Lapsi sai lahjaksi kengät kokoa 26, nyt käytössä olevat on kokoa 24. Kyseiset uuden kengät ovat huopikkaat, joissa koon valinnassa kehotettiin ottamaan normaalia isommat, koska saattavat kutistua käytössä. Nyt noissa uusissa 26 on kasvunvaraa 3cm. Villasukan kanssa näytti lapsen kävely sujuvan ok, kuten myös juokseminen. Mutta onko noi nyt liian suuret tolla 3cm kasvuvaralla? Mun mielestä on, muiden paikallaolijoiden mielestä ei. Joku ehdotti, että ostaa niihi pohjalliset nii pienenevät...

Äh, auttakaa ny, kengät vaihtoon vai ei?

[QUOTE="Saana";29422136]Ootko ny tosissas? :D[/QUOTE]

Olen. Kastelet ne (kuumalla vedellä) ja laitat lämpimään paikkaan kuivumaan. Kutistuvat siinä sen mitä kutistuvat ja ovet tod.näk. sitten täysin sopivat.

(Se kastuminenhan ne käytössäkin kutistaa jos ovat kutistuakseen.)

[QUOTE="Saana";29422191]Jotenki musta ny tuntuu ettei toi kasteleminen oo se järkevin vaihtoehto :D[/QUOTE]

Toki voit myös odottaa siihen asti että lapsesi käyttää niitä ekan kerran ja siinä kostuvat ja sitten kuivuessaan kutistuvat.

(Se huopatossu kastuu jonkin verran joka käyttökerralla, varsinkin lapsella, kun sillä lumessa touhutaan ja sen jälkeen tuodaan sisään.)

Täällä ei oo lunta yhtään.. Sehän tässä mietityttääkin, että jos en vaihda niitä, niin.. Onko ne tän talven liian isot ja ens talvena jo liian pienet?

Ja jos mä ne ny kasteleen meen, eikä ne kutistu, nii sit niitä ei ainakaa voi enää vaihtaa.. Hitto.

[QUOTE="Saana";29422289]Täällä ei oo lunta yhtään.. Sehän tässä mietityttääkin, että jos en vaihda niitä, niin.. Onko ne tän talven liian isot ja ens talvena jo liian pienet?

Ja jos mä ne ny kasteleen meen, eikä ne kutistu, nii sit niitä ei ainakaa voi enää vaihtaa.. Hitto.[/QUOTE]

Ne on ensi talvena liian pienet. Tänä talvena käyttö jää lyhyeksi joka tapauksessa, joten jos mietityttää niin mene nyt vaihtamaan kokoa/kahta kokoa (tätä minä suosittelen) isommiksi, ostakaa sinne huopapohjalliset pienentämään siihen asti jos/kun kutistuvat ja säästäkää ne ensi talveen. Ensi talvena mitä todennäköisimmin tulee lumi aiemmin kun tämä on ollut aikamoinen poikkeustalvi joten ovat varmasti isommalla käytöllä kuin tänä talvena.

[QUOTE="Saana";29422394]Haa mutta entäs jos ostan se huopapohjalliset noihin nyt, nii olisko ne sit passelin kokoset nyt täksi talveksi? Mikäli se sieltä siis tulee vielä.. ;)[/QUOTE]

Onhan ne, ja varmasti lämpimät jos vahingossa äityy oikein hurjiksi pakkaslukemat. ;) Eli osta vaan niin pääsette käyttämään tossukkaita jo tänä talvena. :)

Uusimmat

Kuumimmat

Yhteistyössä