Nyt iski paniikki.. :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ApuVA! :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Piti ihan käydä katsomassa/lukemassa, että mikä tuo purpura oikeen on, mutta Ei ole!

No mikä sen taudin nimi sitten on? Oon seurannut tätä ketjua ja ollut aidosti huolissaan, mutta pikkuhiljaa alan kääntyä sen puoleen, että tää on ihan huitukukkua koko juttu. Kuka hitto ei muka tietäisi mitä tautia hänellä epäillään? Ei semmosta tautia ole kun verisairaus, se on yleisnimitys usealle taudille. Ja jos on sanottu, että solunsalpaajilla hoidetaan niin kai se nyt on sanottu sen taudin nimikin. Anteeks vaan jos epäilen, mutta onhan nää ap:n vastaukset melkosen ympäripyöreitä. Kyllä normaali ihminen ottaa vaikka itse selvää taudista ellei sitä hälle kerrota.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko enää;28640670:
No mikä sen taudin nimi sitten on? Oon seurannut tätä ketjua ja ollut aidosti huolissaan, mutta pikkuhiljaa alan kääntyä sen puoleen, että tää on ihan huitukukkua koko juttu. Kuka hitto ei muka tietäisi mitä tautia hänellä epäillään? Ei semmosta tautia ole kun verisairaus, se on yleisnimitys usealle taudille. Ja jos on sanottu, että solunsalpaajilla hoidetaan niin kai se nyt on sanottu sen taudin nimikin. Anteeks vaan jos epäilen, mutta onhan nää ap:n vastaukset melkosen ympäripyöreitä. Kyllä normaali ihminen ottaa vaikka itse selvää taudista ellei sitä hälle kerrota.

Anteeksi vaan, mutta en halua kaikkia tietoja tänne ilmoittaa..
Ymmärrät varmasti! :(

Tiedän nimen ja tämä on harvinainen, joten en sitä tahdo kertoa täällä, ettei tunnisteta!

Aina on jonkun pakko tulla kristisoimaan/epäilemään..
Ette uskokaan miten tämmöiset tuntuu pahalta ja satuttaa, kun muutenkin on vaikeata, mutta eihän teidän tarvitse kestää mitään ja olette terveitä!!! :(

Olen jo sanonut, että en kohta enää kommentoi tähän ketjuun, koska tämä menee tämmöiseksi pelleilyksi!! :(

Anteeksi vaan, mutta en halua kaikkia tietoja tänne ilmoittaa..
Ymmärrät varmasti! :(

Tiedän nimen ja tämä on harvinainen, joten en sitä tahdo kertoa täällä, ettei tunnisteta!

Aina on jonkun pakko tulla kristisoimaan/epäilemään..
Ette uskokaan miten tämmöiset tuntuu pahalta ja satuttaa, kun muutenkin on vaikeata, mutta eihän teidän tarvitse kestää mitään ja olette terveitä!!! :(

Olen jo sanonut, että en kohta enää kommentoi tähän ketjuun, koska tämä menee tämmöiseksi pelleilyksi!! :(

No kuka sut täällä tunnistais pelkän taudin nimen perusteella? Tuskin sen nimi sun otsassa lukee. No joo, sympatiat alkaa loppuun täältä päästä, mutta hyvää jatkoo sulle vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja en usko enää;28640892:
No kuka sut täällä tunnistais pelkän taudin nimen perusteella? Tuskin sen nimi sun otsassa lukee. No joo, sympatiat alkaa loppuun täältä päästä, mutta hyvää jatkoo sulle vaan.

EI ole kyllä uteliaisuuden rajaa sinulla!!! :O
"Jos, et kerro niin ei tipu sympatiaa" ??? Huh!

Ihminen osaa vaan olla julma..! :(

hematologilta tuli tieto, että labroja otetaan nyt monen monta ja tämä oli aika yllätys, että hurja määrä uusia verikokeita edessä ja nämä olivat ihan outoja nimiä mitkä siinä luki!
Hyvä, että kaikki tutkitaan tietenkin ja sitten lääkäri soittaa tulokset ja määrää hoidon!
Onneksi lääkäri soittaa ensin niin tämä nopeutuu nyt entisestään..

[QUOTE="vieras";28660718]Ap, kiva et kävit kertomassa kuulumisia. Tämän tästä tulee mieleen, että mitähän kuuluu. Onko vointi yhtään parempi? :)[/QUOTE]

Kiva, että jotkut tykkää! :)

Ajattelin tulla päivittää nyt tietoja, kun ei ole tänne nyt onneksi tullut mitään mollauksia ym.
Niitä, kun en kestä/jaksa laisinkaan!

Kiitoks kysymästä! :)
Vointihan on tosi väsyinen ja ei oikein jaksaisi ylimääräsiä, mutta oman vointini mukaan toiminkin ja ei aina tarvitse jaksaa..
odotan päivää, että jaksaisi erilailla ! :)

Kipujahan on nyt käsissä ja jaloissa..
tässä kämmenselässä nämä verisuonet kipuilee oudosti ja saat olla "naputtamassa" niitä, että hiukan helpottaa!
Jaloissa polvikipuja ja mustelmia tulee ja menee ja jalat muljuaa oudosti "sisältä"..

Välillä ihan unohdan koko asian, mutta jossain vaiheessa tämä aina muistuttaa, mutta onneksi alkaa nyt tapahtua niin pääsee kaikki etenemään! :)

[QUOTE="...";28661082]Kovasti tsemppiä Sinulle!! Onneksi asiat nyt etenevät, toivottavasti pian voit paremmin. Ajatuksin olen Sinua kannatellut :)[/QUOTE]

Hirmusesti kiitoksia kauniista & Ihanista sanoista! :heart:

Olen myös onnellinen tästä, että asiat alkaa etenemään ja kohta varmasti voinkin paremmin!? toivon kovasti ainakin :)

Kiitos! :heart:

ensimmäisen kerran katsoin ketjuasi.

ja älä niistä hematoligien labrapaketeista välitä, ei niitä kukaa ymmärrä, ei niitä osaa edes kukaa hoitaja tilatakaan, oman osaston väki ehkä.

Mutta ota ihmeessä heti alusta sellainen asenne, että sinä olet sinä, etkä se jolla on se sairaus.
niin kuin vois sanoa toisesta "astmaatikko" / " terttu jolla on astma". älä anna sairauden tulla arkeesi <3

ensimmäisen kerran katsoin ketjuasi.

ja älä niistä hematoligien labrapaketeista välitä, ei niitä kukaa ymmärrä, ei niitä osaa edes kukaa hoitaja tilatakaan, oman osaston väki ehkä.

Mutta ota ihmeessä heti alusta sellainen asenne, että sinä olet sinä, etkä se jolla on se sairaus.
niin kuin vois sanoa toisesta "astmaatikko" / " terttu jolla on astma". älä anna sairauden tulla arkeesi <3

Niin se taitaa olla, että noista ei muut taida tajuta , kuin vain se oma väki ja pääasiahan on , että kaikki tutkitaan ja katsotaan varman päälle ja suljetaan pois pahimmat.. toivottavasti!

Olen opetellut juuri tuota, "että minä olen minä, enkä pelkkä ! "paha astmaatikko"..(sattuipa sopivasti sama tähän!) :)
Sekin oli alkuun vaikeata aikaa, mutta siihenkin tottui , vaikka vuosi menikin sen pahimman ajan ja hoitotasapainon selätyksessä, mutta nyt onkin paljon pahempi edessä! :(

mutta: Näin minä yritän kyllä tehdä ja kiitos! :heart:

miten sinulla menee ap? muista rukoilla,saat siitä voimaa <3

Päivät on niin erilaisia, mutta sanosin, että ihan ok nyt, vaikka väsy väsy vaivaa!
Vähemmän jaksaa ja sitten, kun teet tai lähdet jonnekkin missä menee sitä aikaa ym. niin sehän se vasta voimille ottaa, mutta täytyy osata nyt mennä tahdon ja voimien mukaan ja muistaa myös elää! :)

Rukoilusta en tiiä, koska ei se ole auttanut/voimaannuttanut ennenkään :(
Aina olen saanut kantaa ne huonoimmat ja rankimmat kokemukset..
Näin , kun minulle onkin sanottu. "olen niin vahva , että olen saanut ne kantaakseni"
(Vahvuudenkin voi näytellä ulospäin, mutta sisältä ihan rikki!) :(
Ainahan voi yrittää siliti!

Kiitos kuitenkin! :heart:

[QUOTE="...";28704577]Mitä kuuluu ap:lle?[/QUOTE]

Kiitos kysymästä! :heart:

Väsymystä on ja siitä ei pääsee, ei mitenkään eroon , vaikka nukkuisi kuinka paljon ja miten tahansa, mutta se kuuluu tähän ja lääkitys, kun saadaan alkuun niin pitäisi ainakin helpottaa!
Muuten ihan ok tilanne..

Labroissa kävin ja nyt odotellaan, että tulokset valmistuu ja saan puhelun hematologilta, joka päättää hoidon ja lisätutkimukset ym.
Yksi verikoe oli ainakin sellainen, joka myös otettiin niin siinä kestää kuukausi, että tulos on valmiina!

Nyt tosiaan tämä on enemmän mielessä, kun tutkimukset alkoi ja
huolihan on, mutta itse en voi vaikuttaa mitenkään, joten ...
tieto, kun tulee niin siihen on oltava valmiina.. tuli mitä tuli! :(

[QUOTE="...";28708656]Onneksi lääkkeillä saadaan helpotusta sinulle. Kovasti jaksamista sinulle! <3
T. Tuo edellinen kyselijä[/QUOTE]

Onneksi apuja saatavilla, vaikka ei täysin parannettavissa olekkaan, mutta aina voi eteen tulla mitä vaan ja, koska vaan, joten niitä hyviä hetkiä on etsittävä, että jaksaa vaikeuksien kohdatessa paremmin! :)

Kiitos paljon sinulle! :heart:
Jaksamisia tarvitaan!

Jaksamisia, itselläni on vaikea aplastinen anemia.

Kiitoksia sinulle kovasti! :heart:

Minä olin jo muutamaan otteeseen aatellut, että minulla on anemia/hemoglobiini alhaalla kovan väsymykseni takia, mutta ei sinnepäinkään sitten ollut!
Kumpa tämä aika menisi nopeammin niin tulokset olisi valmiina ja hoidot pääsisi alkamaan..

Jaksamisia kovasti sinnekkin ja voimia! :heart:

Kuulumiset jäänyt vähiin, kun on ollut kaikenlaista tässä..
Kokeiden tulokset tuli ja, joku testi oli negatiivinen ja trombot kuitenkin korkeella edelleen! :(
tutkimukset jatkuu...

Nyt ilmestynyt jo melkein nyrkin kokoisia mustelmia ympäri kehoa, joista ilmoitinkin suoraan hematologille ja sinne siis lähdettävä..
Olisi jo kaikki ohi ja selvillä!!!

Kiitokset teille kuulumisien kysyjille ja mukana hengessä oleville! :) :heart: