Nyt iski paniikki! Patti kainalossa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Sanokaa, että parin sentin mittainen, vähän pitkulainen ja liikkuva patti kainalossa on vain turvonnut imusolmuke eikä mikään tappava syöpä. Ahdistaa kun huomasin sen tänään. Kainaloissa on tuntunut pientä kipua muutaman päivän aikana. Ehkä hiukan on ollut lämpöäkin. Onko järkevintä olettaa, että mulla on jotain pientä tulehdusta jossain, ja se on turvottanut imusolmukkeen?

Yritän koko ajan varata lääkäriaikaa yhden toisenkin syyn takia, mutta pirun YTHS on taas niin varattu.

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Mulle tulee toisinaan kipeitä, aristavia patteja kainaloon; ovat olleet vaarattomia ja hävinneet n viikossa.

Tuo ei ole ollenkaan kipeä. Sitten kun olen painellut sitä aikani, voi pikkusen aristaa muttei juuri ollenkaan.

Luin jostain, että hyvä juttu on tuollainen soikea ja liikkuva patti, mutta jos on kova ja liikkumaton, niin se olis huono. Ja siis kyse ei ole mistään herneenkokoisesta, vaan ihan sellanen pari senttiä.

oikeesti, hirveen vaikea sanoa mitään näin netin perusteella.
todennäköisesti se on juuri imusolmuke turvoksissa - mutta koska täyttä varmuutta ei oo, niin käy vilauttamassa sitä lekurille =)
harmiton varmasti, mutta mielenrauha on sen vilautuksen arvoinen. mulla oli patti rinnassa ja pelkäsin pahinta, mutta onneksi sitten paljastui turhaksi peloksi.

Liittyy varmaankin tulehdustilanteeseen, eli on suurentunut imusolmuke. Patolginen solmuke eli lymfooma kasvaa nopeasti jopa kananmunan kokoiseksi muutamissa viikoissa ja yleensä niitä on monta. Itselläni on ollut patti nivusessa jalan haavan takia jo viikkoja ja ultrassa se oli normaali imusolmukepatti.

Sanokaa, että parin sentin mittainen, vähän pitkulainen ja liikkuva patti kainalossa on vain turvonnut imusolmuke eikä mikään tappava syöpä. Ahdistaa kun huomasin sen tänään. Kainaloissa on tuntunut pientä kipua muutaman päivän aikana. Ehkä hiukan on ollut lämpöäkin. Onko järkevintä olettaa, että mulla on jotain pientä tulehdusta jossain, ja se on turvottanut imusolmukkeen?

Yritän koko ajan varata lääkäriaikaa yhden toisenkin syyn takia, mutta pirun YTHS on taas niin varattu.
Johtunee infektiosta jossa imusolmuke ärsyyntynyt

Yhteistyössä