nyt ihan mielenkiinnosta on pakko kysyä et te joilla e-pillerit on pettäneet

Levoton Strutsi

Aktiivinen jäsen
23.11.2006
4 891
0
36
ja raskaus on saanut alkunsa niin söittekö tunnon tarkasta joka ikisen nappulan vai miten sattui? entä jos olitte vatsataudissa niin käytittekö sen jälkeen lisäehkäisyä? entä käytittekö jotain muuta lääkettä samanaikaisesti joka voi heikentää pillereiden tehoa?

mua vaan nyt kiinnostaa et miks jotku sit tulee pillereistä huolimatta raskaaksi?
et miten voi olla niin ettei se pilleri ole riittävän tehokas :whistle:

Mulla ei ole pillerit pettäneet, mutta hormonikierukka on. Kaipa ne vaan joskus pettää, jostain tuntemattomasta syystä eivät vaan toimi niinkuin pitäisi ja jos just sillon sattuu harrastamaan seksiä niin...

Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:
Mulla ei ole pillerit pettäneet, mutta hormonikierukka on. Kaipa ne vaan joskus pettää, jostain tuntemattomasta syystä eivät vaan toimi niinkuin pitäisi ja jos just sillon sattuu harrastamaan seksiä niin...

niin kai se on... tuntuu vaan niin uskomattomalta. mulla ei ole ehkäisy koskaan pettänyt vaikka pillereitä oon ennenki syöny ja kortsua on käytetty. siksi vaan mietin tätä et miksi sitten jollakin käy niin. ja vaatiiko se jokapäiväistä seksiä et ylipäätään hedelmöitys on mahdollista vai voiko se nalli napsahtaa siitä huolimatta vaikka olisi koko kuukauden aikana yhden kerran yhdynnässä. ja siis käyttää ehkäisyä.melkoisen pieni riskiprosentti varmaan silloin... :whistle:

No yhdellä pariskunnalla on lapsi joka sai alkunsa kun kondomi petti ja toinen lapsi kun pillerit petti ja kolmas tuli kun kierukka ei hoitanut hommaansa oikein, mutta mies vissiin hoiti :D

Alkuperäinen kirjoittaja Levoton Strutsi:
Alkuperäinen kirjoittaja mirena04:

niin kai se on... tuntuu vaan niin uskomattomalta. mulla ei ole ehkäisy koskaan pettänyt vaikka pillereitä oon ennenki syöny ja kortsua on käytetty. siksi vaan mietin tätä et miksi sitten jollakin käy niin. ja vaatiiko se jokapäiväistä seksiä et ylipäätään hedelmöitys on mahdollista vai voiko se nalli napsahtaa siitä huolimatta vaikka olisi koko kuukauden aikana yhden kerran yhdynnässä. ja siis käyttää ehkäisyä.melkoisen pieni riskiprosentti varmaan silloin... :whistle:

No riittäähän se yksi kerta ilman ehkäisyäkin. Jos se munasolu irtoaa vaikkei pitäisi, niin ei kai se jää sinne hortoilemaan päiväkausiksi. Mullakaan ei ole pillerit pettäneet, eikä kortsu, vaan sitten napsahti kun hankin tehoikkaimman ehkäisyn mitä löytyy :D

no ni, nyt sit musta tulee vainoharhainen :D mul olis lääkekuuriki odottamassa kaapissa mut en uskalla aloittaa kun siinä lukee et saattaa heikentää e-pillereiden tehoa, ja just pillerit aloitin et päästään kortsusta eroon.
ja kun kuitenkin olen raskautunut suht helposti ilman ehkäisyä niin ei uskalla syödä sitä lääkekuuria ilman tuplaehkäisyä...
ehkä mulla on pillerit tehonnu aikasemmin sen takia ku ei sillon paljoa tee mieli :whistle: eli tehokasta ehkäisyä kun ei ole halujakaan sänky hommiin :laugh:

mulla petti ekana femoden (yhdistelmä ) ja sit cerazette (minipilsut )
Mut kumma kyllä, tarkotus kun on ollu hankkiutua raskaaks ni sitä sit onki saanu yrittämällä yrittää..

Tunteekoha muhvi mun appivanhemmat, niillä on kolme vahinkoa, yks pilsu, yks kierukka ja yks kumipää lapsi..

Mä syön cerazettea ja nyt ekaa kertaa vuoto myöhässä pian 2 kk. Mietin koko ajan, että olenko raskaana, mut testiä en ole tehnyt. Miten ihmeessä sitä voi jossain vaiheessa laittaa hormonikierukan, jos vuodot jää kokonaan, ettei koko ajan mieti onko raskaana? Etenkin, kun usein pitää ottaa migreeniin täsmälääkettä ja allergialääkettä.

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Mulla on pillerit pettäneet. Aivan tarkasti söin, joka ilta klo 18-20 välillä sen otin. Ei ollut vatsatautia, eikä mitään muita lääkkeitä.

Ja sillon oli käytössä Femilar.

Mulla kans on Femilarin aikana alkunsa saanu poika! Eikä yhtään jääny väliin tai myöhästyny ottaminen, ei mahatautia,eikä lääkekuureja.

mä söin pillereitä ihan taatusti joka ilta samaan aikaan, en unohdellut yhtään. en kyllä muista että niihin aikoihin mahatautiakaan olisi ollut,mutta ripulista kärsin usein silloin.

:wave:

ilmoittaudun ja kyllä otin ne aina tunnon tarkasti,kun ei ihan vielä ollut vauva suunnitelmissa ja taisin käyttää mercilon nimisiä. no tuolla tuo pilleri vauva huhuilee :heart:

Minäkin olen kiinnostunut kokemuksista. Itsellä Yasminit käytössä ja tässä kierrossa on eka kertaa "raskausoireita", palelua, lämpöilyä, mielitekoja, rintojen aristusta ja välillä vatsan nippailua. Minulla on 2 lasta ennetään, joten tunnistan nämä. Nyt en tiedä ovatko vaan pillereiden sivuvaikutuksia, jotka varmaan voivat olla samanlaisia kuin raskausoireetkin. Nyt on 4. levy menossa, joten luulisi niiden sivuvaikutusten alkaneen jo aikaisemmin? Olen ottanut pillerit kellontarkasti, eikä ole olut vatsatautia tms. Mietin testaanko varmuuden vuoksi vai olenko turhan neuroottinen ja pitäisi vaan luottaa oikein otettujen pillereiden ehkäisytehoon.

Onkohan niin, että hormonalinen ehkäisy ei vain sovi kaikille? Onhan niissä e-pillereissä se ehkäisyprosentti, joka ei ole 100% vaikka käyttäisi ihan oikein. Olisi kiinnostava tietää, syntyykö ne pillerivauvat aina samoille ihmisille.

Mulla on pillerit pettäny kaks kertaa vaikka minuutin tarkasti niitä aina söin (oli puhelimessa joka päivä samaan aikaan muistutus). Toinen kyllä sitte meni melkein heti kesken. Ei meinannu vaan mua lääkärit uskoa. Voi olla, että tulin kolmekin kertaa raskaaksi, mutta kolmannesta kerrasta en oo varma. Loppujen lopuksi suostuivat mulle vaihtamaan nuva ringin. Sen jälkeen ei oo pettäny :|
Piti vielä lisätä, että oli minuletit.

Yhteistyössä