Nyt ideoita; ystävälle suunnitelmissa "selvitymispaketti" vauvaosastolle

Elikkä maailman parhain, ihanista ihanin ystäväni, sielunsiskoni on synnyttämässä tässä ihan lähipäivinä esikoistaan. Olen suunnitelut kokoavani hänelle osastolla olo- ajaksi "selviytymispaketin" joka sisältää herkkuja, jotain lukemista, ym.

Koriin on menossa pähkinöitä, suklaata, potkari ja pusero vauvalle :heart: , .... mitä vielä???? Ideoita! Tarkoitus olisi ettei paketti olisi mikään ihan pieni vaan siitä olisi iloa vielä kotonakin. :heart: :D Kukkia olen viemässä myös, ideoita ihanista kimpuista. :D

Ja jos joku ihmettelee kuinka olen niin innoissani pienen syntymästä mutta olemme tunteneet ystäväni kanssa lapsista saakka, saaneet toisistamme sen siskon jota ei biologisesti vanhempamme meille tehneet. :xmas: :heart: Ja syntymässä on minulle kummipoika, pääsen sylikummeilemaan ihan urakalla.... :heart: :heart: :heart: :heart:

Joku ihanan tuoksuinen suihkusaippua. Minusta oli aivan ihanaa, kun osastolla lopulta jaksoin mennä suihkuun ja sain pestä parin päivän hien pois. Olo oli aivan mahtava, mutta kaiken olisi kruunannut kunnollinen suihkusaippua. Tosin mitään voimakkaan tuoksuista ei kai sairaalassa suositella käytettäväksi...

Juur olin minäkin laittamassa että viinirypäleet maistuivat! Lukemiseksi joku "hömppälehti", kovin syvällisiin ei jaksa silloin paneutua.
Jos ei ole vauvalle valmiiksi sellaista täytettävää vauvakirjaa, niin sellaista on kiva täyttää ihan ensi päivistä asti. =)

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Joku ihanan tuoksuinen suihkusaippua. Minusta oli aivan ihanaa, kun osastolla lopulta jaksoin mennä suihkuun ja sain pestä parin päivän hien pois. Olo oli aivan mahtava, mutta kaiken olisi kruunannut kunnollinen suihkusaippua. Tosin mitään voimakkaan tuoksuista ei kai sairaalassa suositella käytettäväksi...
Eikö sulla ollut omia hyg.tuotteita mukana? :)

mii
Se Baby Blues- sarjis on hauska, ja varmaan sopivan kevyt luettavaksi aina niinä väleinä kun vauva nukkuu. Muitakin hauskoja kirjoja on tuoreille äidille.. joskus oli in "tyttökavereiden opas " niitä tehtiin odottajille, synnyttäjille jne. Ihan siis kirja, mutta humoristisesti kirjoitettu ja itse ainakin tykkäsin niistä :)

vaikkapa
Vauvalle Ruskovillan silkkimyssy, äidille liivinsuojia (kestomalleja), äidille salmiakkia (mulla ainakin oli kauhean suolaisenhimo kun sairaalan ruoka on usein kovin vähäsuolaista), lakuja kun maha on kuitenkin kovalla, luumuja (niitä tosin sairaalassakin), imetysteetä että maito nousee paremmin, kauratyyny millä voi hautoa kivistäviä rintoja tai hartioita.

Kimpuksi sellainen napanuorakimppu.

Neljän äiti
Minusta osastolle on ihan turha viedä lapselle vaatteita,niitä on siellä talon puolesta ihan tarpeeksi. Lahjoina tulevat vaatteet kerkiää kyllä viedä sit kotiinkin. Herkkuja ei kyllä tuolla osastolla oleva harvemmin kaipaa, ennemmin hedelmiä. Lukemista ei ainakaan, koska kaikki aika mikä jää vauvan hoidon jälkeen menee yleensä nukkumiseen. Kukkakimppu on ihana vieminen, koska siitä on iloa koko sairaalassa olo ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja Hipkukka:
Mie peesailen kans tuota ihanaa suihkusaippuaa, aah. Ja nam mulle kyllä maistui suklaa vaikken usein suklaata syökkään.

Ihania olette, tosi kivoja ideoita täältä tullut. :heart: Voihan se tosiaan olla ettei osastolla välttämättä maistu herkut tmv. mutta kuten mainitsin niin ajatuksena olisi että vielä kotona asti olisi paketista iloa.... :p

poppis
kimpuksi mäkin suosittelisin napanuorakimppua (en tiennyt että sille on oikea nimikin) :D
vastasynnyttäneenä sain itsekin äskettäin sellaisen ja olin herkistyneessä mielentilassani ihan myyty, kuvasti täydellisesti sitä olotilaa... :)
lakua, jotain hyvää suihkusaippuaa (esim. body shopin olive), joku vauvalehti, jne...
tuo yllämainittu ruskovillan silkkimyssy on kans tosi ihana.

Alkuperäinen kirjoittaja Name-No:
Ihania olette, tosi kivoja ideoita täältä tullut. :heart: Voihan se tosiaan olla ettei osastolla välttämättä maistu herkut tmv. mutta kuten mainitsin niin ajatuksena olisi että vielä kotona asti olisi paketista iloa.... :p
Minusta voit ihan hyvin viedä niitä herkkuja. Toisille maistuu, toisille ei ja ne voi tosiaan sit nauttia vasta kotona jos ei sairaalassa maistu. Riippuu hyvin paljon vauvasta ja äidin olosta mitä jaksaa ja ehtii tehdä. Minä alotin sairaalassa uuden ihanan kirjan, jota ehdin lukea ehkä 20 sivua, mutta sekin oli ihan piristävää.

Toki kaikkea voi viedä sairaalaankin, mutta silloin kun sain esikoiseni toi kummityttöni äiti mulle kotiin "rotinoita" kun he tulivat vauvaa kotiin(kin) katsomaan. Toivat sekä suolaista ja makeaa ja niistä riitti pakkaseenkin laitetettavaksi vierasvaraksi toisille, jotka tulivat vauvaa katsomaan.Se oli tosi ihana juttu.

Yhteistyössä