nyt ideat kehiin!! *miehen synttäreistä..

Molly Weasley

Aktiivinen jäsen
11.04.2007
3 830
0
36
kun siis EHDOTTOMASTI EI mitään ryyppäjäisiä, mutta sit..mitä mä järkään sille synttäri lahjaks/päiväks?! kun kuitenki jotain on pakko keksia kun pyöreitä vuosia kilahtaa mittariin.. mutta kun..ähh, pää lyö tyhjää!!!! lahjaks ajattelin ostaa uudet rulla luistimet (kun se tykää käydä rullailemassa.. ) onko se hyvä lahja?? ja sit ajattelin leipoo jotain ihania juttuja, eli siihenki tarttisin vinkkejä!?!? jotain sellasia suolasia "rullia" tms, kenties??? auttakaa ny, viisaammat!!

Mä järkkäsin kesällä miehille grillibileet, kun mun mies täytti pyöreitä. Itse olin viimeisilläni raskaana, eikä siksi haluttu mitään ryyppäjäisiä. Kevivät ajamassa cartinkia ja saunoivat ja grillailivat... Tykkäsivät kyllä kaikki. Jospa siitä saisi jotain vinkkiä, vaikka talvi nyt onkin. =)

Pidä lastenkutsu teemalla, ohjelmaks ongintaa, avaimen piilotusta, sokkoa ym. Ja tarjoat lastenherkkuja,,,, vaikka hamppareita ja jokainen saa itse kasata oman hampparin.

Meillä oli "ryyppäjäiset" viime vuonna, mut niistä voisit säveltää oman näköiset, esim. ravintelissa.

Eli mä vuokrasin meidän lempibaarin alakerran lauantai-päiväksi. Mies ei osannu etukäteen arvata mitään, mut kutsuin 30 meidän parasta ystävää sinne kello kahdeksitoista. Kavereita tuli satojenkin kilometrien päästä. Mä olin koko kuukauden ennen synttäreitä hyvin kylmäkiskonen muka bileitä kohtaan kun mies mietti et mitä tehtäs sitten. Se koetti kavereitaan houkutella mökille jnejne. mut ei sit kukaan tietenkään "päässy". Sit sillon syntymäpäivänä houkuttelin miehen "yhdelle" sinne baariin, sanoin et mietitään siellä mitä tehdään.

Sielläpä oli koko porukka odottamassa ja pidettiin kunnon kinkerit! Olin hommannu paikalle Elvis-imitaattorin ja tarjosin koko sakille juhladrinksut ekalla kierroksella. Lopun päivää ja iltaa jokainen kustansi itse itsensä. Pidettiin puheita ja hauskaa.
Mies kruunattiin ja viitoitettiin juhlan kunniaksi. Oli elämämme (ja monen vieraan mielestä) parhaimmat bileet, mies oli aivan otettu, piti tosi kauniin kiitospuheen mulle :heart: Ja kuvia katsellaan vieläkin ja muistoja riittää, nyt on vaan vaikee enää keksiä mitään parempaa =)

Saisitkohan kirjastosta lainaan Kaarina Roinisen Kodin parhaat leivonnaiset kirjan. Samaa sarjaa on myös Kodin parhaat juhlat. Aivan loistavat nuo em. kirjat. Kodin parhaissa leivonnaisissa on monen monta ihanaa suolaisten reseptiä. Ainakin meillä niistä loihditut herkut ovat uponneet vieraisiin. Mm. tuulihatturulla lohi- tai kinkkutäytteellä on älyttömän hyvää. Samoin sieltä löytyvä lohipiirakka on kestosuolainen, jonka teen yleensä joka juhliin ja sitä menee 2-3 kappaletta. Siellä on pienistä isoihin suolaisiin ohjeita.

Yhteistyössä