Nyt hyvät vinkit oksennustaudin varalle!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Meiltä läks eilen ystäväperhe, olivat tässä pari yötä ja tänään olivat alkaneet oksentelemaan. Eli meilläkin tod.näk. pian, miten varautua? Onko kaupassa jotain erityistä mitä kannattais ostaa?

Tiedän että ihan perustyhmä kysymys, mutta aikani kuluks kyselen, jos jollain ois jotain erityistä mielen päällä.

No jos on pieniä lapsia niin varaisin (mulla on aina lääkekaapissa) Osmosalia. Muuten koittaisin unohtaa koko mahataudin mahdollisuuden, tai se tulis jo pelkästä ajatuksesta ja sen pelkäämisestä... :x

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
No jos on pieniä lapsia niin varaisin (mulla on aina lääkekaapissa) Osmosalia. Muuten koittaisin unohtaa koko mahataudin mahdollisuuden, tai se tulis jo pelkästä ajatuksesta ja sen pelkäämisestä... :x

Eikös osmosalia käytetä ummetukseen??

Alkuperäinen kirjoittaja bb:

Kyllä sitä ihan ripulin hoitoon käytetään.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
jeps, jotain osmosalia vastaavaa löytyy kaiketi kaapista, mutta tyttö ei viime oksutaudissa suostunut ottamaan huikkaakaan kyseistä ainetta.

Se on varmaan sitä banaaninmakusta uudempaa litkua. Meilläkään ei poika suostunu sairaalassa sitä juomaan yhtään (nesteytettiin flunssasta seuranneen kuivumisen takia), mutta osmosalia juo, vaikka se onkin pahaa (mun suussa siis)!

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

vitsailetko?

En vitsaile. Sain itse osmosalia sairaalassa leikkauksen jälkeen jotta suoli saatiin toimimaan ja vältyin ummetukselta. Ehkä niillä oli sitten sairaalssa jotain eri osmosalia.

Alkuperäinen kirjoittaja Hörölä:

vitsailetko?

En vitsaile. Sain itse osmosalia sairaalassa leikkauksen jälkeen jotta suoli saatiin toimimaan ja vältyin ummetukselta. Ehkä niillä oli sitten sairaalssa jotain eri osmosalia.
oisko se nyt kuitenkin ollut colonsteriliä?

Mulle ainakin lääkäri sanoi että oksutaudin aikana ei saisi juoda limpparia. Se kuulemma vaan pahentaa. En muista enää perustelua. Näkkäriä on inhottava oksentaa, raapii kurkkua. Ananasmehuhan vaan poistaa nestettä, en suosittele sitäkään.

Alkuperäinen kirjoittaja Ammattilainen:
Mulle ainakin lääkäri sanoi että oksutaudin aikana ei saisi juoda limpparia. Se kuulemma vaan pahentaa. En muista enää perustelua. Näkkäriä on inhottava oksentaa, raapii kurkkua. Ananasmehuhan vaan poistaa nestettä, en suosittele sitäkään.

:o kuulostaa fiksulta.

Toisaalta jaffaa on mullekin muksuna annettu oksutaudissa. Ja se oli sellasta mikä meni alas helposti. Itsekin oon kuullu ettei oo parasta oksutaudissa.

sitruunanmehu...se auttaa...meillä pojulla oli ennen joulua ykätauti...muut otettiin enempi tai vähempi sitruunanmehua,niin jopa ei muille tautia tullut...oksu poikakin sai mehua ja sillä rupes olo paranee.