Nyt hittolainen,sos.alan opiskelijat apuja!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiitos kaunis!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiitos kaunis!

Vieras
Oon yrittäny hakemusta kouluun väsätä jo kuukauden kohta,mutta kun ei ossoo eiiiii ossoo..Elikkäs jelppiä tartteisin teiltä samaista alaa opiskelevat/opiskelleet.
Miten minun hakemus erottuu sieltä muiden joukosta!!
Olen aiemminkin hakenut työvoimakoulutukseen,tuloksetta.
Samoin aikuispuolelle kerran,mutta silloinkin tulos oli; Liian huonot perustelut,-miksi alalle tahdon.
Eli hittoako minä siihen laitan!Miten hakemukseni huomataan!!

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No jos et osa kunnolla perustella et miksi sinne haluat, niin tuskin se on sitten sinun alasi.

Tiedän miksi haluan alalle,mutten osaa sitä järkevästi/LYHYESTI hakemukseen muotoilla..

no kirjoita ne syyt tähän, niin toki saat referointiapua. :)

No minäkin haluisin kyseiselle alalle, mutta haluan siksi koska siltä alalta ei työt lopu varmaan koskaan ja saisi ehkäpä vakituisen työpaikan ja muutenkin kiinnostaisi. Noilla selityksillä tuskin pääsee sissään, mutta kun nuo on syyt!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No minäkin haluisin kyseiselle alalle, mutta haluan siksi koska siltä alalta ei työt lopu varmaan koskaan ja saisi ehkäpä vakituisen työpaikan ja muutenkin kiinnostaisi. Noilla selityksillä tuskin pääsee sissään, mutta kun nuo on syyt!

Tätä juuri tarkoitin!!
..ja viimeksi laitoin tyyliin"Olen erittäin kiinnostunut sosiaalialasta ja motivoinut opiskelemaan jne.." mutta hakemus meni suoraan ö-mappiin..

Itellä ei koskaan ole ollut"unelma-ammattia"..enkä ole tiennyt mikä minusta tulee isona.
Mutta nyt jo parin viimeisimmän vuoden aikana,on vahvistunut vain se että sosiaaliala on se minne tahdon,mi9tä tahdon oikeasti tehdä..
Itselläni olisi ensihoito SE juttu!,mutta voihan toki mieli muuttua matkan varrella,kun näkee ja kokee mitä muuta ala tarjoaa....(jos ikinä sinne pääsen edes sisään... )
..lisäten,kuten yllä vieras,noilla sepustuksilla tuskin pääsee sisään :/

Mä kirjotin aikanaan oikeastikkin vaan että allalla ei ole halukkalle työstä pulaa, motivaatiota työntekoon riittää ja kun kerta olen sosiaalinen, ulospäinsuuntaunut, empaattinen ja rento niin ala tuntuu juuri sopivalta.

Hakijoita oli kuitenkin yli 40 ja 12 pääsi :D

Alkuperäinen kirjoittaja help:
Mistä ap tiedät että hakemuksesi meni aiemmin suoraan ö-mappiin? Oletko hakemassa ammattikorkeakouluun?

tiedän,koska soitin ja kysyin,kun ei pääsykokeisiin kutsua tullut.
Ja suoraan sanoi juuri että ö-mappiin meni hakemus koska oli niin huonot perustelut.

Alkuperäinen kirjoittaja öh:
Ei kannata edes hakea jos ei tuota pysty tekemään. Siellä tulee vastaan hieman vaikeampiakin tehtäviä.. vai luuletko että palsta suorittaa sun koulus??

Joo kuule öhise vaan rauhassa..hakemus on sikali paska valintaperuste,että joku voi olla ihan "huippu paperilla"ja osata laittaa siihen juuri ne oikeat sanat,mutta kuitenkin loppupelissä ihan sopimaton alalle,-kun käytäntöön mennään.

Ei kannata edes hakea jos ei tuota pysty tekemään. Siellä tulee vastaan hieman vaikeampiakin tehtäviä.. vai luuletko että palsta suorittaa sun koulus??

Tietenkin!Seuraavakshan oon sitten kysymässä täällä jokaiseen koulutehtävään vastaukset.Sitä vartenhan tää palsta on :D
...idiootti..

Mua ärsyttää sellaiset veltot opiskelijat, jotka vievät toisten opiskelupaikat ja sitten koulussa käydään kerran 2 kuukaudessa tai lopetetaan kesken. Minä jos sosiaalialaa pääsisin opiskeleen olisin ikionnellinen ja kävisin koulun takuu varmasti loppuun.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Tietenkin!Seuraavakshan oon sitten kysymässä täällä jokaiseen koulutehtävään vastaukset.Sitä vartenhan tää palsta on :D
...idiootti..

Tai olla idiootti joo, olen tuolla alalla opiskellut ja opiskelen kohta lisääkin, joten neuvon vaan että tuo on se helpoin osuus... harkitse tarkkaan

perustele noi aikaisempaan hakemukseen laittamasi, eli miksi olet kiinnostunut juuri sos.alasta ja miksi olet motivoitunut opiskeluun ja miten muuten opiskelu sopii elämäntilanteeseesi

mul on näin eräässä työhakemuksessa.. muokkaa tästä.. (pääsin haastatteluun)

Olen kiinnostunut avoimena olevasta kotihoidon xxx toimesta.

Eli tuon vois laittaa "olen halukas aloittamaan opiskelut xxx oppilaitoksessanne.

Alkuperäinen kirjoittaja Minä:

Joo kuule öhise vaan rauhassa..hakemus on sikali paska valintaperuste,että joku voi olla ihan "huippu paperilla"ja osata laittaa siihen juuri ne oikeat sanat,mutta kuitenkin loppupelissä ihan sopimaton alalle,-kun käytäntöön mennään.

Jos on ihan huippu paperit pääsee kyllä varmasti sisään, koska tuskin kukaan huippu paperit omaava on niin hölmö ettei tiedä mitä siihen kirjottais.

Olen luotettava, empaattinen ja sosiaalinen. Tulen hyvin toimeen eri­laisten ja eri elämänti­lanteissa olevien ihmisten kanssa. Siksi luotan valmiuksiini sopeutua hyvin vanhusten ja heidän omaistensa kanssa työskentelyyn.

Eli "olen luonteeltani, luotettava, empaattinen ja sosiaalinen. Tulen hyvin toimeen erilaisten ja eri elämäntilanteessa olevien ihmisten kanssa. Siksi luotan valmiuksiini oppia toimimaan hyvin erilaisissa hoitotilanteissa.

Yhteistyössä