nyt himputti neuvoja

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huhuhuhuhu,väsyny mamma!!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

huhuhuhuhu,väsyny mamma!!

Vieras
kun kaksi vuotias ei suostu nukkumaan iltaisin,menee 20.00-20.30 ajalla sänkyyn,vien sen ainakin 50 kertaa sänkyyn,tulee koko ajan pois.
ei ole nälkä,vaippa on kuiva..
ei nuku päikkäreitä tai jos nukkuu niin sekään ei auta asiaa..ei nuku tai nukkuu ja silti joka ilta sama rumba.
alkaa hermot palaa kiinne oikeesti.
koskaan ei iltaisin mitään omaa aikaa miehen kanssa kun muksu tulee koko ajan,tai sitten se raivoaa tai hermostuu ja itkee yms :(
ekaksi oli koliikit vauvana ja nyt tää rumba.
alkaa usko menee tähän hommaan.
nukkuu jatkettavassa omassa huoneessa,nukkunu aina omassa huoneessa.
ei auta et me mennään nukkuu,tulee sinne raivoamaan tai muuten vaan höpöttelee ja touhuamaan.
ei auta et me sanotaan et nyt äiti ja isikin menee nukkuu,ei auta ei.

mikään ei auta.
ollaan ulkonakin kaksi-kolme kertaa päivässä,puistossa tai kaupoilla joten luulisi olevan väsyny.
mua jotenkin niin väsyttää tää homma,ei koskaan voi katella töllöä iltaisin,ei mitään omaa aikaa.
koska tää menee oikein ohi,alko yhtäkkiä ja nyt jatkuu ja jatkuu..pahimmillaan valvoo sen 2-3 tuntia illassa ja kitisee ja tulee pois sängystä.eilen nukahti siinä 22.25 viimeinkin,olin jo aika poikki sitten.

Tuossa vaiheessa mä nukutin lapsen viereen. Eli itse tungin itseni lapsen sänkyyn ja yhdessä siinä sitten nukuttiin. Tai itse tietysti vain odotin, että lapsi nukahtaa.

Ei varmaan minkään koulukunnan mukaan järkevä tekniikka, mutta tilanne ainakin rauhoittui.

Ei kai tuohon auta kuin aika. Kaverin 2v aikanaan jouduttii viedä jopa 80 kertaa illan aikana sänkyyn ennenku nukahti (se ihan laski kerrat).Pahimmillaan kello oli puoli kolme yöllä ku ei enää tarvinnu viedä takas. Se siirsi tyypin sit takas pinnikseen josta ei päässy pois nii loppu sekin ongelma.

Alkuperäinen kirjoittaja km:
Ei kai tuohon auta kuin aika. Kaverin 2v aikanaan jouduttii viedä jopa 80 kertaa illan aikana sänkyyn ennenku nukahti (se ihan laski kerrat).Pahimmillaan kello oli puoli kolme yöllä ku ei enää tarvinnu viedä takas. Se siirsi tyypin sit takas pinnikseen josta ei päässy pois nii loppu sekin ongelma.

meillä on pinnis menny jo kiertoon tuttaville joten sitäkään ei ole enää.
voisin itse mennä tietysti viereen mutta en tiedä auttaako sekään.
ja mahdunko sinne pieneen jatkettavaan,jalat ainakin saisi olla koukussa.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kokeile kuitenkin. Sen voi vetää pidemmäksi sen jatkettavan, niin mahtuu paremmin (ei tartte edes patjapalaa sinne omille jaloille välttämättä) .

Mä niin muistan tuon ajan. Meillä oli ihan samanlaista yhdessä vaiheessa ja kyllä kysy pitkää pinnaa. Nukutin sitten viereen kun en enää jaksanu, siihenkään ei olis rauhottunut vaan höpötti ja touhus koko ajan.
Nyt onneks nukahtaa jo heposti yksinään, mut johan tuolla on ikääkin 4v. Aika auttaa,muuta neuvoa en osaa valitettavasti antaa. jaksua.

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Kokeile kuitenkin. Sen voi vetää pidemmäksi sen jatkettavan, niin mahtuu paremmin (ei tartte edes patjapalaa sinne omille jaloille välttämättä) .

niin,tuota en tosiaankaan ole miettiny..joskus istuin iltaisin huoneessa tuolilla ja katselin ja olin mutta ei sekään auttanut mitään.
muksu tuli pois huoneesta.

Meillä annettiin tulla pois sängystä ja sai siten valvoa ja koitettiin sit uudestaan. Ei tarvinnu tapella ja lapsikin huomas sit jonkun illan jälkeen että plääh saa tahtonsa periks ja sitä meni sit viehätys. Koska meillä liittyi selvästi uhmaan ja haluun vähän pompotella vanhempia.

Alkuperäinen kirjoittaja annupannu:
Meillä annettiin tulla pois sängystä ja sai siten valvoa ja koitettiin sit uudestaan. Ei tarvinnu tapella ja lapsikin huomas sit jonkun illan jälkeen että plääh saa tahtonsa periks ja sitä meni sit viehätys. Koska meillä liittyi selvästi uhmaan ja haluun vähän pompotella vanhempia.

Tätä mäkin kokeilisin :)

Joku kivittää, mutta onnistuisiko se, että lapsi saa katsoa sängyssään hiljaisella äänellä piirrettyä ja nukahtaa siihen?

Kaveri käytti tuota keinoa, me kokeiltiin myös kerran ja kyllä se toimi.

Meillä tehtiin esikoisen kanssa 2 v 3 kk sellainen tempaus, että pistettiin turvaportti huoneen oviaukkoon. Oltiin kans viety kymmeniä kertoja illassa sänkyyn. Portin laitolla loppui kahdessa illassa sängystä pois tulo, kun tajusi, että eihän täältä pääse mihinkään, eikä äiti ja isä tule portille, vaikka kuin huutelee. Rupesi menemään itse takaisin sänkyyn ilman käskemistä, mitä ei ollut tehnyt koskaan ennen. Me istuttiin olkkarissa vastaamatta huuteluihin, hän ei nähnyt meitä oveltaan. Pidettiin porttia melkein neljävuotiaaksi asti, sen jälkeen ei ole koskaan unta odotellessa tullut pois sängystä pyytämättä lupaa käydä pissillä tms.

Nyt on sitten ongelmat toiset. Nukutin tänä iltana just 3 v täyttänyttä puolitoista tuntia. Nyt vasta luovutti. Meillä ei tule pois sängystä kun korkeintaan kerran, mutta höpöttää, laulaa, pyytää sitä ja tätä, pissattaa ja plaa, plaa, plaa. Mulla kestää hermo ehkä tunnin, mutta sitten kyllä menee huutamiseksi nykyään. Mistähän sais turpalukon, kun ei portti tässä tapauksessa auta :laugh: Olen yrittänyt tuota vieressä nukuttamista, mutta ei osaa nukahtaa viereen, näpeltää vaan mun hiuksia tai käsiä, hihittää, yrittää jutella jne. Tänään olin vieressä puoli tuntia, ja oli ihan suht hiljaa, mutta kun uni ei tullut, niin sitten alkoi taas tuo edellä mainittu. Hoh-hoijaa, onneksi nämä on edes näitä ohimeneviä vaiheita, sillä kai sitä pitää lohduttautua...

Jos iltatoimet aloittais aikaisemmin, niin vois auttaa ? Ja sit yks mitä teen, niin menen joskus lapsen huoneeseen lukemaan omaa kirjaa tai tekemään jotain muuta, toivotan hyvät yöt, peittelen lapsen ja sanon, että luen, enkä enää juttele.
Lapsi saa myös kirjan luettavakseen, lukee ja nukahtaa hetken kuluttua siitä.

Yhteistyössä