Nyt helv**ti kaikki vinkin ja keinot kehiin miten saan ton vauvan juomaan pullosta?!?

• Viestiketjun aloittaja Masentunut
  • Ensimmäinen viesti
!!
Alkuperäinen kirjoittaja Mää:
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Alkuperäinen kirjoittaja !!:
Minä ostin joskus rintapumpun, oisko ollu joku halpis malli, tyyliin Emma jonka ostin Prismasta. Siinä tuli mukana tuttipullo joka oli semmoinen pitkula, pieni suuosa ja varmaan jollain tapaa vaikutti rinnalta. Se oli semmonen ihan pikkurillin muotoinen tuttiosa :D Se oli ihan hemmetin hyvä tuttipullo kun vauva tarvitsi maitoa pullosta, ihan kokenein ottein imi heti siitä, ja muista tuttipulloista ei suostunut juomaan! Sit kun vähän kasvoi, oli noin 4kk niin suostui juomaan NUK:in pullosta, siinä on kans semmonen erilainen tuttiosa. Jos mulla olis se pullo vielä tallella voisin lähettää sulle sen, mutta lahjoitin kaverilleni joka paini saman asian kanssa kuin sinä ap. Niillä auttoi se pullo...
http://www.lastentarvike.fi/default.asp?docId=11971&paatuoteid=696&toimittajaid=21

Se oli tuollainen rintapumppu ja siinä näkyy se tuttiosa myös :)

Hei näitä tuttiosia saa Prismasta pullojen kanssa. Ainakin meillä tolla tuttiosalla harjoiteltiin kans, ja joskus menestykselläkin :)!!!! Toi on hyvä kokeilla, pullon kanssa maksaa ehkä 2-3?
Nonii, hyvä että tuli tietoa muiltakin :) Onhan se parempi ostaa halvempi ja sillä testailla kuin koko kallis masiina :)

Ap
Kiitos linkistä.. Meillä vaan on toi sekä aventin pumput.. Ja ei..
En tosiaan kaipaa mitään syyttelyä ja ihmettelyä tms. vaan vinkkejä ja neuvoja. Ehkä joku haluaa lapsen kanssa olla aina 24/7 ja ei tilannettani halua eikä voi käsittää..mutta jättäköön mielipiteensä sillon omaan tietoonsa.

vieras
Vauvasi on tosi pieni. Parin kuukauden kuluttua kiinteiden aloituksen myötä tuttipulloon opettelu sujuisi todennäköisesti paljon helpommin. Olet kyllä käyttänyt paljon energiaa tuttipullohommaan. Ilman sitäkin pääset varmasti hammaslääkäriin ja liikkumaankin vauvan kanssa. Ensin kannattaa opetella imettämään eri paikoissa ja liikkumaan vauva mukanaan. Siihen ei tuttipullo auta. Toki jos on useinkin mahdollisuus käyttää ulkopuolista hoitajaa, mutta pitäähän vauva-arki saada muutoinkin sujumaan ilman, että tuntuu silti, että joutuu olemaan aina kotona imettämässä.

!!
Mä tiedän että tää voi olla vähän radikaalimpi ratkaisu, mutta kokeileppa laittaa lapsi sitteriin, niin ettei ole sylissäsi, sitten annat maitoa sinne sitterin! Ei ole sylissäsi, ei tuoksu maito ja pystyt samalla vaikka ilmeilemään ja pelleilemään niin että vauva näkee sinut kunnolla. Jos ei onnistu heti, ei varmasti onnistu jos on noin vahvaluonteinen kaveri, jätät vauvan hetkeksi sitteriin sen pullon kanssa. Siinä sit natustelee ja saattaa jopa saada sitä maitoa suuhunsa. Jos heittää pullon pois, kokeile taas itse syöttää. Oletko kokeillut näin?

yritä ajatella positiivisesti. Kun sä olet jo 3kk kuukautta jaksanut niin ei se 1kk enää missään tunnu, nimittäin 4kk ikäiselle voit alkaa antaa kiinteitä ruokia niin se ei ole sitten enää niin paljon tissin perään ja pärjää pidempiä aikoja esim. hoidossa.

Ap
Juu oon..sitterissä, vaunuissa, sängyssä, autossa, kävellen, keinuttellen jne jne..
Yhdellä tutullani oli myös näin, mutta heidän "onnekseen" sattui ns. onnettomuus eikä imetys ollut mahdollista. Vauva silloin 6kk. Hekin kokeili kaiken mahdollisen, tuon myötä pulloon siirtyi. Välillä sitä toivoo että omallekkin kohdalle sattuis jokin sellainen asia..

!!
Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Juu oon..sitterissä, vaunuissa, sängyssä, autossa, kävellen, keinuttellen jne jne..
Yhdellä tutullani oli myös näin, mutta heidän "onnekseen" sattui ns. onnettomuus eikä imetys ollut mahdollista. Vauva silloin 6kk. Hekin kokeili kaiken mahdollisen, tuon myötä pulloon siirtyi. Välillä sitä toivoo että omallekkin kohdalle sattuis jokin sellainen asia..
Mä olen kerran joutunut opettamaan mun siskon lapsen tuttipullolle, oli myös 3kk kun sitä harjoteltiin. Siinä oli se etu että multa ei tullut maitoa, joten muuta en voinut antaa. Sitterissä se sit rupes onnistuu vähän paremmin. Ei sekään lapsi nielaissut kun harvat kerrat, muuten sylki pois. Joskus pidin sylissä niinkuin imettäessä, mutta maito tuli pullosta. Annoin välillä myös kylmää maitoa ja välillä lämmintä. Se oli taistelua ja voimia vaati, mutta sit loppujen lopuks muksu antoi periks ja joi tuttipullosta, röyhtäisi ja nukahti tyytyväisenä. Tungin välillä lapselle tuttia suuhun, sitäkään se ei ollut syönyt koskaan, mutta heti kun rupes vähän tuttia imemään niin vaihdoin pulloon. Tai saatoin antaa oman sormen lapselle imettäväksi, sit siirto pulloon. Oikeesti, voimia sulle!

Mä oon tämän vinkin joskus ennenkin kirjoittanut, mutta laitanpa uudelleen sulle. Aikoinaan omalle pojalle ei millään kelvannut pullo. Ostettiin kans kaikki mahdollisen malliset imuosat mut ei. Yks ilta sit keksin idean.
Aloitin imettämään kyljelläni maaten ja kun lapsi oli nukahtamaisillaan (eli jo silmät kiinni), mut söi vielä, niin sit aloitettiin "jekutus". Pulloon maitoo (tietenkin lämmitettyä =) ) sit mies vielä lämmitteli sen pullon imuosaa, että olisi mahdollisimman ihonlämpöinen koko höskä. sit nykäisin rinnan vauvan suusta ja samalla sekunnilla pullo tilalle. Vauva oli niin unenpöpperöinen et ei tajunnu koko juttua, vaan jatko syömistä. minä pysyttelin edelleen samassa asennossa vierellä. Tätä jekutusta muutaman kerran jatkettiin, niin kohta jo suostui syömään pullosta ilman mitään ongelmia.
Kannattaa testata! =)

Yhteistyössä