Nyt helppiä. Avioerohakemuksesta

Näinhän siinä kävi, että asia jäi viime tippaan. Aika on kulumassa umpeen ja nyt tuli ongelma. Harkinta-aikahan alkaa kulumaan vasta, kun asia on saatettu puolison tiedoksi(jos ei eroa haeta yhdessä), mutta entä se viimeinen "deadline"? Riittääkö, että minun hakemukseni on perillä ennen kuin erohakemus raukeaa, vai pitääkö siihen määräaikaan mennessä asia olla saatettu puolisonkin tiedoksi?
 
Mä oon niin roikkunut tässä kuin köyden jatkona varpaillaan. Jotenkin aivan lamassa ja sormi suussa. Juuri sain kirjoitettua erohakemukset, vielä pitää postiin ne kiikuttaa ja sitten toivoa että ehtivät perille ajoissa.
 
Mäkin luulen että ne pitää olla vaan oikeaan aikaan mennessä siellä käräjäoikeudessa. Mullakin meni joskus hiukan tiukille, ekalla kerralla harkinta-aika ehti kuluakin ennen kuin sain aikaiseksi tehdä mitään :rolleyes:
 
Mulla meinasi kanssa käydä niin, että olisi jäänyt koko viimeinen paperi täyttämättä. Nyt minä piirrän tälle pisteen. Oikein omakätisesti rustailin hakemuksen, kun ei tulostin suostu toimimaan. Tuntuu todella henkilökohtaiselta jotenkin.
 
:D Ei liity. Mulle oli jo siinä vaiheessa ihan yksi ja lysti, vaikka olisi paneskellut isän, pojan ja pyhän hengen kanssa. Ero liittyy alkoholiin, väkivaltaan ja valehteluun. Toki kortsukeissi lisäsi vähän maustetta tähän soppaan.
 
Tiivistettynä: olin muutaman päivän poissa ja kotiin tultuani löysin käytetyn kortsun vessan roskiksesta. Sitten alkoi melkoinen selittely. Ensin se oli kavereiden jäljiltä ja lopuksi oli muka testannut hieromasauvaani omaan perseeseensä. Koskaan ei tunnustanut, joten jäljelle jäi vain vahva epäilys.

Enkä todellakaan saanut itseäni pakotettua haistamaan, että haiseeko se ykköselle vai kakkoselle, kuten täällä kehotettiin.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Vätti Räsynyt
Professional Griefer
Tiivistettynä: olin muutaman päivän poissa ja kotiin tultuani löysin käytetyn kortsun vessan roskiksesta. Sitten alkoi melkoinen selittely. Ensin se oli kavereiden jäljiltä ja lopuksi oli muka testannut hieromasauvaani omaan perseeseensä. Koskaan ei tunnustanut, joten jäljelle jäi vain vahva epäilys.
:LOL: Anteeks, ei tälle sais nauraa.. (hakukone laulamaan..)

Tsemppiä sulle kuitenkin!
 
En mä muista milloin se oli.. Aikaahan siitä on AINAKIN yli vuosi, oisko melkein kaksi.

Niin ja tosiaankin hän sit pysyi tuossa selityksessä. Siis mullehan on sama vaikka etsiikin g-pistettään, ois toki nättiä ollut kysyä lupa. Se selittelyn määrä vain laittoi haistamaan palaneen käryä. Ehkä se sit oli niin hävettävä juttu, että piti keksiä ensin jotain hätävalheita, mistäpä mä oikeaa laitaa tiedän. Mietin vaan, et jos itelle tulisi mieleen kokeilla vastaavaa, niin luultavasti aloittaisin jollain muulla kuin laatikon suurimmalla. Mut, mut, makunsa kullakin.
 
Viimeksi muokattu:
"northern soul"
Pakkohan tuo ketju oli etsia... Aikamoista. :D
http://kaksplus.fi/keskustelu/plussalaiset/mitas-nyt/2106616-hyvin-hyvin-mielenkiintoinen-tapahtuma-kaytetty-kortsu-vessan-roskiksessa-ja-kootut-selitykset/
 
Pakko vielä kysyä, et kun hakemuksessa pitää ilmoittaa kuin lasten tapaamiset, huollot ja elatukset on tarkoitettu järjestää.. Niin kun mitään ei ole sovittu, mies ei suostu keskustelemaan eroasiasta ollenkaan. On sanonut suoraan, ettei usko eroa tulevan joten turha keskustella tällaisista yksityiskohdista.
 
ccvvccvv
Pakko vielä kysyä, et kun hakemuksessa pitää ilmoittaa kuin lasten tapaamiset, huollot ja elatukset on tarkoitettu järjestää.. Niin kun mitään ei ole sovittu, mies ei suostu keskustelemaan eroasiasta ollenkaan. On sanonut suoraan, ettei usko eroa tulevan joten turha keskustella tällaisista yksityiskohdista.
Laittaa siihen kohtaan että ne tullaan sopimaan myöhemmin tai että ei ole niistä vielä sovittu tms.. ei se niin pakollinen kenttä ole.
 
Sain hakemuksen matkaan ja kun mies siitä sai tiedon, alkoi rukoilu ja käytös muuttui täysin. Nyt mulla on se huomaavainen lempeä ukkeli, joka VANNOO ettei koskaan enää vaan perhe on ykkönen ja minä ja kaikkea niin paljon.. Pari päivää lilluin siinä hyvässä olossa ja otin vaan vastaan kaiken mitä annettiin. Jossain takaraivossa pieni ääni piipitti, että voikohan tämä olla totta. Toinen ääni piipitti, että voisiko tämä ihan oikeasti olla totta.

Tänä aamuna, voi helkkari sentään, minuun otti yhteyttä menneisyydestä eräs mies. Jotain sutinaa oli menneisyydessä, mutta oltiin liian ujoja tekemään asialle oikeastaan mitään. Sen jälkeen kerran tavattiin ja oltaisiin haluttu uudestaankin, mutta joku aivan omituinen "sattuma" teki sen, ettei saatu enää yhteyttä toisiimme. Molemmat yritti, muttei onnistuttu. Kunnes tänä aamuna tää oli löytänyt minut facesta. Paukuttakaa nyt mulle joku jotain järkeä ja vinkatkaa vähän että mitä mun pitäisi tästä kaikesta ajatella. Oon oikeasti niin sekaisin, että kysyn neuvoa kaksplussalta. Toisaalta tekisin ihan mitä vaan suhteeni eteen, jos vaan jotain olisi vielä tehtävissä. Mut onkohan kaikki jo tehty kuitenkin. Entä jos mies nyt sit ihan oikeasti muuttui? Njaa, no näitä "muuttumisia" on tietty nähty jo muutama vuosien saatossa. Samoin kaikki vannomiset ja rukoilut on tuttuja. "perhe on ykkönen, nyt hän sen viimein ymmärtää" jne jne. Sitä paitsi asiat on jo niin pitkällä, että ero on sen allekirjoitusta vaille selvä. Et kannattaako enää kääntyä takaisin, tätähän on katottu jo ties kuin pitkään. Voi jee, apua ja helppiä ja kaikkee pliis.
 
Joku järjestys elämään
Kun on kerran pyörät laitettu pyörimään, niin anna pyöriä loppuun asti eli ero voimaan ja unohdat turhat ruikutukset ukolta!
Sen menneen/tulevan uuden/vanhan-mitä oot löytänytkin, niin ehkä unohtaisin, laittaisin asiat järjestykseen ja sitten vasta keskittyisin uuteen suhteeseen, jos siltä tuntuu....
Mutta tämähän on vaan mun mielipiden ja ohjeistus-jokainen tekee niin kuin parhaalta tuntuu....=)
 
Kuulostaa kyllä järkevältä. Tämä uusivanha on niin kiltti ja mukava, että mieluusti säästäisin katseltavaksi myöhemmin. Yritin kovasti häntä jo silloin kaaaauan sitten, mutta oli niin ujo ettei lämmennyt. Nyt sitten paukautti, että kiinnosti kovin muttei uskaltanut. Nyt sitten uskaltaisi. Onhan näitä ehdottelijoita ollut viime aikoina, mut en ole alkanut millekään kun aattelin vaan et helpompaa yksin ja pitää sopeutua, enkä ole valmis ja blaablaa. Ja nyt sitten tällainen etten meinaa pysyä nahoissani. Ja vielä tällaiseen saumaan kun mies yrittää vakuuttaa.
 

Yhteistyössä