Nyt harmittaa.....:(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja :(
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
?

:(

Vieras
Nyt harmittaa, että kuuntelin siskoani liikaa valitessani tyttärelleni nimeä:(
Olin jo valinnut yhden nimen ja hänen mielestään se oli ihan kauhea ja taivuin ja mietin itsekin, ettei nimi ole kiva. Ja nyt kuukausi ristiäisten jälkeen se nimi tuntuisi kuitenkin edelleen oikeimmalta omalle lapselleni. Harmittaa, että kuuntelin siskoani liikaa...:( Vauvalle annettu nimikin on ihan ok, muttei tunnu oman lapsen nimeltä, vaikea selittää. Siskon ehdotuksesta tuli nykyinen nimi esille... Oli todella vaikea päättää nimeä ja kysyinkin siskolta neuvoa.
Mietin jopa nimen vaihtamista, voisiko sen tehdä nyt kun vielä vauva on niin pieni ja eikä itsekkään tunnista nimeään?
Apua, oon oikeasti tosi stressaantunut tästä asiasta ja mietin sitä koko ajan, mitä tekisit tilanteessani?
Ja tiedän että oli tyhmää kuunnella siskoa liikaa, kun on kyse omasta lapsestani... mutta näin nyt kuitenkin kävi.

Alkuperäinen kirjoittaja Pessi:
Ei olisi tullut mieleenkään kysellä mielipidettä sukulaisilta lapsen nimeä valitessa.
Kaipa sen voi vielä vaihtaa.

Samat sanat. Jos vaihtamaan päädyt niin vaihda heti eikä muutaman vuoden päästä.

Ei olisi tullut mieleenkään kysellä mielipidettä sukulaisilta lapsen nimeä valitessa.

Kun ilmoitin nimen vauvan synnyttyä siskon kommentti oli että tosi kauhee nimi, et sä voit sellasta lapselles antaa... yms. Kyse oli kuitenkin ihan yleisestä vanhasta nimestä... Että hän ei ole koskaan ajatellut mulle sen nimistä lasta, että ajattele nyt lapsenkin parasta yms.
Siitä sitten alkoi oma epävarmuus ja uuden nimen miettiminen. Tiedän, että siskoni osaa olla tosi manipuloiva:(

Alkuperäinen kirjoittaja mum84:

Samat sanat. Jos vaihtamaan päädyt niin vaihda heti eikä muutaman vuoden päästä.

Niin, joo. Oltiin miehen kanssa jo valittu se nimi ja tosiaankin siskolta saadut kommentit laittoi mietinnät uusiksi. Siskoni ei tykkää mieheni kotimaasta yms.

Alkuperäinen kirjoittaja vaihda:
vaihda vaan ja tee se heti, kun lapsi on vielä pieni. jos kadut jo nyt, niin varmasti se kalvaa sinua lopun elämää!

Niin luulen että vaihdetaan se ihan pian. Voin vaan kuvitella, mitä kommentteja saan siskoltani joka on myös vauvan kummi........ mutta nyt pitää ajatella eri tavoin.

Yhteistyössä