Nyt harmittaa tosi paljon

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja veetuttaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

veetuttaa

Vieras
Ostin kirppikseltä käyttämättömät Nokian vuorelliset kumisaappaat. Myyjä pöydän takana vakuutteli, että hyvät saappaat, jäi vain heillä käyttämättä. Tutkin saappaat ja todella olivat uutta vastaavat. Ei vaan tullut siinä kohtaa mieleen alkaa nuuskia saappaita sisältä. Kotona huomasin, että saappaat haisee pahalta, ihan pissalta. Nyt olen kerran pessyt ne pesukoneessa 40 asteessa, mutta haju ei lähtenyt. V.ttu, sinne meni 10 eur ja muutenkin on vähän rahaa. Ajattelin vielä kokeilla pestä niitä 60 asteessa, koska sen lämpötilan ainakin pitäis kaikki pöpöt tappaa. Aivan sama jos saappaat ei kestä sitä pesua. Pilalla ne on nyt joka tapauksessa. Onko enää mitään keinoa, vai heitänkö roskiin ja kiroilen?

Mikä se on jota ne mainostaa telkkarissa. Joku suihke, jota ihan kärpätki käyttää :D Hitsi ku en nimeä muista tähän hätään. (sit jatkossa AINA ku nään sen mainoksen niin tulee tää keskustelu mieleen :D )

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Niin oliko ne lasten kengät? Vaiko aikuisten? Ei kai lasten kengissä voi hiki haista niin kauheelle vai mikähän niis haisee?

Lasten kumisaappaat. Ja ihan käyttömättömän näköiset ulkoapäin. Ei edes pohjassa mitään jälkiä, et olis ulkona ikinä kävelty. Sen ikäisen, jolle saappaat sopii, ei voi jalka voi vielä haista noin pahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja finttu:
Kokeile etikkaa.

Miten?

Mä laittasin ihan veteen etikkaa n. puol desiä ja antaisin seistä yön yli. Ja sit huuhtelut ja pesut.

Mut entä jos haju tosiaan johtuu pissasta? Voiko niihin jäädä jotain kuitenkin, vaikka etikka kuitenkin ehkä hajun peittäisi? Ilkeääkö niitä käyttää?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja finttu:
Kokeile etikkaa.

Miten?

Mä laittasin ihan veteen etikkaa n. puol desiä ja antaisin seistä yön yli. Ja sit huuhtelut ja pesut.

Joo, jotenkin noin. En kyl muista määriä, mut se etikka vie hajut usein mennessään ja lakkaa nopeesti itse haisemasta.
Sooda on toinen, mikä imee itseensä helposti hajua, ihan sellaisenaan.

ja molemmat on vaarattomia :)

Alkuperäinen kirjoittaja maisku:
Osta niitä uusia "hajunpoistajia" Natural Killer ja minkä muun nimisiä niitä onkaan. Jos niillä lähtis hajut pois.

Mut mietin, et voinko laittaa niitä lapsen jalkaan, vaikka haju lähtisi pois jollain hajunpoistajalla eli vahvempi haju peittäisi tän pahan hajun? Laittaisitteko te lapsillenne sellaiset saappaat?

Mä kans käyttäisin tota etikkaa. Ja onhan sitä tosiaan kengille kaikenlaisia hajunpoistajasuihkeita muutenkin, mutta testaisin eka ton etikan. Uskon että auttaa. Tee vaan tuhti etikka-vesiseos ja anna olla yön yli niin kyllä hajut katoo.

Mutta älä uita sitä kumia etikassa. Mä pelkäisin, että se haurastuttaa kumiosat. Kloriittia en uskaltais käyttää. Etikka ajaa ihan saman asian ja on kuiteski vähemmän haitallista.

Mutta älä uita sitä kumia etikassa. Mä pelkäisin, että se haurastuttaa kumiosat. Kloriittia en uskaltais käyttää. Etikka ajaa ihan saman asian ja on kuiteski vähemmän haitallista.

toi oli hyvä vinkki, koska mä olisin luultavasti upottanut saappaat kokonaan etikkaveteen :ashamed: Voiko sinne silti jäädä jotain lapselle haitallista, vaikka etikka poistaisi hajun? Tappaako se pöpöt myös? Kun en yhtään tiedä mistä haju johtuu.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

toi oli hyvä vinkki, koska mä olisin luultavasti upottanut saappaat kokonaan etikkaveteen :ashamed: Voiko sinne silti jäädä jotain lapselle haitallista, vaikka etikka poistaisi hajun? Tappaako se pöpöt myös? Kun en yhtään tiedä mistä haju johtuu.

Kyllä etikka desinfioi myös.

Alkuperäinen kirjoittaja päätön:
kloriitti vettä yöksi saappaat täyteen, huuhtelun jälkeen ei kusi haise :attn:

Älä nyt missään nimessä mene kloriittvedessä kumppareita uittamaan sillon viimestään entiset kengät! Etikka on hyvä 1 osa etikkaa 9 vettä

Yhteistyössä