Nyt en enää ymmärrä lastani!!! Auttakaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ihan pihalla
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
I

ihan pihalla

Vieras
Kyseessä 1,5v lapsi. Perheemme raitis, normaali ja voimme hyvin. Kyseessä kuopus. 2 lasta on. Elämä on rutinoitunutta ja turvallista.

Kaikki on ollut hyvin tähän asti, mutta nyt lapsemme pelkää(itkee kovasti) jos minä alan laulamaan. Juu ;) varmaan tuo naurattaa teitä mutta voin sanoa että minulla on ihan hyvä lauluääni :D ettei ole siitä kiinni.

Lapsi myös pelkää soittorasioita ja vedettäviä vauva-aikaisia pimputtimiaan joissa on ihana ja hienoinen ääni. Eräästäkin soittorasiasta tykkäsi kovasti n.1v:na ja nyt pelkää sitä :0.

Lapsi on aina minun kanssani, hyvin satunnaisesti mummun tai isän kanssa joten ei ole mitään vakihoitajaa joka olisi jonkin trauman aiheuttanut eivätkä isä tai mummukaan tod ole tehneet mitään.

Lapsi myös ennen kuunteli mielellään esim erästä levyäni(jossa kaikenlaisia hittejä) mutta nyt huutaa jos paan sen soimaan.
Isän metallimusiikki kyllä kelpaa :O!!!!! Tanssii sen tahdissa.
Radio saa olla päällä, sitäkään ei itke.

MISTÄ KYSE???

Alkuperäinen kirjoittaja Deina:
Korvatulehdus? Meillä vanhin poika, jolla on ollut tasan kerran elämässään korvatulehdus, reagoi noin.

?? :O. Hmm...kauankohan sellainen voi piillä. Kestänyt nyt n. 2 viikkoa. Nyt flunssa lievänä noin viikon.

Hmm enpä tiedä. Eikös tuossa iässä ala ilmetä kaikenlaisia "järjettömiä" pelkoja? Tai se tais kyl olla lähempänä 2v ikää...
Muistelen et jossain vaiheessa meidän poika sai älyttömiä raivareita jos mä lauloin, vaikka ennen oli tykännyt hirveesti. Korvatulehduksesta ei ainakaan meillä ollut kyse. Vaihe on jo mennyt ohi.

Alkuperäinen kirjoittaja Jellicat:
Hmm enpä tiedä. Eikös tuossa iässä ala ilmetä kaikenlaisia "järjettömiä" pelkoja? Tai se tais kyl olla lähempänä 2v ikää...
Muistelen et jossain vaiheessa meidän poika sai älyttömiä raivareita jos mä lauloin, vaikka ennen oli tykännyt hirveesti. Korvatulehduksesta ei ainakaan meillä ollut kyse. Vaihe on jo mennyt ohi.

Kiitos paljon vastauksesta! Muita???

Meillä 2v pelkää kanssa niitä vauva mobileja ja soittorasioita. Muutenkin taitaa olla kumma "kaikki pelottaa" vaihe.. Tyttö on normaalisti tosi sosiaalinen, mutta on alkanut jopa vierastaa joitakin vieraita ihmisiä.. Luin että on ikään kuuluvaa..

veikkaan myös et on ihan normaalia kehitykseen liittyviä pelkotiloja, ne on naurettavia näin aikuisen vinkkelistä katottuna ja järettömiä, mutta jos näkisimme maailman noiden pienten silmin niin vois naama meilläkin venähtää.. toki aika helppo olis tarkistaa noi korvatkin ja pois sulke se tulehdus mitä jollain oli perheessä ollut.

Mä työskentelen perheiden kanssa ja pari kertaa tullut tilanne että itkut päässyt pieneltä kun aloin laulamaan.
Toisessa ei koskaan kuunneltu musiikkia saati laulettu ja toisessa lasten vanhemmat olivat kuuromykkiä ja olin eka ihminen jonka kuulivat laulavan.
Molemmissa perheissä lapset oppivat kyllä pitämään lauluista ja laulamisesta herjoittelun jälkeen.
Veikkaisin että jokin ohimenevä pelkotila tai onko lapsi itse vääntänyt vaik volymenappulan lujalle ja säikähtänyt ja nyt se palaa laulun myötä muistiin?

Alkuperäinen kirjoittaja työmyyrä:
Mä työskentelen perheiden kanssa ja pari kertaa tullut tilanne että itkut päässyt pieneltä kun aloin laulamaan.
Toisessa ei koskaan kuunneltu musiikkia saati laulettu ja toisessa lasten vanhemmat olivat kuuromykkiä ja olin eka ihminen jonka kuulivat laulavan.
Molemmissa perheissä lapset oppivat kyllä pitämään lauluista ja laulamisesta herjoittelun jälkeen.
Veikkaisin että jokin ohimenevä pelkotila tai onko lapsi itse vääntänyt vaik volymenappulan lujalle ja säikähtänyt ja nyt se palaa laulun myötä muistiin?

Hei, meillä kävi just noin volyymi napin kanssa! Siitäköhän tuon likan pelko kaikkia soitto vimputtimia kohtaan tuli?

Ei ole vääntänyt. Meillä kuunnellaan musiikkia ja katsotaan musavideoitakin. Mutta ei tod kokoajan eikä välttis edes päivittäin. Radio kyl pauhaa paljon.

Lauloin jossain vaiheessa harrastuksena itekseni tekniikaa kehitellen olkkarissa ja silloin tyttö oli menossa mukana ihan ilolla. Nyt on ollut taukoa laulussa pari kk ja pelkäämpä et räjähtäis itku jos menisin kailottaan ;D.

Alkuperäinen kirjoittaja Tipu Topakka:

Hei, meillä kävi just noin volyymi napin kanssa! Siitäköhän tuon likan pelko kaikkia soitto vimputtimia kohtaan tuli?

Meidän sterkat ovat niin korkeella ettei ylety, eikä ole volyymiä telkkaankaan koskaan pannu täysille kaukosäätimestä.
Outoo, sillä nytkin tulee hyvä biisi, istuu mun sylissä ja alko tanssiin tässä :D Hiukan valikoiva.
Hyräilyni hyväksyy muttei lauluani.

4 lapsen äitinä yhtyisin noihin vastauksiin,että ihan normaaliin kehitykseen kuuluvaa pelkoa.
Meillä on nyt kuopuksen kanssa ...alle 2v. vaihe,että kaikki lelut joissa ääni alkaneet pelottaa itkuun saakka.Ääntelevät vauvanuket ihan HIRVIÖITÄ!

Alkuperäinen kirjoittaja ELLI:
4 lapsen äitinä yhtyisin noihin vastauksiin,että ihan normaaliin kehitykseen kuuluvaa pelkoa.
Meillä on nyt kuopuksen kanssa ...alle 2v. vaihe,että kaikki lelut joissa ääni alkaneet pelottaa itkuun saakka.Ääntelevät vauvanuket ihan HIRVIÖITÄ!

Kiva kuulla! Hassun valikoiva tämä muksu sinänsä kun nyt radio pauhaa ja laulan testiksi mukana niin ei itke. Hymyilee ja höpöttää. Jos alan laulaan esim ukko nooaa tai muuta niin BYÄÄÄ ;D

Yhteistyössä