Nyt ei PUURO enää uppoa! Apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Raivotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Raivotar

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
3 665
0
36
Meidän poika (1 v. 4 kk) on nyt sitten tehnyt täys stopin puuroille. Ei uppoa enää edes riisipuuro, joka sentään joskus vielä maistui. Tuttipullosta vain pitäisi saada maitoa. Heti kun näkeekin puurolautasen ja lusikan, niin alkaa työntää niitä pois kädellään ja sanoo "Mam-mam-maa" mikä tarkoittaa "maitoa". :( Mistäköhän nyt tulee ja mitä pitäisi tehdä? Eilen illalla kitinä oli hirmuinen: nälkä oli ilmiselvästi, mutta puuro ei kelvannut ei sitten millään!!! Olisko kellään vinkkejä???

Meillä poika samanikäinen (1v4kk) ja vielä toistaseksi on puuro mennyt alas, vaikkakin välillä vaihtelevalla menestyksellä :whistle:
Olenkin antanut pojan syödä itse 1kk kohta.
Olen nyt myös puuron jälkeen antanut mutustaa tummaa leipää, juustoa ja kinkkumakkaraa päälle.
Esikko ei ole kohta vuoteen puuroa syönyt (2v6kk) on sitten ilta/aamupalaksi syönyt leipää, kinkkua, juustoa, kurkkua, tomaattia ja hedelmää. Juomaksi maitoa/kaakaota.
Väkisin en viitsi syöttää, muistaa itse kauhulla, kun kaurapuuro OLI AINA pakko syödä, nyt en sitten itse syö sitä ollenkaan isompana.

Juu, välillä muuta aamu- ja iltapalaksi. :)

Oletko kokeillut kotitekoista marjakeittoa? Meillä ihan suosikki niin usein kuin äiti jaksaa tehdä. Puurokin menee sen kanssa huomaamatta vaikka välillä muuten takkuaisi.

Meilää myös neiti lopetti iltapuuron syönnin juuri, on jo 1,9v. Aikansa kutakin. Olihan se helppo ja hyvä iltapala. Nyt syödään jogurttia, viiliä, velliä, muroja, leipää...

Vispipuuro ja mannapuuro menee vielä, mutta jätän ne herkuiksi välipalalle eli en ala niitä sen kummemmin tekemään illaksi.

Meidän pojalla oli myös puurolakko tuossa noin vuoden iässä. Pariin viikkoon ei tarjottu puuroa ja sitten alkoi taas puuro maistua kun annettiin. Nyt 1 v 4 kk poika lakkoilee taas puurolle joten taas pidetään pieni puurotauko.

Miksi puuroa pitäisi antaa päivittäin...? Vaihtelu tekee ihan hyvää ja on paljon muitakin vatsan täynnä pitäviä terveellisiä aamu-ja ilatruokia. Muroja, leipää, viiliä, rahkaa... Kiisseleitä, vihannessosekeittoja, porkkanalettuja, kananmunaa...

Meillä puurosta tykätään, mutta ei joka päivä, vaan sopivasti, vaikka joka toinen tai kolmas päivä. =)

No minä olen alkanut vaihdella aamu ja iltapalaa.välillä puuroa,toisenä leipää ja hedelmää.Välillä huomaa,että puuro takkuaa niin vaihtelulla taas menee .Kyllästyyhän siihen jos aina on samaa.Vaihtelua niin varmasti taas uppoaa se puurokin.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 19:39 tolnaato kirjoitti:
Et varmaan itsekään kovin kauaa jaksaisi 2kertaa päivässä syödä puuroa vaan kaipailisit vaihtelua ;)

Nooooooo... itse asiassa olen syönyt nyt aika monta kuukautta puuroa sekä aamuin että illoin... Ihan esimerkinkin vuoksi pojalle (isä kun ei puuroja popsi). ;) Mehukeittoa olen myös kokeillut pojan puuron joukkoon - en tosin itse tehtyä - eikä sekään auttanut.

Pidettäneen siis sitten viikon parin tauko. Jospa puurolautaskammo siihen mennessä häviäis. Ja kokeillaan sitten vaikkapa raastetun omenan kanssa sitä puuroa uudemman kerran... :whistle: Omena kun tuntuu joskus sille sentään maistuvan...

meilläkin lakkoiltiin tossa vaiheessa ja siirryttiin jugurttiin...aamulla saa jugurttia talkmuruilla ja illalla laitan sinne sekaan kaurahiutaleita että on vähän vahvempaa...
nyt on kahtena iltana syönyt pelkkää ruisleipää ilatsella...tai tänään söi hiukan jugurttiakin lisäksi...
muutaman kerran oon keitelly mannapuuroa kun ollaan koko poppoolla syöty sitä ja sillon syö hyvin... mun mielestä on ehkä helpompaa kun ei tarvii keitellä tai lämmitellä.... ;)

\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.11.2006 klo 12:58 Nipsu kirjoitti:
Meillä oli jo merkkejä puurolakosta mutta aloin raastamaan omenaa sinne joukkoon niin kyllä taas uppoaa pikavauhtia.

Hei!
Meillä on ollut pitkään sama tilanne että puuroa ei oo saanu menemään sitten millään tytön 1,7v kohdalla ja kokeilin tätä ideaa..ja kappas..MENI ja niin hujauksessa että huh!
Kiitos Nipsu vinkistä :wave:

Voi tietysti olla hampaitakin tai sit vaan puurolakko. Meitin 1,5v tekee niit nykyään vähä välii, välillä. Aina ku alkaa en muutamaan päivään edes tarjoo ja sit taas kokeilen. Meillä lakot ei oo kestäny ku muutamasta päivästä reiluun viikkoon. Puurottomana aikana ollaan syöty, jugurttii, hedelmäsoseita, marjakeittoja/kiisseleitä, leipää, juustoo ja täytteeksi ostettu vielä noita välipalakeksejä(eloveenan).

Meilläkin on nyt ilmeisesti joku puurolakko. Poika (kohta 11 kk) syö muutenkin huonosti, mutta puuroa ei ole mennyt nyt noin viikkoon käytännössä yhtään. Lopetettiin yöimetyksetkin, jotta aamulla olis nälkä. SILTIKÄÄN ei puuro maistu. Paino jumittaa -12 käyrällä. Ahdistaa. :(

Niin mun piti tuohon omaan kommenttiini lisätä vielä se, että poika ei myöskään suostu syömään jogurttia, viiliä, piimää, hedelmäsoseita,... Mikään tuollainen "raikas" ei siis uppoa. Liha(tai kala)-kasvissosetta vain söisi (eikä sitäkään kunnolla). Mitä siis tarjoaisin aamiaiseksi/iltapalaksi? :/

Yhteistyössä