1v ei syö, ei nuku päikkäreitä, apua!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kalamama
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

kalamama

Aktiivinen jäsen
17.02.2006
1 874
1
36
Nyt on monta päivää jo mennyt että ruoka menee tosi huonosti. Puurot, purkkiruuat, "tavalliset"ruuat jne. Hirveä huuto ja tappelu heti kun näkeekin lusikan ja ruuan. Juustoa ja ruisleipää syö jonkin verran. Yritän maitoa juottaa ja sitä meneekin ihan ok. Montako päivää tuollainen tenava pärjää ilman ruokaa? Hampaita tuskin on tulossa, koska yöt menee hyvin, ja ei muuten hankaa ikeniään eikä pureksi leluja.

Toinen ongelma on päiväunet. Yksien päikkäreitten taktiikalla ollaan menty jo 4kk, mutta nyt ne 3tunnin unet on kutistuneet 1tuntiin. Yritän nukuttaa sitten toiset unet vielä myöhemmin, huonolla menestyksellä. Hirmu väsynyt ja kärttyinen on lapsi kuitenkin. Millaiset päikkärit tän ikäisen pitäisi nukkua? Eikö nuo yhden tunnin yhdet unet ole aika vähän? Yöunet on n.10-11 tuntia.

Meillä on ainakin vatsatautia liikenteessä, olen itsekin ollut huonolla syönnillä monta päivää. Kerran olen oksntanut ja mies on ollutpelkästään huonolla syönnillä, ei maistu. Tyttö oli rehdissä oksennustaudissa viikonloppuna ja nyt on alannu syömään kunnolla.

Meillä ainakin on turha kuvitella laittaa toisille päikkäreille vaikka olisi vain yhdet tunnin, yleensä nukkuu 3-4 tuntia. Olen sitten laittanut aikasemmin yöunille. Eilen oli sellanen 1tunnin päikkäripäivä ja meni nukkumaan 19.30 ja nukkui 8.00 ja päikkäreille tänään 11.30 ja nukkuu edelleen, ottaa sitten takasi noita seuraavana päivänä. Yleensä nukkumaan mennään 20-21, riippuen päiväunien pituudesta.

meillä hampaat ei vaivaa öisin yleensä vaan näkyy syömättömyytenä.paitsi nyt kun tulee poskihampaat niin tyttö haluaa syödä kaikkea karkeeta.
meillä päikkäreitlä on herätty kiukkuisena 2 päivää.kai näitä vaiheita vaan tulee kaikenlaisia ja monta kertaa!

pahimmillaan tyttö oli 11kk iässä 1.5 viikko lähes syömättä ja yhtäkkiä alkoi taas syömään.

Yhteistyössä