Nyt ei kyllä mene hyvin (työnhakumarinaa)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja just joo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
J

just joo

Vieras
Olen nyt ollut vuoden verran erään vuokratyöfirman palkkalistoilla ja tehnyt varsin säännöllisesti työvuoroja kaupoissa.

Hain nyt sitten täysin samoihin tehtäviin erääseen kauppaan (osa-aikainen/pitkähkö määräaikainen työsuhde), ja minua ei kutsuta edes työhaastatteluun.

On se nyt mielenkiintoista, kun kyseisessä kaupassakin olen vuoroja tehnyt, enkä ole ikinä saanut minkäänlaista negatiivista palautetta työnteostani (oletan ainakin kaiken olevan kunnossa, koska työvuoroja on riittänyt, eikä kaupoista ole tullut palautetta, että minua ei haluta töihin).

Eikös se mene niin, että jos kauppa palkkaa työntekijän vuokrafirmasta omille listoilleen suoraan, niin kauppa joutuu maksamaan ns. sakkoja tuolle vuokrafirmalle?Noin olen kuullut ainakin puhuttavan omalla työpaikallani, jossa ennen käytettiin vuokratyöntekijöitä.Johtuu varmasti siitä, että eivät halua maksaa sakkoja..

Kuulostaa tutulle. Itse olen tehnyt eri kahviloissa ja ravintoloissa pitkiä tuurauksia ja keikkahommia. Hain sitten pidempää sijaisuutta, niin en päässyt edes haastatteluun, vaikka olin varmasti todella pätevä hommaan.

En ole sakoista kuullutkaan, mutta kauppa ei ainakaan voi määrätä sinulle koeaikaa, jos olet ollut vuokratyöntekijänä samoissa hommissa (saman verran vähintään kuin mitä koeaika kestäisi).

Kysy heiltä millä perustein toinen henkilö tehtävään valittiin?

Kaupan pitää maksaa sakko jos oot ollu niillä vuokrafirman kautta töissä ja jos ne palkkaa sut nyt suoraan sinne. Se on joissain paikoissa jopa 6kk se aika että ne jutuu maksamaan susta sakon siis jos oot lopettanu vuokrafirmassa alle 6kk sitten niiden ei kannata palkata sua koska saa sakkoa.

[QUOTE="Erina";27246772]Kaupan pitää maksaa sakko jos oot ollu niillä vuokrafirman kautta töissä ja jos ne palkkaa sut nyt suoraan sinne. Se on joissain paikoissa jopa 6kk se aika että ne jutuu maksamaan susta sakon siis jos oot lopettanu vuokrafirmassa alle 6kk sitten niiden ei kannata palkata sua koska saa sakkoa.[/QUOTE]

hmm. Tuo voi tietysti olla syynä. Tosin omassa tapauksessani teen tosiaankin keikkatöitä, enkä siis ole missään paikassa pitempiaikaisena vuokratyöntekijänä.
Eli tiedä sitten, että miten tuo sakkoasia tässä tilanteessa menee.

Ja täytynee vielä mainita, että tuo työpaikkailmoitus oli juurikin tuon vuokrafirman nettisivuilla.

Yhteistyössä