Nyt ehkä löyty ratkaisu tytön ummetukseen....? :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ninaTT
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ninaTT

Aktiivinen jäsen
13.09.2007
18 922
0
36
ISO KIITOS JA KUKKAPUSKA :flower: sille joka pisti linkin "ummetuspuuro"-reseptiin. Enhän minä idiootti ollu tajunnu yhdistää pellavansiemeniä, puuroa ja niitä kuivattuja luumuja :xmas: Saa haukkua. Tarjoilin kyllä kaikkia kolmea pitkin päivää, mutta nyt ne menevät kaikki yhdessä satsissa ja kakkaa tulee 1-2 kertaa päivässä, pehmeätä sellaista.

Sen lisäks dieettaamme soijaa, maissia ja viinirypäleitä. Kiitos sillekin, joka niistä viinirypäleistä vinkkas. Maissin huomasin ihan sattumalta. Soijasta en ole vieläkään varma, pitäis kohta altistaa kun ollaan oltu aika kauan ilman. Maissi on tosi selkeä ongelma. Viinirypäleistä en ole 100% varma mutta ei ne niin terveellisiä ole, etteikö ne vois toistaiseksi skipata ;)

Mut jeejee :D :D

Nyt ollu siis yli viikon hyvällä mallilla :D :D Ehkä tämä tästä. Meinasin jo menettää toivon ku tyttö teki Levolac-lakon |O Eikä enää suostunu nielemään tippaakaan sitä. Tää puuro on nyt maistunu hyvin.

Eikä lapsille saa edes antaa noita levolaceja ja muita koska voivat vaurioittaa sitä suoliston supistamis refleksiä.
Kun syö monipuolisesti ja juo paljon vettä niin kyllä se mahakin toimii ilman kikkailuja.

Alkuperäinen kirjoittaja niin:
Eikä lapsille saa edes antaa noita levolaceja ja muita koska voivat vaurioittaa sitä suoliston supistamis refleksiä.
Kun syö monipuolisesti ja juo paljon vettä niin kyllä se mahakin toimii ilman kikkailuja.

Jaa, parempikos on antaa olla paskomatta?
Kyllä meille ne on ihan lastenlääkärin toimesta määrätty. (nyt ei kyllä enää meilläkään tarvita)

Alkuperäinen kirjoittaja niin:

Ilmeisesti levolac on niitä turvallisia valmisteita. Lastenlääkäri määräs myös Laxoberonia.

Ihan ensi hätään en antanu, mutta neljän kuukauden taistelun päätteeksi olin jo tunnustaa tappion. Tyttö söi monipuolisesti ja joi paljon vettä. Syy on ilmeisesti ollu maissi ja/tai soija yliherkkyys, ja kun ummetusta on jonkun aikaa ollut, se ei lähde itsestään pois. Suoli kärsii sen verran, että tarvitsee jelppiä jonkun aikaa.

Sä et ilmeisesti tiedä ummetuksesta kovinkaan paljoa.

Minä päättelin että meillä ummetuksen syy on banaani, jota taapero rakastaa. Nyt on ollut viikon verran ilman banaania ja kakka on tullut joka päivä. Tähän asti on kakannut pari kertaa viikossa kauhean huudon kera.

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Minä päättelin että meillä ummetuksen syy on banaani, jota taapero rakastaa. Nyt on ollut viikon verran ilman banaania ja kakka on tullut joka päivä. Tähän asti on kakannut pari kertaa viikossa kauhean huudon kera.

voi olla hyvinkin. esikoisella kun oli vatsa taas löysällä pienenä niin kehotettiin antaa banaania et "vatsa koventuis".

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:

Ollaan vältelty banaania jo pidemmän aikaa, mutta nyt olen huomannu, että mun tytöllä se ei loppuen lopuks ollu mikään iso juttu. Samoin mustikka kovettaa vatsaa, mutta ei aiheuta samalla tavalla tulppaa tyttöön ku esim se maissi.

Mä oon viimesten kuukausien aikana oppinu, että n 90% ruoista aiheuttaa ummetusta :D

Banaani
Viinirypäleet
Peruna
Riisi
Omena
Valkoset jauhot
Kaikki maitotuotteet
Kiwi
Mansikat
Mustikat
Herneet
Pavut
Sitrushedelmät

Näin muutaman mainitakseni =) Selvittely on ollu tosi mukavaa puuhaa.

Hyvä, että teillä ratkaisu oli helpommin löydettävissä!

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:
Meillä taas toi banaani auttoi ummetukseen :D mutta meillä on kaikki muukin aina väärinpäin

:laugh:

Tää on vähän sama ku superhyperallerginen lapsi joka tosin pystyi syömään
soijaa, kiwiä ja lehmänmaitoa... Mutta oli allerginen lähes kaikelle muulle!

Yhteistyössä