NYT AUTTAKEE!!! Mitä tämmösessä tilanteessa voi enää tehdä!??!?!?!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hosuli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hosuli

Vieras
Passi meni kuukausi sitten vanhaksi ei ole ajokorttia tai mitään muitakaan henkkareita. Eilen hukkasin pankkikorttini. Se on kuoletettu ja yms yms. Miten saan huomenna pankista rahaa? Miten saan uudet henkkarit?

Jos sulla on verkkopankkitunnukset, niin siirrä kaverin tilille ja pyydä häntä nostamaan. Pankista et kaiketi rahaa millään nostettua saa.

Uudet henkkarit saat poliisilaitokselta.

Pankista saa rahaa käsittääkseni jos mukana on henkilöllisyyden todistaja jollaon tarvittavat, voimassa olevat henkilöllisyys todistukset. Voit esittää henkilöllisyytesi vanhasta passista niin pankissa (jolloin siis tarvitset tämän henkilöllisyytesi todistajan esim. ystäväsi) kuin poliisilaitoksellakin. Tosin en ole varma, miten poliisilaitoksella menetellään vanhentuneen passin kanssa uutta hankittaessa. Soita lähimpään poliisilaitokseen jossa hoidetaan passi/henkilökortti asiat =)

Uudet hekkarit saa poliisilta, mullakin kerran sama tilanne että sekä passi että ajokortti varastettiin. Poliisi vahvisti mun henkilöllisyyden kysymällä tietoja äidistä, veljestä ja isästä. Tyyliin ammatit, nimet ja osoitteet.

Menet vanhan passin kanssa poliisilaitokselle niin sieltä saat uudet henkkarit, kun se passi käy tossa tilanteessa todistuksesta siellä. Et varmaan heti saa sitä henkkaria, kun ne tekevät sen sulle ensin, mutta ilmeisesti poliisilaitos voi kuitenkin tehdä sulle heti mukaan jonkun väliaikaisen paperin tai jotkut pikahenkkarit siksi aikaa, kun uudet tulee, että saat asias hoidettua.

Alkuperäinen kirjoittaja Fantaihana:
Uudet hekkarit saa poliisilta, mullakin kerran sama tilanne että sekä passi että ajokortti varastettiin. Poliisi vahvisti mun henkilöllisyyden kysymällä tietoja äidistä, veljestä ja isästä. Tyyliin ammatit, nimet ja osoitteet.

mie oon kans joutunu vahvistamaan henkilöllisyyden vastailemalla noihin kysymyksiin... tosin omituista oli se että mulla olis ollu ajokortti kyllä muttei se kelvannu :o
meinas kyllä käydä ohrasesti kun kysyttiin sekä isän että äidin syntymä aikoja... mistä helkkarista mun sellaset ois pitäny tietää... saatika sitte kotiosoitteet.. :o
mulle tuottaa ongelmia muistaa oma nimeni välillä niin ei stna :D

Millä ihmeellä minä maksan väliaikaset henkkarit poliisille kun ei ole korttia millä maksaa ja eikä ole henkkareita millä saada korttia saati käteistä...

niin ärsyttävä tilanne...

Yhteistyössä