Nyt auttakaa, repsahdin tupakkaan:(

  • Viestiketjun aloittaja luuseri
  • Ensimmäinen viesti
luuseri
nyt 2 vkoa taas poltellut, 2 kuukautta olin ilman. mikä tähän ikuiseen tupakanhimoon auttaa? selviän kyllä hammasta purren fyysisistä vieroitusoireista mutta pää on aina kiinni siinä tupakassa. joka päivä teki mieli ja sitten annoin periksi ja tässä ollaan taas :(
 
Carlos74
Sanoppa se. Jotkut on kehunut niitä lääkkeitä, että niillä olisi helppo lopettaa polttaminen. Mulla meni vuoden alussa varmaan jo varmaan 20. lopetus yritys vituralleen ja päätin sit etten lopeta koskaan. En vaan jaksa sitä pettymyksen tunnetta enää, mikä tulee siitä kun lakko menee vituiksi. Vähentää voi sit helposti ja pitää savuttomiakin päiviä, kun ei ole sitä pakon makua koko hommassa :)
 
AP
ongelmana on siis se että se tupakanhimo ei lähde. hetken olen tyytyväinen savuttomana mutta sitten alan taas kaipaamaan sitä tupakkaa, mikä on ihan järjetöntä. mutta ne hetket yksin parvekkeella kahvikupin kanssa jne.. ja kun hermostuttaa niin tupakka on auttanut siinä (vaikka tiedän että tämä johtuu vain siitä kun olen riippuvainen). tiedän keuhkoahtaumataudit, keuhkosyövät, rypyt ym. asiat jotka seuraa tupakoinnista, mutta jostain syystä PIDÄN tupakoinnista mikä on naurettavaa! siis se mielihalu on niin voimakas että tuntuu turhauttavalta taistella kuukausia.

parhaimmillaan olin 2 vuotta tupakoimatta ja se viimeinen vuosi oli sitä että koko ajan teki mieli polttaa. että onko toivoa saada "pää" kuntoon tämän asian suhteen?
 
Niinpä. Minäkin oon elämässäni ollut tupakkalakossa vaihtelevasti 2,5 vuodesta ihan parin viikon jaksoihin, mutta valitettavasti se aina tahtoo jostain alkaa uudestaan :ashamed:
Iskäni ollut polttamatta vuodesta ´77 ja sanoo tänäkin päivänä että joskus tekisi mieli pistää tupakaksi. Eli kyllä se on hankala juttu :(
 
Sinuna kokeilisin sitä imettävää piippua.. sellainen valkoinen johon vaihdetaan aina sellanen "kapseli".. siitä tulee nikotiiniä ja siinä on samassa se tapariippuvuus.. vetelet sitä keuhkoon samalla tavalla kuin tupakkaa. Saat siitä sen riippuvuuden aiheuttavan nikotiinitarpeen mutta et niitä muita myrkkyjä..

 

Yhteistyössä