Nyt ärsyynnyin vieraan ihmisen kommentista!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kiukkuinen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

Kiukkuinen äiti

Vieras
Oltiin esikoisen uimakoulussa ja mulla oli mukana lisäksi 3,5v tyttö ja 1,5v poika. Kun lähdettiin pois kannoin 1,5v sylissä ( autolle matkaa ehkä 200 metriä ) ja 3,5v alkoi selkeää kiukuttelua, että hän ei jaksa kävellä. Nuorimmainen on sellanen huithapeli, ettei oltais päästy autolle koskaan, jos se olis saanut kävellä, joten annoin tytön kiukutella perässä ja käveltiin hiljaksiin autolle päin. Tytölle ei kelvannut esim. esikoisen kanssa käsi kädessä tuleminen vaan kiukuttelu vain paheni, kun esikoinen yritti auttaa jaksamaan. Minä vain jatkoin autolle kulkua ja tyttö tuli kyllä perässä, mutta hirveän huudon kanssa. No sitten siellä joku ääliö täti-ihminen kehtaa huutaa, että "Ota se lapsi syliin, MINULLA on kolme lasta ollut eikä niiden ole koskaan tarvinnut huutaa" :O :O Mulla paloi käämit täysin ja huusin, että "Siis uskomaton kusipää!"
Päästiin sentään lopulta autoon ja tyttö käveli koko matkan ihan itse. Olisin toki voinut antaa periksi ja viedä ensin kuopuksen autoon ja hakea sitten kiukkuisen tytön, mutta mä en viitsi ihan periaattestakaan tommoselle kiukuttelulle antaa periksi. Tekeekö se musta kamalan äidin, oliko se täti oikeassa? Miten te olisitte toimineet?

noin mäkin toimin samassa tilanteessa, eikä mun lapset kärsi siitä, etteivät saa kaikessa tahtoaan läpi. Ja jos on saanut kolme lastaan pidettyä niin, ettei kukaan ole joutunut huutamaan koskaan, niin onnea vaan. ei onnistu meillä...

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Siis oikeastiko joku kiroilee lastensa kuullen toisille ihmisille? Miten sitä ennen sanottiinkaan? Ai niin: hyvät tavat, kaunistavat.

Mä en yleensä kiroile! En toisille ihmisille enkä muutenkaan. En lasten kuullen enkä yksinäni. Nyt paloi vain käämit täysin. Pitihän se arvata, että tähän täällä puuttuu kaikki ärsyttämistä ja toisten mielen pahoittamista haluavat. Ei ne sunkaan tavat niin kauniit ole!!!!

Ihanaa, että joku kerrankin pistää luun kurkkuun noille jeesustelijoille! Mä en oo ikinä käsittänyt niitä äitejä, joiden maailma pyörii oman navan ympärillä: "minä tein/teen näin ja näin ja muita tapoja ei ole".

Se täti oli siellä kauempana, joten pakko oli huutaa, jos se mitään auttaa :saint:
Sanat ei tosiaan ollut kauniit, mutta kuten sanottu mä on kerran aiemmin elämässäni suuttunut vieraalle noin, että olen sanonut rumasti.
Mutta helpottavaa kuulla, että joku muukin olisi toiminut samalla lailla :)

Ei ollut asiallista sinulta. Ehkä kusipäättelijän lapset vaan ovat huonotapaisempia. Käytät liikaa energiaa varmaan huonoihin tapoihin. Se sinua ojentanut nainen sai varmaan makoisat naurut kun todistit hänen olevan oikeassa.

Mä en itse olis sittenkään huutanut noin rumasti sille tädille. Olisko sille voinut sanoa vaikka, että "Kannapas sinä sitten tuo toinen muksu autolle" tms. Joo - ja eihän se lapsi rikki mene, vaikka vähän huutaiskin..olisin voinut sanoa myös vaikka että "No kivat sulle" tms. Tosi vaikea kyllä keksiä siinä ex tempore -tilanteessa hyvä vastaveto.

noin olisin mäki tehny mutta varmaan en ihan kusipääksi ois sanonu mut muuta tekstiä ois varmasti tullu..paitti jos tosiaan menee hermo niin eipä sitä kerkee ajattelemaan mitä sieltä suusta ulos päästää.

Alkuperäinen kirjoittaja niiin:
Ei ollut asiallista sinulta. Ehkä kusipäättelijän lapset vaan ovat huonotapaisempia. Käytät liikaa energiaa varmaan huonoihin tapoihin. Se sinua ojentanut nainen sai varmaan makoisat naurut kun todistit hänen olevan oikeassa.

Oliko siltä naiselta asiallista sun mielestä neiti/rouva täydellisyys?
Ja voin kertoa, että mun lapset ei esim. töni ketään puistoissa tai ota leluja kenenkään kädestä, mikä tuntuu ikävä kyllä olevan todella yleistä toimintaa. Ja siihen te täydelliset vanhemmat ette puutu millään lailla ennen kuin joku ottaa teidän lapselta kädestä. Lyön vetoa, että meidän lapset on keskivertoa hyväkäytöksisempiä.

Ainahan ne vanhemmat muorit tietää kaikesta kaiken. Heidän lapset ovat aina olleet kiltisti ja tyytyväisiä.. kaipa siihen aikaan on maan päällä asunut vain superäitejä :) Mulla palaa taulu erittäin helposti jos joku arvostelee minun kasvatustyyliä. Meillä on hellyyttä mutta ilman kuria ei tulisi mitään :)

Alkuperäinen kirjoittaja sophie:
noin olisin mäki tehny mutta varmaan en ihan kusipääksi ois sanonu mut muuta tekstiä ois varmasti tullu..paitti jos tosiaan menee hermo niin eipä sitä kerkee ajattelemaan mitä sieltä suusta ulos päästää.

No niinpä. En mä varsinaisesti ajatellut mitä sanoin.

Ihan uskomaton kommentti täysin ulkopuoliselta ihmiseltä :o Ymmärrän että käämit paloivat, ja mäkään en olisi antanut keskimmäiselle periksi, sä olisit sitten saanut varmasti antaa moneen kertaan periksi sen jälkeen. En tiedä mitä itse olisin tehnyt, mutta näin luettuna tuli mieleen että olisin sanonut tätylille jotain ajan kultaamista muistoista...

Onneksi mulle ei ole tultu mitään tuollaisia huutelemaan :x

Munkin mielestä ihan turha polttaa päreensä niin kauheasti tuollaisesta sanomisesta. Olihan se tyhmää tädin tulla kommentoimaan, mutta kannattaako sitä nyt niin hirveästi provosoitua ja alkaa huutaa, kiroilla ja nimitellä?! Eli huonosti käyttäydyit sinä itsekin, ja näytit lapsille tosi huonoa mallia. Taidat olla aika pumpulissa kasvanut, kun tuollainen saa sut ihan tolaltaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Munkin mielestä ihan turha polttaa päreensä niin kauheasti tuollaisesta sanomisesta. Olihan se tyhmää tädin tulla kommentoimaan, mutta kannattaako sitä nyt niin hirveästi provosoitua ja alkaa huutaa, kiroilla ja nimitellä?! Eli huonosti käyttäydyit sinä itsekin, ja näytit lapsille tosi huonoa mallia. Taidat olla aika pumpulissa kasvanut, kun tuollainen saa sut ihan tolaltaan.

Ihmisillä on erilaiset tempperamentit. Ei tarvii olla pumpulissa kasvanut. Mun sisko on tosi lunki, minä en. Ja sama kasvatus ollan saatu

Jep, meillä ollut 4 kanssa myös noita tilanteita ja kakarat huuta ja mä annan huutaa. Tosin en kiroile edes kun käämit menee, joten "pika tilanteissakin" tulee solvattua muuten, ikävä kyllä . Luultavasti oisin huutanut takaisin, et kanna sä omat kakaras ettei vaan itke tai jotain..

Mun mielestä on kaikkiaan neuvomista ja neuvomista. Tollaset tilanteet missä vanhempi on läsnä olipa se millanen karkkipussin vääntö kaupassa tahansa, jokainen hoitakoon itse. Mutta olin kerran yksin kaupassa (pääsiäisenä) ja siinä oli suklaamunia pahvitelineessä ja sellanen 1,5v lapsi istui kärryssä vieressä ja kovasti niitä tavoitteli, sanoin pojalle nätisti, että sä et varmaan niitä saa yksin ottaa ja siirsin kärryä sen verta, että pojan käsi ei niihin ylettynyt. Sieltä perunoiden luotahan kimpos äkänen isä, että tollaset lapsettomat akat ei tuu mua neuvomaan miten lapsen kanssa ollaan kaupassa. Menin aika sanattomaksi. Ite nimittäin olisin vaan ollut tyytyväinen jos tilanne olisi ollut päin vastoin.

Mä en kyllä tunne yhtään lasta joka ei olisi koskaan huutanut ja ihan varmasti isoin osa lapsista on joskus väysynyt/tylsistynyt kävelemiseen ja alkanut sen takia "vinkumaan". Ihanahan olisi, jos aina voisi lapsen paapoa ja ottaa syliin, mutta varsinkin kun yksin kulkee useamman kanssa ei millää pysty tai edes jaksa kantaa aina... ja toinen on sitten, että jos lapsi aina kannetaan, kun häntä ei huvita kävellä, niin viimeistään eskarista tulee moitteita, kun lapsi on niin huono kävelemään :/

Eli samoin minäkin olisin lasta "huudattanut", mutta en olisi rohjennut toiselle mitään sanoa.

Muistan aina, kun ystäväni lapsi oli vielä pieni ja sai todella massiivisia raivareita, niin kerran sitten oltiin Helsingin keskustassa ja taas lapsi alkoi raivota. Ystäväni meni istumaan portaalle ja piti lasta kiinni väkisin (mitä muuta voi tehdä, kun joka puolella autoja ja ratikoita ja vaikka mitä?), niin tietysti siihen tulee joku mummo sekoilemaan, että ystäväni on väkivaltainen ja että hän tekee lastensuojeluilmoituksen tuollaisesta. Mietin vaan, että mitäpä olisi itse tehnyt vastaavassa tilanteessa? Ai niin, eiväthän hänen lapset... Miulla ei silloin ollut vielä lapsia, ja oltiin aika nuoria. Meillä meni ilta pilalle, kun pelättiin sitä ilmiantoa.

Aivan luonnollistahan tuo on ja suuttuminen on hyväksyttävää, kunhan pysytään siinä, että vain sanoja käytetään aseena. Ei ole mikään ihme, että käämi voi palaa kun lapset ovat joskus hyvinkin rasittavia ja sitten joku ulkopuoleinen tulee siihen vielä urputtamaan.

Yhteistyössä