Nyt apuja tälle tosi väsyneelle äidille!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kermaperuna
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kermaperuna

Aktiivinen jäsen
14.03.2007
1 553
0
36
Poika 7kk nukkuu TODELLA HUONOSTI viimeisen viikon. Yöllä herää sata kertaa mahalleen kääntyneenä ja iteä tirauttaa. Poika pitää kääntää takaisin ja antaa tutti suuhun niin unet jatkuu... JOS jatkuu. Viime yönä heräsi 5.00 eikä rauhoittunut millään. Tutista yleensä hiljenee kun herää, mutta mistä se herääminen johtuu? Aikaisemmin nukkui sikeästi kaikki yöt. Ja nyt kun poitsu menee nukkumaan 19.30-20.00 välillä, niin ennen kun itse menen nukkumaan niin käyn rauhoittamassa hänet 3-5 kertaa. Poika kyllä kuolaa toooosi paljon, joten ylähampeja saattaa pukata, mutta pitääkö mun sitten "tainnuttaa" panadolilla ennen nukkumaan menoa? Mä itse olen niin väsynyt että ei ajatuskaan enään kirkkaasti kulje.

Ja pojan hengitys rohisee kanssa, on rohissut yli kuukaudsen verran ja meinaa myös yskiä välillä limaisesti. Kuumetta ei ole ym. Voiko toi rohina johtua koira-allergiasta, vaikka ollaan luovuttu koirasta 2kk sitten? Vaikka ollaan puunattu kämppää moneen otteeseen, ettei löytyisi karvaa, mutta kai se pöly on kuitenkin aika sitkeää ja joka puolella. Että kannattaako pelkän rohinan takia mennä lääkäriin? |O :|

Alkuperäinen kirjoittaja Neiti Neponen:
Poika 7kk nukkuu TODELLA HUONOSTI viimeisen viikon. Yöllä herää sata kertaa mahalleen kääntyneenä ja iteä tirauttaa. Poika pitää kääntää takaisin ja antaa tutti suuhun niin unet jatkuu... JOS jatkuu. Viime yönä heräsi 5.00 eikä rauhoittunut millään. Tutista yleensä hiljenee kun herää, mutta mistä se herääminen johtuu? Aikaisemmin nukkui sikeästi kaikki yöt. Ja nyt kun poitsu menee nukkumaan 19.30-20.00 välillä, niin ennen kun itse menen nukkumaan niin käyn rauhoittamassa hänet 3-5 kertaa. Poika kyllä kuolaa toooosi paljon, joten ylähampeja saattaa pukata, mutta pitääkö mun sitten "tainnuttaa" panadolilla ennen nukkumaan menoa? Mä itse olen niin väsynyt että ei ajatuskaan enään kirkkaasti kulje.

Ja pojan hengitys rohisee kanssa, on rohissut yli kuukaudsen verran ja meinaa myös yskiä välillä limaisesti. Kuumetta ei ole ym. Voiko toi rohina johtua koira-allergiasta, vaikka ollaan luovuttu koirasta 2kk sitten? Vaikka ollaan puunattu kämppää moneen otteeseen, ettei löytyisi karvaa, mutta kai se pöly on kuitenkin aika sitkeää ja joka puolella. Että kannattaako pelkän rohinan takia mennä lääkäriin? |O :|

Mulla poika 1v, jolla kans alko hengitys rohisee, käytin lääkärissä ja oli infektio. Saatiin siihen sitte lääkkeet ja ventolineä,mitä annan tarvittaessa. Tietenki saattaa hampaitaki tulla pienelle , että sen takia heräilee. Ootko koittanu ottaa viereen nukkumaan jos pieni nukkuis paremmin ja saisit ittekki nukuttua? Niin ja vielö ku mun pojalla useesti nyt nuhaa ja aina sen yhteydes alkaa tuo rohina , niin alkavat nytten tutkimaan astmaa :/ Ja onhan se eläimen pöly aika sitkasta, onko teillä muilla perheessä allergioita? Jaksuja sulle :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Moision Musta Enkeli:

Mulla poika 1v, jolla kans alko hengitys rohisee, käytin lääkärissä ja oli infektio. Saatiin siihen sitte lääkkeet ja ventolineä,mitä annan tarvittaessa. Tietenki saattaa hampaitaki tulla pienelle , että sen takia heräilee. Ootko koittanu ottaa viereen nukkumaan jos pieni nukkuis paremmin ja saisit ittekki nukuttua? Niin ja vielö ku mun pojalla useesti nyt nuhaa ja aina sen yhteydes alkaa tuo rohina , niin alkavat nytten tutkimaan astmaa :/ Ja onhan se eläimen pöly aika sitkasta, onko teillä muilla perheessä allergioita? Jaksuja sulle :hug:

Minä oon kanssa hieman koiralle allerginen ja pölylle. Viereen jos ottaa poitsun nukkumaan, niin ei saa itse oikein nukuttua. Ja esikoinen kömpii joka yö meidän väliin, niin on sänky täynnä porukkaa... Asutaan kaksiossa niin nukutaan kaikki samassa huoneessa :headwall: |O

Nukkumisasiaa en osaa auttaa, ku ei oo vielä omakohtasta kokemusta. Mutta tuo eläinpöly on sellaista, että sitä on joka paikassa; verhoissa, matoissa, katossa, vaatteissa,, Me ostettiin kolme vuotta sitten tää talo ja entisil omistajil oli collie, ni meidän piti pestä koko talosta kaikki seinät, katot, lattiat siis ihan joka kolo! Ja menihän siinä hetki, ku talos on kolme kerrosta.
Samalla vaihdoin imurin, imuroin vanhalla ihan ekaksi kaikki huoneet ja sen jälkeen imuroin uudella hepa-suodattimella varustetulla imurilla. Vanhaa imuria en käytä enää talossa, vaan se jäi autoimuriksi.

Sinuna mä siivoaisin ja pesisin ihan kaiken kodistanne. Se on rankka homma, et kannattaa pyytää apuvoimia. Ja veisin vauvan lääkäriin. Hirmusti voimia ja jaksamista sulle! :hug:

Minä annoin hampaiden tulon aikaan aina ihan suosiolla lääkettä. Toisilla hampaiden tulo nostaa jopa kuumeenkin, joten ei ihan pikkujutusta kuitenkaan ole kyse. Laita kokeeksi illalla kosteita pyykkejä vaikka makkariin kuivumaan, onko ilma kuivaa? Korota myös sängyn päätyä. Otat päikkärit itse päiväunien aikaan, tätä mä tein koko vauva-ajan ja virkeänä pysyin. Myös ulkoilun yrität muistaa, vaikka väsyttääkin.

Voiko korvatulehdua olla ilman mitään oireita? Ei ole kokemusta siitä noin pienellä :ashamed: . Siis poika on päivisin kuitenkin ihan normaali. Mitä nyt henki rohisee.

voi olla, vie vaan sinne lääkäriin ni selvii.
Joo, ja hampaat tekee kiusaa kyllä useampana yönä peräkkäin.

Varaa juu lääkäri. Äläkä pihistele lääkkeiden annossa. Ei panadolin antaminen ole puuduttamista. Jos sun hampaisiin koskis, ottaisit varmasti iteki lääkettä. :) Turhaan sitä lääkitystä pelätään.

Yhteistyössä