Nyt apuja!! Ohjelmaa tms. 7-vuotissynttäreille!

Aarteenetsintää.Piirrä kartta ja laita reitin varrelle erilaisia tehtäviä ja kätke aarre.Aarteena voi olla vaikka Lidlin suklaakolikkopussit per nenä.

Mä tein tytön synttäreille sellasen et otin kuvia meidän pihasta esim. jostain puskan juurelta ym. ja piilotin niihin saippuakuplaputelit, saivat kuvien peruusteella sit etsiä ne ja kivaa oli...

Meillä oli pinjata viime synttäreillä. Aivan mahtava ohjelmanumero ja siitä puhuttiin koulussa vielä pitkään.

Olin laittanut sisälle pokemon kortteja, kumeja, kyniä, tarroja ja namusia. Vieraina oli tyttöjä ja poikia.

Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Meillä oli pinjata viime synttäreillä. Aivan mahtava ohjelmanumero ja siitä puhuttiin koulussa vielä pitkään.

Olin laittanut sisälle pokemon kortteja, kumeja, kyniä, tarroja ja namusia. Vieraina oli tyttöjä ja poikia.

Kerrotko vielä, miten käytännössä toteutit, mistä sait pinjatan, miten se hajoitettiin, vuoronperäänkö? Ja miten "aarteet" jaettiin lasten kesken?

Tosi kiva idea! =)

Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:
Kerrotko vielä, miten käytännössä toteutit, mistä sait pinjatan, miten se hajoitettiin, vuoronperäänkö? Ja miten "aarteet" jaettiin lasten kesken?

Tosi kiva idea! =)

Kävin ostamassa Espoossa sijaitsevasta liikkeestä pinjatan, sieltä voi myös tilata kotiin. Nettikaupan nimi taisi olla pinjata.
Jokainen sai lyödä vuoron perään, kunhan ensin pyöritettiin pää sekaisin =)
On muuten lujaa tekoa että vaikka lapsia oli 18 saivat kaikki lyödä vaikka kuinka monta kertaa hiki hatussa.

Olin laskenut että kaikille olisi kynä, kumi, tarra/pokemon kortti.
Aina kun sai lyötyä halkeaman josta jotain pursusi sai lyöjä ottaa ensin mitä halusikaan lattialta, loput jätettiin lattialle mutta kyllä siellä oltiin niin täpinöissä että aina pari lasta syöksyi valikoimaan päältä parhaita. Lopuksi saivat vaihdella keskenään aarteita ja katsottiin että kaikilla oli yhtä monta. Kaikille jäi hyvä mieli.

Synttärisankari kyllä oli koko ajan änkeämässä kahmimaan tavaroita joten sai kerran patukasta otsaan :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja silmukka80:
Alkuperäinen kirjoittaja Naapurin täti:

Tosi kiva idea! =)

Kävin ostamassa Espoossa sijaitsevasta liikkeestä pinjatan, sieltä voi myös tilata kotiin. Nettikaupan nimi taisi olla pinjata.
Jokainen sai lyödä vuoron perään, kunhan ensin pyöritettiin pää sekaisin =)
On muuten lujaa tekoa että vaikka lapsia oli 18 saivat kaikki lyödä vaikka kuinka monta kertaa hiki hatussa.

Olin laskenut että kaikille olisi kynä, kumi, tarra/pokemon kortti.
Aina kun sai lyötyä halkeaman josta jotain pursusi sai lyöjä ottaa ensin mitä halusikaan lattialta, loput jätettiin lattialle mutta kyllä siellä oltiin niin täpinöissä että aina pari lasta syöksyi valikoimaan päältä parhaita. Lopuksi saivat vaihdella keskenään aarteita ja katsottiin että kaikilla oli yhtä monta. Kaikille jäi hyvä mieli.

Synttärisankari kyllä oli koko ajan änkeämässä kahmimaan tavaroita joten sai kerran patukasta otsaan :ashamed:

Kiitos paljon kivasta vinkistä! =)

Me mentiin yhtenä leikkinä "arvaa kuvaa". Oon järjestänyt vain tyttöjen synttäreitä, etten tiiä tykkääkö pojat piirtää? Teippasin ikkunaan ison värikkään tiimari-pahvin. Siihen sitten teippasin keskelle normaalin valkoisen A4-arkin, johon lapsi sai alkaa piirtämään haluamaansa kuvaa. Muut istui tai hyöri ympärillä ja arvuuttelivat kilpaa, mikä kuvasta tulee. Kuvan sai piirtää loppuun, vaikka se olisi jo arvattu. Jokaisen kohdalla vaihdettiin puhdas paperi. Piirtämisjärjestys arvottiin, palkintoja ei ollut. Tytöt tykkäsivät kovasti! :)

Yhteistyössä