Nyt apuja, lapsella sormien iho ihan rikki!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja dina harmailee
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
D

dina harmailee

Vieras
On niin kovasti kuivanneet nyt pakkasten aikana, ihan haavoilla ja melkein veri valuu.. parista sormesta on iho "kuoriutunu" pois, sormenpäistä siis. Ollaan nyt rasvailtu bepanthenilla ja perusvoiteella, hanskat kädessä aina kun malttaa pitää.. ja vettäkin on vältetty. Mikä ois seuraava rasva mitä lähetään kokeileen? Mulla on itellä ollut lapsena atooppista ihottumaa talvisin, ja siihen on kortisonivoidetta käytetty, mut tepsiikö se tässä tapauksessa kun ei tuo varsinaista ihottumaa oo. Ja arveluttaa kyllä laittaa käsiin sellasta myrkkyä, ne sormet kuitenki välillä käy suussa..

Alkuperäinen kirjoittaja äks;23187333:
vie ihmeessä lääkäriin, saatte täsmäavun.

joo soitin kyllä sinne jo perjantaina. Vastaus oli "se on normaalia että pakkanen kuivattaa ihoa, ei niille oikein mitään voi. Ahkerasti rasvaat vain".

Tulee olemaan varmaan jokatalvinen vaiva lapsella. Tiedän yhden lapsen jolla joka talvi sormet tuollaiset. Lääkäriltä se saa siihen jotain rasvaa, mutta aina menee aikaa paljon ennenku alkaa olemaan kunnossa.

Tulee olemaan varmaan jokatalvinen vaiva lapsella. Tiedän yhden lapsen jolla joka talvi sormet tuollaiset. Lääkäriltä se saa siihen jotain rasvaa, mutta aina menee aikaa paljon ennenku alkaa olemaan kunnossa.

niin varmasti onkin, sama oli mulla sillon lapsena, monta vuotta. Mulla vaan kuivui jalat, ei koskaan kädet.. pitänee huomenna ruveta sit hiillostaan päivystystä.

Okei, oon ite saanut aina ajan tai vienyt yksityiselle. Mutta meillä on atoopikolle jo alle vuosikkaana käytetty hydrokortisoneja (vahvuudet 0.5-2.5%) saa ilman reseptiä. Jospa rasvaisitte kädet silloin kun lapsi jo valmiiksi nukkuu? Ja perusrasvaksi joku rasvainen perusvoide, esim. essex plus tai punainen apobase. Ceralan on tainnut meillä ollut paras, hankalaa on usein löytää sopiva kosteus-rasva tasapaino perusvoiteen kanssa.

Alkuperäinen kirjoittaja äks;23187395:
Okei, oon ite saanut aina ajan tai vienyt yksityiselle. Mutta meillä on atoopikolle jo alle vuosikkaana käytetty hydrokortisoneja (vahvuudet 0.5-2.5%) saa ilman reseptiä. Jospa rasvaisitte kädet silloin kun lapsi jo valmiiksi nukkuu? Ja perusrasvaksi joku rasvainen perusvoide, esim. essex plus tai punainen apobase. Ceralan on tainnut meillä ollut paras, hankalaa on usein löytää sopiva kosteus-rasva tasapaino perusvoiteen kanssa.

okei kiitos. Mä taidan yrittää sitä lääkäriaikaa niin se voi määritellä sopivan vahvuuden sille kortisonille. Apobasea oon kuullu ennenki kehuttavan, sitä voitas kokeilla alkuun..

Pitää muistaa, että kortisooni pidemmän aikaa käytettynä ohentaa ihoa. Kokeile silti aluksi sitä, se auttaa. Mutta älä vaan sitä geelimäistä kortisolisekotusta, se kirvelee julmetusti! Tavallinen hydrokortison- voide on hyvä ja kaikki edellä mainitut apteekin rasvaisemmat perusvoiteet.

Tuli mieleen, mun kaveri joka on paljon pahemmin atooppinen kuin minä vannoo body shopin hamppukäsirasvan nimeen. Haisee ihan tautisen kamalalta mutta auttaa. Hänellä siis kädet täysin kuoriutuneet kun ei käytä tuota rasvaa.

Locobase Repair tai sitten se uus Dexem, ei sisällä kortisonia (mulla paha käsi-ihottuma ja lääkäri neuvoi tota Locobasea ja kaveritkin sitä kehunut, itellä parhaite auttanut toi Dexem)

Paljonko ikää, eli kuoriiko esim. appelsiineja tai mandariineja omin käsin? Mulla oli talvisin samaa vaivaa, paitsi kun jätin sitrukset, kuoret etenkin käpälöimättä.

Suosittelen soittamaan suoraan yksityiselle, ihotautilääkärille.
Veljentytöllä, joka atoopikko, sama ongelma tosi pahana :(
Sormista nahkat kuoriutuneet, vereslihalla ovat ja tulehtuneet. Monta antibioottikuuria joutunut jo syömään, mutta apua niistä ei ole ollut. Nyt menossa toinen kallis rasva kokeilussa, jos siitä vaikka olisi apua.

[QUOTE="jojo";23187546]Paljonko ikää, eli kuoriiko esim. appelsiineja tai mandariineja omin käsin? Mulla oli talvisin samaa vaivaa, paitsi kun jätin sitrukset, kuoret etenkin käpälöimättä.[/QUOTE]

3v, ei kuori sitruksia eikä oo niitä muutenkaan nyt syöty, eikä muutakaan sellasta mitä ei ois ennen syöny että tuskin allergiaa. ihan uus juttu tää nyt on, viime talvena kuivui vaan poskista hieman.

Yhteistyössä