Nyt apuja, finni "levinnyt" ja ympäriltä aivan muodoton alue tosi kova ja kipeä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja zpua
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
:O

oisko jotain kotikonstia millä vois kokeilla? ei kehtaa finnin takia mennä lääkäriin :S

Pistä neulalla reikä siihen finniin ja laita hammastahnaa päälle. Mutta siis, tulehtunuthan tuo on, joten toi konsti voi vaan pahentaa tilannetta

Ei auta mikään. Ja ihan turha mennä pistelemään neulalla!!!

Onko joku OIKEESTI mennyt FINNIN takia lääkäriin????

Mulla tulee joskus niitä, kausittain, en tiedä mistä johtuu. Ne on siis sellaisia ihan ison finnin näköisiä, mutta turha puristaa, ärtyy vaan. Inhottavia :/ Johtuukohan ne hormooneista vai ruuasta?

Alkuperäinen kirjoittaja Inho:
Ei auta mikään. Ja ihan turha mennä pistelemään neulalla!!!

Onko joku OIKEESTI mennyt FINNIN takia lääkäriin????

Mulla tulee joskus niitä, kausittain, en tiedä mistä johtuu. Ne on siis sellaisia ihan ison finnin näköisiä, mutta turha puristaa, ärtyy vaan. Inhottavia :/ Johtuukohan ne hormooneista vai ruuasta?

Olen mennyt. Syy: finni tuli silmien väliin ja paisuessaan painoi hermoja, joten silmäluomet eivät auenneet ja olin "sokea" yhdessä yössä. Ja siis, talirauhasen tulehdushan se, miksi finni olisi liian vähäpätöinen syy mennä lekurin juttusille?

Kauhea!! No tuon jo ymmärränkin, olisin itsekin ollut varmaan kauhuissani.. Mikäs tämä talirauhasen tulehdus oikein on... täytyy varmaan googlettaa.

No finnit on finnejä, ne lähtee kun sen aika on.. ja akne tietysti on eri asia, mutta että yhden näpyn vuoksi... en menisi. (mutta miettikääs jos olet asiakaspalvelussa työssä ja tulee tuollainen kauhea "finni" tms naamaan... )

leukaan mulla tulee noita aina välillä, sit jos meen puristamaan, niin se leviää ihan muodottomaksi. Kokeilen nyt vielä kuumaa haudetta kun kylmä ei auttanut mitään. Pakko vaan kokeilla aina tuota puristamista jos se auttais sillä kertaa, yleensä paine helpottuu. Viimeks mulla turpos koko leuka ja huuli :/

Finni vai jo paise... itse kävin tulehtuneen finnin takia lääkärissä, oli aiheuttanut silmän alueen turpoamisen, lääkäriä ei naurattunut ollenkaan, selvisin onneksi antibioottikuurilla.

Tulehtunut talirauhanen se on. Siis finni. Kokeile nyt alkuun jotain apteekista saatavaa tököttiä. Geelimäiset toimii mulla parhaiten. Tiedän, kuinka inhottavia ne on, itse olen kärsinyt aknesta pienen ikäni. Älä kumminkaan mene puristelemaan tai neulalla tökkimään, sinne menee vaan bakteereja herkästi ja tulehdus pahenee.

mulla on paise ollut takamuksessa, oli vähän samantapainen, mutta tuskin tämä paise on.. pahasti tulehtunut finni vain

miten ne aina leukaan tuleekin, muualla ei koskaan ole finnejä :/

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Finni vai jo paise... itse kävin tulehtuneen finnin takia lääkärissä, oli aiheuttanut silmän alueen turpoamisen, lääkäriä ei naurattunut ollenkaan, selvisin onneksi antibioottikuurilla.

Sama juttu. Ihonalainen kipeä patti oli otsalla ja silmät turposi kiinni. En sitten viitsinyt kotona kökkiä kun apuakin on saatavilla.

Tuo silmien väli on paha paikka...
mäkin olen kerran saanut silmien väliin pienen pienen finnin, jossa valkoinen mätäpää. No pusersin sen valkoisen siitä pois ja seuraavana aamuna se olikin aivan todella turvoksissa. Ei yhtään kipeä tai tulehtuneen oloinen, vaan pelkästään turvonnut 0,5cm korkeuteen se alue. Toinen silmä peittyi puoliksi turvotuksen alle. Eli en todellakaan astunut ovesta ulos sinä aamuna. se kesti 2vrk ennenkuin palautui normaaliksi sileäksi ihoksi jossa ei enää tietoakaan finnistä. Onneksi kotiäitinä ei oo pakko mennä asiakaspalveluun:) Olis pitäny muuten hakeutua lääkäriin ja sairaslomalle finnin takia:)

Mulla on ollu jo monta päivää sellanen finni jossa on rupi, se ympäriltä iho on selvästi kuivunut ja ärtunuyt! mitä tässä ihminen voi tehtä? ja toinen ongelma,,, puristin mustapään, paha virhe! nyt se on ollu perjantaista asti helottava ja kipeä! apua!!!!

Mä olen kaksi kertaa mennyt lääkäriin finnin takia, viimeeksi se oli nenässä ja nenä turposi järjettömäksi. AB-kuurin jouduin syömään. Eka oli huulessa ja itse sitä puristin eikä sieltä tullut mitään ulos vaan turposi ja tulehtui, siihenkin kuuri ja sairaslomaa, koska todellakin et asiakaspalvelussa voi näyttää siltä.

APUA !! Puristin finnin saunassa ja sitten kävin suihkussa,ja koitin sen jälkeen kuivata ja puristaa sen mutta sieltä tuli vain jotain nestettä ja nyt se levisi ympärille hiukan ja se alue on todella kova!! APUU!! EN HALUU LÄÄKÄRI!! oisko jotai kotikonstii

Hei! Mulla oli tossa vähän aikaa sitten silmän alla just tollanen iso ns. "sisäänkasvanut" finni. Oli ihan kamalan kipeä, sillä typeryksissäni yritin alussa puristaa sen mädän ulos mutta sehän vaa levis ja turpos enemmän! Tuli vaan pienesti jotain nestettä ulos D: Se oli silleen ärsyttävästi, että paino vähän vasenta silmää... No, annoin sen olla: en laittanut siihen meikkiä pariin päivään ja puhdistin sen desifiointiaineella aamuin illoin ja keskellä päivääkin, mutta muuten yritin olla koskematta. Ei menny ku pari päivää ja turvotus alko laskee ja kipu/paine pienenee :) Meni ehkä viikko ja se oli täysin laskeutunut ja kipu oli poissa :) Vieläkin siinä pieni jälki kyllä on siitä puristamisesta, kai sekin siitä viellä ajallaan lähtee. Mutta tosiaan älkää missään nimessä yrittäkö puristaa, vaikka näyttäis just sellaselta mehukkaalta puritettavalta :D!!

Yhteistyössä