Nyt alkoi tyhjennys

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja raksmaitaks
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

raksmaitaks

Aktiivinen jäsen
15.05.2007
1 783
1
36
Nimittäin kaappien ja pakastimen. En millään jaksanut lähteä tänään kauppaan ja ajattelin katsoa mitä pakastimesta löytyisi. No, sieltä löytyi esim. lihapaketteja joissa oli parasta ennen 2006 :o :o . Samoin kuiva-ainekaapista löytyi mm. päiväysvanhoja jauhoja yms. Ja eikun roskiin kera huonon omatunnon :ashamed: .

Otinkin sit samalla marjoja pakkasesta joista teen mehua kun on loppu. Samoin otin ruoka-aineet pakkasesta, eli broiskupihvejä, pekonia ja maissia. Ja lisukkeeksi hernemaissiporkkanaa. Innostuin väsäämään myös ruisleipätaikinan kun on leipä loppu.

Aika paljon enemmän vaivaa kuin että menisin kauppaan :whistle: . Mutta järkytyin todella miten paljon olen taas säilönyt kaikkea kaappeihin ja pakkaseen. Lihaa,kalaa ja kanaakin on pakkasessa yli 10 pakettia+ kaikkea muuta mahdollista :o . Ja kaapissa pastaa, kastikkeita ja muita niin että 2-3 viikkoa elettäisiin noilla helposti. Ja sitten mä ostan koko ajan uutta ja kaikki vanhenee roskikseen heitettäväksi :ashamed: :ashamed: .

Onko muilla samanlainen paha tapa ostaa ja jättää kuitenkin käyttämättä?

Meillä löytyy kanssa pakastimen uumenista vaikka mitä, ruokaa jonka olen unohtanut :ashamed:

Teen kyllä 2-4kertaa vuodessa "pakkasen tyhjennys viikon", eli syödään sitä mitä sieltä löytyy. Niin ei mikään pääse kauheen vanhaksi. Nyt sielä olis vaikka kuin paljon parin vuoden takaisia luumuja ja luumumehua, niille pitäis keksiä jotain, ovat muuten pian kananruokaa :/

Mulla oli,ja kyllä vitutti nakella ruokaa menee,no koiralle valmistin lihat kun viellä oli sellanen.

Pääsin tavasta eroon kun tein lapun pakastimen oveen mitä siellä on,vetäsin yli sen tuotteen jonka otin.Nyt kierto on hyvä pakaste tavaralla eikä pääse vanhenee...

Tuo pakastimentyhjennysviikko sopis mulle hyvin. Ja päätös että ei osta varastoon koko ajan. Mäkin ostan aina kaikkia tarjousjuttuja kun kerran halvalla saa. Mutta tulee ne loppupeleissä aika kalliiksi kun ensin ostaa, sitten pakastimessa vie sähköä ja lopulta heittää roskiin :ashamed: .

Sain muuten siitä pikamehustani vielä kiisselinkin tehtyä. Ja oheen tein vaniljakastiketta kun sellainenkin pussi löytyi kaapin perukoilta. Mehän syödään tänään herroiksi kun oikein innostun väsäämään

Juu kyllä mä nyt julistan tyhjennysviikon meillä alkaneeksi =) . =) .

Yhteistyössä