Nyt alkoi mietityttää noi lastenhuoneiden värit...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Saippuasuu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Saippuasuu

Jäsen
02.11.2009
473
0
16
Meillä on siis lapsille (poika 4v ja tyttö 2,5v) huone rempattavana. Se on iso huone, jossa on kaksi erillistä alkovia: kummallekin omansa. Huone itsellään on vaaleasävyinen seiniltään (murrettu valkoinen), katot kuultovalkoista paneelia ja lattia about punatammen väristä laminaattia. Pojan alkoviin tehtiin yksi seinä oranssiksi ja tytön alkoviin yksi seinä limen vihreäksi. Tarkoitus siis olisi, että pojalla olisi alkovissaan sinisen eri sävyjä ja oranssia, tytöllä vaaleanpunaisen ja pinkin sävyjä ja limen vihreää.

Sinne niiden yhteiseen huoneeseen on tulossa valkoinen vaatekaappi, tv-taso ja hyllykkö. Seinälle pari punaista Ikean seinähyllyä ja punainen / puunvärinen pöytä + tuolit. Tarkoitus oli tehdä vielä verholaudasta sellainen taivaansininen ja muutamia saman sinisiä palloja / muita kuvioita seinille, johon tulee alle magneettimaali. Verhoiksi on tulossa tätä:
79467_PE203479_S3.JPG

Mä tykkään, että huoneissa saa olla väriä, mutta tuleekohan tosta nyt sitten kuitenkin liian sekava?

Kiva kangas, onko Ikeasta vai jostain muualta?
Kyllä mun mielestä lastenhuoneissa saa väriä olla. Liian paljon ei kannata erilaisia kuvioita olla, jos on paljon erilaisia värejä. Jos taas on vähän värejä, voi olla ronskimmin kuvioita. Tämä siis mun mielipide. Eikun pensselit heilumaan! Äkkiähän sitä maalaa uudelleen, jos tulikin liian raju ensimmäisellä kertaa.

Mä laittaisin sinne pojan alkoviin tuota vefrhon tunnempaa vihreää seinään ja verhon sinistä sekä limenvihreää ja tummansinistä tekstiileihin. Tulisi mielestäni harmoonisempi kokonaisuus.

Oranssia vierastan sisustuksessa.. muuta kuin pieninä ripauksina.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mä laittaisin sinne pojan alkoviin tuota vefrhon tunnempaa vihreää seinään ja verhon sinistä sekä limenvihreää ja tummansinistä tekstiileihin. Tulisi mielestäni harmoonisempi kokonaisuus.

siis tummanVIHREÄÄ, limeä ja sinistä teksiileihin. Hoh, tulipas mulla tohon paljon näppisvirheitä!

Alkuperäinen kirjoittaja Bonustehtävä:
Kiva kangas, onko Ikeasta vai jostain muualta?
Kyllä mun mielestä lastenhuoneissa saa väriä olla. Liian paljon ei kannata erilaisia kuvioita olla, jos on paljon erilaisia värejä. Jos taas on vähän värejä, voi olla ronskimmin kuvioita. Tämä siis mun mielipide. Eikun pensselit heilumaan! Äkkiähän sitä maalaa uudelleen, jos tulikin liian raju ensimmäisellä kertaa.

Juu, Ikeasta tuo on. Tätä mäkin mietin, kun ei siellä yhteisessä huoneessa loppuviimein ole niin paljoa eri värejä...

siis tummanVIHREÄÄ, limeä ja sinistä teksiileihin. Hoh, tulipas mulla tohon paljon näppisvirheitä!

No kun mä haluaisin vähän rikkoa myös näitä perinteisiä rajoja. Että pojan huoneessa voisi olla jotain kivaa, pirteää väriä vihreän ja sinisen lisäksi. Ja samoin tytön huoneessa voisi olla jotain piristävää sen vaaleanpunaisen ja lilan lisäksi.

Ihan puhdas punainen oli yksi vaihtoehto pojan huoneeseen, mutta mä tykkäsin itse loppuviimein enemmän oranssista kuitenkin. Meidän keittiön seinätkin on oranssit... :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:

No kun mä haluaisin vähän rikkoa myös näitä perinteisiä rajoja. Että pojan huoneessa voisi olla jotain kivaa, pirteää väriä vihreän ja sinisen lisäksi. Ja samoin tytön huoneessa voisi olla jotain piristävää sen vaaleanpunaisen ja lilan lisäksi.

Ihan puhdas punainen oli yksi vaihtoehto pojan huoneeseen, mutta mä tykkäsin itse loppuviimein enemmän oranssista kuitenkin. Meidän keittiön seinätkin on oranssit... :whistle:

Punasta olisinkin sitten seuraavaksi ehdottanut. No entäs seinä tummanvihreää, tekstiilit punaista, oranssia...

Alkuperäinen kirjoittaja Saippuasuu:

Punasta olisinkin sitten seuraavaksi ehdottanut. No entäs seinä tummanvihreää, tekstiilit punaista, oranssia...

Tääkin on hyvä idea! Pistetään tämä listalle kakkosvaihtoehdoksi! Kiitos kaunis sinulle! :)

Alkuperäinen kirjoittaja olisko:
vaaleansiniset verhot ja punainen kappa.

Tää on mun mielestä ehkä vielä vähän riskaabelimpaa kuin kirjava verho. Jos nimittäin verhot on erisävyiset kuin hylly ja verholauta, niin se vasta onkin sitten sekametelisoppa... Pitäis löytää ainakin täsmälleen samaa punaista oleva kappa.

hmm, värit kuullostaa loistavilta :)
lastenhuoneessa saa olla värejä, eikä ihan kaiken tarvitse sointua yhteenkään
mun pojalla on huone mistä toiset sanoo ettei siellä voi kasvaa täyspäistä lasta ja toiset sanoo että ihanan iloinen ja värikäs :D

Alkuperäinen kirjoittaja hivenenhullu:
hmm, värit kuullostaa loistavilta :)
lastenhuoneessa saa olla värejä, eikä ihan kaiken tarvitse sointua yhteenkään
mun pojalla on huone mistä toiset sanoo ettei siellä voi kasvaa täyspäistä lasta ja toiset sanoo että ihanan iloinen ja värikäs :D

Tästä taitaa tulla samanlainen... :D Mutta lupaan laittaa kuvia jahka saadaan tuo valmiiksi. :)

Yhteistyössä