Nyt alko s**tanalliset tuskat

• Viestiketjun aloittaja Lunatic
  • Ensimmäinen viesti
rita
Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Alkuperäinen kirjoittaja rita:
Viisaudenhampaastako kyse?

Se on hassua miten erilailla ihmiset kokevat kivun. Multa poistettiin ensin kaksi viisuria ja seuraavalla kerralla taas kaksi (alaviisurit leikattiin molemmilla kerroilla) ja oli niin läpihuuto-juttu kun voi vaan olla. 600mg Buranalla pärjäsi loistavasti ja hammaslääkäri ei voinut millään ymmärtää, kun en toisen kerran jälkeen huolinut koko Panacod-reseptiä. Ei tajunnut mitenkään, että pelkkä Burana riittää.
mulle riitti kans Burana, mut se niin riippuu siitäkin et kuin paljon sitä hammasta on jouduttu kaivamaan/repimään. Onko juuret olleet syvällä ja kuka on ollu tekiänä. Itellä oli ekakerralla nais hammaslääkäri joka silppoi ja hakkasi ... ja olin KIPEÄ, toisella kerralla oli mies ja se oli kerta nykäisy ja hammas oli pois, enkä ollu kipeä. Yhen 400 buranan otin.
Totta.

Mulla molemmat yläviisurit lähti kerta rykäsyllä. Molemmissa alaviisureissa piti leikata hammasta esiin, kun olivat vain puoliksi puhjenneet. Toista kitkuteltiin noin 10 minuuttia irti ja toinen olikin kinkkisempi tapaus. Jouduttiin sirkkelöimään noin 20 osaan ja repiä palapalalta pois. Tähän meni joku 20-30minuuttia. Oli hankalampi tapaus, kun viisuri nojasi viereiseen hampaaseen. Tämän toisen kerran jälkeen poski oli lievästi turvoksissa noin pari tuntia.

Kunnallisella naishammaslääkärillä kävin.

Lunatic
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Ei tarvi tuppoa pitää kuin vartin verran siitä kun on hammas poistettu. Totta kai se hiukan punaiseksi värjääntyy väkisinkin vaikkei sieltä verta enää varsinaisesti valu. Siihen koloon pitää tulla verestä sellainen hyydyke joka suojaa sitä koloa ja auttaa paranumaan. Jos se tuppo siinä on koko ajan niin hyydykettä ei pääse tulemaan. Soita nyt vaikka sinne hammaslääkärille ja kysy uudestaan ohjeet.
No mä otin nyt pois sitten tupon.
Kai se tästä.

rita
Alkuperäinen kirjoittaja Lunatic:
Viisaudenhampaastako kyse?

Se on hassua miten erilailla ihmiset kokevat kivun. Multa poistettiin ensin kaksi viisuria ja seuraavalla kerralla taas kaksi (alaviisurit leikattiin molemmilla kerroilla) ja oli niin läpihuuto-juttu kun voi vaan olla. 600mg Buranalla pärjäsi loistavasti ja hammaslääkäri ei voinut millään ymmärtää, kun en toisen kerran jälkeen huolinut koko Panacod-reseptiä. Ei tajunnut mitenkään, että pelkkä Burana riittää.
Ei kun ihan tavallinen takahammas vaan alhaalta.
Viisaudenhampaat on jo alhaalta otettukin.
Täytyypä syksyllä pyytää panacod-resepti mukaan, sillon otetaan toiselta puolelta.
(Molemmat lohjenneita hampaita).
Joo pyydä ihmeessä. Se voi auttaa paremmin kipuun. Kokemusta ei ole, kun en moisia nappeja suostunut apteekista mukaani ottamaan.

Ps. Mullakin hyvät ja vahvat hampaat. Reikiä 0. Koskaan ei ole porattu tai tehty mitään muutakaan.

rita
Alkuperäinen kirjoittaja harmis:
Ei tarvi tuppoa pitää kuin vartin verran siitä kun on hammas poistettu. Totta kai se hiukan punaiseksi värjääntyy väkisinkin vaikkei sieltä verta enää varsinaisesti valu. Siihen koloon pitää tulla verestä sellainen hyydyke joka suojaa sitä koloa ja auttaa paranumaan. Jos se tuppo siinä on koko ajan niin hyydykettä ei pääse tulemaan. Soita nyt vaikka sinne hammaslääkärille ja kysy uudestaan ohjeet.
No mä otin nyt pois sitten tupon.
Kai se tästä.
Joo se tuppo, ainakin mulla, tuntui niin kamalalta, että meinasi ykä lentää. Parempi varmasti ilman.

Muistan sen infernaalisen karsean olon kun multa revittiin viime vuonna kummatkin alaviisurit samalla kertaa.

Hernepussi tyynyn ja posken väliin + maksimiannokset sekä Buranaa ETTÄ Panadolia ja auttoi. Hammaslääkäri suositteli tuota yhdistelmää ja sanoi sen olevan paljon tehokkaampi kuin toinen yksinään.

Lunatic
Joo se tuppo, ainakin mulla, tuntui niin kamalalta, että meinasi ykä lentää. Parempi varmasti ilman.
Joo alko heti tuntua paremmalta ku otin pois.
Kipukin laimeni hivenen, eli särkylääke edes vähän tais vaikuttaa.

rita
Joo alko heti tuntua paremmalta ku otin pois.
Kipukin laimeni hivenen, eli särkylääke edes vähän tais vaikuttaa.
Ja jos tuntuu, ettei vuoto lakkaa, niin vanha konsti on pyöritellä suussa varovasti suolavettä.

Lunatic

Ei sieltä ainakaan valumalla tule, että kai se on tyrehtynyt tai ainakin siihen suuntaan.
Paras mennä makoilemaan nyt,
Kiitos neuvoista kaikille. Tuun taas kohta valittamaan..

tiitu the redhead
itsellä oli sama juttu, kun hammas (ei viisuri ) poistettiin.. puudutus kun lakkasi, olin kivusta itku kurkussa. pakastimesta vihannespussí pyyhkeeseen ja sillä painelin poskea, burana kasisatasiakin tuli otettua muutama.. harkitsin kyllä miehen lähettämistä alkoon kun sattui niin perkeleesti !!!! :(

mimmu
Täällä kohtalotoveri! Ensin kärsin koko vkl hammassärystä, ei nukuttu yhtään. Maanantaina revittiin hammas ja otettiin pala luuta samalla. Raskaana niin että Panadolia vaan voin ottaa. Nyt kolmas yö tuon jälkikivun kanssa!

k
Alkuperäinen kirjoittaja mimmu:
Täällä kohtalotoveri! Ensin kärsin koko vkl hammassärystä, ei nukuttu yhtään. Maanantaina revittiin hammas ja otettiin pala luuta samalla. Raskaana niin että Panadolia vaan voin ottaa. Nyt kolmas yö tuon jälkikivun kanssa!
paljonko viikkoja? jos keskiraskaus menossa voit ottaa buranaa tai pyytää panacodista reseptin

Yhteistyössä