nyt alkaa huumonrintaju loppua naapureiden menoa kunnellessa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Millä määritellään huutamisen normaalius?

Kuten sanoin, liki kaikki karjaisee joskus mutta (lähes) päivittäinen (liki) joka asiasta karjuminen, ja ei edes niin asiasta, ei kyllä enää palvele ketään ja suosittelen hakemaan apua itsehillintään ja paineiden purkuun. Ottamatta kantaa ap:n tapaukseen, kun en sitä tunne, huutaminen voi olla henkistä väkivaltaakin - pahimmillaan.

Ja ennen kaikkea, jatkuvan huudon kuunteleminen on rasittavaa, eikä sitä kuullakseen tarvita mitään salapoliisivälineitä.

Mä ymmärrän ap:tä. Ei tuollaista menoa ole ollenkaan kiva joutua kuuntelemaan koko ajan, päivästä toiseen ja öisinkin. Jos ei omassa kodissaan saa hetken rauhaa naapureitten metelin takia, niin hermothan siinä menee.

Väsymys ja myös masennus aiheuttavat (joillekin) pinnan kiristymistä ja mielialojen nopeaa vaihtelua. Pienet asiatkin saattavat olla ylivoimaisia suorittaa. Tärkeintähän on, että naapuri saa siihen apua.

Ja sitten kannattaa muistaa se, että se minkä sinä tulkitset huutamiseksi joku toinen tulkitsee vain kovaääniseksi puheeksi... Ja tiedän itsekin tällaisia perheitä. Mulle tulee suorastaan päänsärky siitä äänen volyymistä mikä heille on oikeasti aivan tavallinen puheäänen voimakkuus.

No eikä kuulosta! Kellä tahansa väsyneellä äidillä on tavarat hukassa ja pinna hiukan kireällä....Ne, ja kokkauksen vaikeus ei kyllä viittaa adhd.hen mitenkään. t. psykiatrian ammattilainen

addeilla on olemattoman lyhyt pinna, taipumusta panikoida & ajaa itsensä hysteeriseen tilaan.. sitä helposti kiihtyy & alkaa huutaa voimatta itselleen mitään!

Moneen häiriöön voi liittyä impulsiivisuutta, vaikeutta hillitä itseään jne.
mutta en mä sen vuoksi ala nyt leimaamaan rajatilaksi tai vaikka sivupersoonahäiriöiseksi.

no miula on erittäin tod. näk ad/hd & kyllä tuon ap: naapurin meno kuulostaa niin tutulta!
omina oireina mm. kyvyttömyys istua paikoillaan, olemattoman lyhyt pinna varsinkin tuon uhmaikäisen kanssa (mies joutuukin usein sanomaan että ole aikuinen, älä kilju!) tiedon sujahtaminen toisesta korvasta sisään & toisesta ulos, taipumus korottaa ääntä, tavarat on aina hukassa & jos mies sekä lapset selittävät jotain yhtäaikaa alkaa päässä sellainen surina että pitää kiljaísta "seis! yksi kerrallaan nyt! " ruuanlaitto on helvetillistä, sillä suurinosa resepteistä on hepreaa kuten kaikenmaailman käyttöohjeetkin.. viimeeksi onnistuin pilaamaan banaanikakun!
ja nukkuminen se vasta hauskaa onkin, kun päässä pyörii kaikenlaista ja kroppa pyrkii väkisin ylös sängystä |O

Viimeksi muokattu:
Talossa täytyy olla todella huono äänieristys, jos äänet kuuluu noin hyvin läpi. Normaaleissa olosuhteissa kommentointi ruuan pilalle menemisestä ei pitäisi kuulua naapuriasunnon puolelle!

[QUOTE="vieras";29168464]Talossa täytyy olla todella huono äänieristys, jos äänet kuuluu noin hyvin läpi. Normaaleissa olosuhteissa kommentointi ruuan pilalle menemisestä ei pitäisi kuulua naapuriasunnon puolelle![/QUOTE]

liesituuletin välittää normaalinkin puheen aika hyvin naapurin puolelle :saint:

no miula on erittäin tod. näk ad/hd & kyllä tuon ap: naapurin meno kuulostaa niin tutulta!
omina oireina mm. kyvyttömyys istua paikoillaan, olemattoman lyhyt pinna varsinkin tuon uhmaikäisen kanssa (mies joutuukin usein sanomaan että ole aikuinen, älä kilju!) tiedon sujahtaminen toisesta korvasta sisään & toisesta ulos, taipumus korottaa ääntä, tavarat on aina hukassa & jos mies sekä lapset selittävät jotain yhtäaikaa alkaa päässä sellainen surina että pitää kiljaísta "seis! yksi kerrallaan nyt! " ruuanlaitto on helvetillistä, sillä suurinosa resepteistä on hepreaa kuten kaikenmaailman käyttöohjeetkin.. viimeeksi onnistuin pilaamaan banaanikakun!
ja nukkuminen se vasta hauskaa onkin, kun päässä pyörii kaikenlaista ja kroppa pyrkii väkisin ylös sängystä |O

No mulla on monia muita ongelmia, kuin adhd ja huutaminen on niihin liittynyt.
Juu kroppa todella pyrkii ylös, kun on *aatanallinen levottomat jalat-oireyhtymä.

Se, että joku on tuttua, ei tarkoita, että toisellakin on se - tämä oli pointti.

No mulla on monia muita ongelmia, kuin adhd ja huutaminen on niihin liittynyt.
Juu kroppa todella pyrkii ylös, kun on *aatanallinen levottomat jalat-oireyhtymä.

Se, että joku on tuttua, ei tarkoita, että toisellakin on se - tämä oli pointti.

en tarkoita levottomia jalkoja, vaan esim. keksii että jotain on tehtävä NYT ja siinä on turha enää nukkua! pää vie & kroppa raahautuu perässä..

addeilla on olemattoman lyhyt pinna, taipumusta panikoida & ajaa itsensä hysteeriseen tilaan.. sitä helposti kiihtyy & alkaa huutaa voimatta itselleen mitään!

Aivan...meillä huushollissa kaksi ja meno välillä aika äänekästä. Mulla menee hermot välillä sen kivireen hinaamiseen kun muksu eikä mies hallitse arkea ja elämäänsä. Sillon täälä huutaa minä ja joku muu. Vaikka mulla onkin pitkä pinna ja lehmän hermot.
Noihin yökauhuihin todellakaan ei auta mikään, sääli naapuriparkoja sillon kun meillä tuo vaihe oli.

[QUOTE="nuttu";29167745]perheenäiti HUUTAA jatkuvasti. milloin vanhemmalle lapselleen, milloin kun jonin tavara on hukassa. kerran itki & ulisi että "tää ruoka meni ihan perselleeen!".
eikä siis ole mikään teiniäiti, vaan ehkä nelikymmpinen. isompi lapsi, noin 5v
juoksee portaissa (rivitalo), laulaa kovaan ääneen jne & pienempi lapsi noin 2v ei osaa puhua vaan raakkuu kovaan ääneen kun haluaa jotain.
öisin saa jtn kauhukohtauksia, tämä äiti kysyi kerran että kuuluuko heiltä öisin huutamista ja sanoi ettei niille kohtauksille voi mitään! :O
perheen isä on töissä , tämä äiti kaikki päivät kotona lasten kanssa. en tiedä, onko tällä äidillä jokin ongelma sillä kerran näin tämän menvän mielenterveystoimiston ovesta.
teksi mieli tehdä ilmoitus sossuun ! :([/QUOTE]

Jatkuva huutaminen, kireys, ärsytysherkkyyys toki viittaa ongelmaan.

Mielenterveystoimistossa käyminen taas ei tarkoita sitä, että olisi vanhemmuus kadoksissa tai että aiheuttaisi perheelleen haittaa.

Yällisille kauhukohtauksille todellakaan ei mitään voi sen sijaan.

Yhteistyössä