nyt alkaa huumonrintaju loppua naapureiden menoa kunnellessa!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "nuttu"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
N

"nuttu"

Vieras
perheenäiti HUUTAA jatkuvasti. milloin vanhemmalle lapselleen, milloin kun jonin tavara on hukassa. kerran itki & ulisi että "tää ruoka meni ihan perselleeen!".
eikä siis ole mikään teiniäiti, vaan ehkä nelikymmpinen. isompi lapsi, noin 5v
juoksee portaissa (rivitalo), laulaa kovaan ääneen jne & pienempi lapsi noin 2v ei osaa puhua vaan raakkuu kovaan ääneen kun haluaa jotain.
öisin saa jtn kauhukohtauksia, tämä äiti kysyi kerran että kuuluuko heiltä öisin huutamista ja sanoi ettei niille kohtauksille voi mitään! :O
perheen isä on töissä , tämä äiti kaikki päivät kotona lasten kanssa. en tiedä, onko tällä äidillä jokin ongelma sillä kerran näin tämän menvän mielenterveystoimiston ovesta.
teksi mieli tehdä ilmoitus sossuun ! :(

[QUOTE="nuttu";29167745]perheenäiti HUUTAA jatkuvasti. milloin vanhemmalle lapselleen, milloin kun jonin tavara on hukassa. kerran itki & ulisi että "tää ruoka meni ihan perselleeen!".
eikä siis ole mikään teiniäiti, vaan ehkä nelikymmpinen. isompi lapsi, noin 5v
juoksee portaissa (rivitalo), laulaa kovaan ääneen jne & pienempi lapsi noin 2v ei osaa puhua vaan raakkuu kovaan ääneen kun haluaa jotain.
öisin saa jtn kauhukohtauksia, tämä äiti kysyi kerran että kuuluuko heiltä öisin huutamista ja sanoi ettei niille kohtauksille voi mitään! :O
perheen isä on töissä , tämä äiti kaikki päivät kotona lasten kanssa. en tiedä, onko tällä äidillä jokin ongelma sillä kerran näin tämän menvän mielenterveystoimiston ovesta.
teksi mieli tehdä ilmoitus sossuun ! :([/QUOTE]

Ajattele asiaa enemmänkin näin, että eikö ole hienoa, että jos hänellä on joku ongelma niin saa siihen siis apua. Kyse voi olla väsymyksestäkin.
KOhtauksilla saattoi tarkoittaa yöllisiä kauhukohtauksia. Toiset lapset niitä saa, eikä niille oikeasti juuri mitään voi. Kestävät aikansa ja menevät sitten itsestään ohi. Ei johdu huonoista perheoloista.
Miksi et tarjoaisi apua?

tällä äidillä on ilmeisesti jotenkin arjenhallinta hakusessa, monesti kuuluu seinän läpi että
"missä minun avaimet" "missä Aadan (nimi muutettu) lapaset" "missä perkeleessä se violetti paita"..
kun mies on kotona, tänä yrittää aina rauhoitella vaimoaan!
lapset ovat kyllä ihan suloisia ja äiti tuntuu kyllä tykkäävän heistä, usein ovat tuossa hiekkalaatikolla leuikkimässä. siinä ei huuda, mutta kun sisälle meneeniin kohta taas karjutaan!

tällä äidillä on ilmeisesti jotenkin arjenhallinta hakusessa, monesti kuuluu seinän läpi että
"missä minun avaimet" "missä Aadan (nimi muutettu) lapaset" "missä perkeleessä se violetti paita"..

kun mies on kotona, tänä yrittää aina rauhoitella vaimoaan!
lapset ovat kyllä ihan suloisia ja äiti tuntuu kyllä tykkäävän heistä, usein ovat tuossa hiekkalaatikolla leuikkimässä. siinä ei huuda, mutta kun sisälle meneeniin kohta taas karjutaan!

Tuolla perusteella aika monella on arjenhallinta hakusessa....

• Tykkää
Reactions: Bubblemachine
hehheh... kyllä sitä ihan hyvässäkin perheessä voi väsynyt äiti joskus huutaa että nyt meni joku perseelleen - ja lapasten hukkuminen kiireen hetkellä aiheuttaa joskus hampaiden kiristystä sellaisissakin perheissä missä lapset saavat rakkautta ja heistä huolehditaan. Elämän ääniä, sanoisin minä. Mieluummin "vähän paskaa nurkissa kuin puhdas helvetti".

Jos talossa on huono ääneneristys, niin toisten elämä kuulostaa tarpeettoman kamalalle, koska eihän sen niin kuuluisi kuulua. Et "pääse sisään" heidän elämään, vaikka luuletkin siitä huutamisen perusteella tietäväsi jotakin.

ette nyt ymmärrä päivittäin kuuluu seinän läpi
"tee sinä ruoka, minä kuitenkin mokaan"
"missä on toinen kenkäni"
"kuka äääliö varasti hanskani"
"missä se on, jätin sen just tohon"
"olkaa hiljaa, en pysty ajattelemaan"
"tulen hulluksi"

Jep ja jotenkin tuntuu että nyt haluatkin nähdä tämän äidin jotenkin kamalana.
Jos käy mt-toimistossa,sehän on hienoa!
Hän saa apua ongelmiinsa mikä voi olla vaikkapa kuollut omainen ja siitä sekä miehen poissaolosta aiheutunut väsymys/suru tai lasten ongelmat tai tai..

Kuulostaa siltä että ap;n pitäisi käydä mt.toimistossa juttusilla, ehkä koppihoito olisi parasta tässä vaiheessa kun naapurin asiat niin hämmentää omaa pääkoppaa.

kuulostaa siltä, että äidillä on ad/hd!!!! :O tavaroiden hukkaaminen & lyhytpinnaisuus viittavat vahvasti siihen, samoin kokkaaminen voi olla haastavaa jos ohjeessa on liian monta vaihetta jolloin aivot menevät täysin umpisolmuun!
"sekoita A & B, sulata C, laita uuni lämpiämään, sekoita.. täh?"

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Näin lapsettoman sinkun näkökulmasta, eikö tuo ole normaalia ja tuollaista ole kaikissa lapsiperheissä? Mutta jos epäilyä lasten kaltoinkohtelusta tai huomaat että pelkäävät äitiään, sitten ls-ilmoitus.

[QUOTE="Vieras";29167888]Eikö tosiaan ole normaalia jos on välillä vähän väsynyt? Meillä tuollaista kun vauva on valvottanut koko yön ja uhmaikäinen temppuilee. Mistähän siihen apua?[/QUOTE]

On ihan normaalia olla väsynyt. Väsymys on eri asia kuin suora huutaminen.
Nyt puhuttiin huutamisesta. Huutamiseen on lukuisia syitä.
Kommukaatiokeinoista huuto ei ole suotavin, eikä kehittävin.
Paineitaan ja väsymystään voi opetella purkaamaan muutenkin.
Liki jokainen karjaisee joskus mutta päivittäinen joka asiasta huutaminen ei ole enää kenellekään hyväksi.

ette nyt ymmärrä päivittäin kuuluu seinän läpi
"tee sinä ruoka, minä kuitenkin mokaan"
"missä on toinen kenkäni"
"kuka äääliö varasti hanskani"
"missä se on, jätin sen just tohon"
"olkaa hiljaa, en pysty ajattelemaan"
"tulen hulluksi"

Meiltä kuuluu joka päivä mm.
"missä on mun silmälasit??!!!!!! Äkkiä nyt mulla on KIIIIIIREEEE!!!!!"
"missä on mun autonavaimet..??"
"öööh, onks kukaan käynyt kaupassa...?"
"Ei hittolainen, mä myöhästyn JUST !!"
"miksi kukaan ei ole imuroinut.?!?"
"onko joku nähnyt mun puseroa...?"

ihan vain muutaman mainitakseni.... MItähän meidänkin naapurit ajattelevat...?!

Huutaminen tokikaan ei ole sinällään hyvästä, eikä suotavaa. Itse siihen syylllistyn liiaksikin.
:ashamed: ja siksi aina varoavaisin mielin avaan näitä ... naapurissa huudetaan avauksia.

Huutamisessa ei ole mitään puolusteltavaa, enkä usko kenenkään pitävän sitä ylivertaisena kasvatuskeinona. Mutta siihen syyllistyy väsyneenä ja joskus sellainen näennäisen pieni asia voi laukaista sen. Kadonnut lapanen voi olla se asia, se ns. oljenkorsi joka murtaa aasin selän.

kuulostaa siltä, että äidillä on ad/hd!!!! :O tavaroiden hukkaaminen & lyhytpinnaisuus viittavat vahvasti siihen, samoin kokkaaminen voi olla haastavaa jos ohjeessa on liian monta vaihetta jolloin aivot menevät täysin umpisolmuun!

No eikä kuulosta! Kellä tahansa väsyneellä äidillä on tavarat hukassa ja pinna hiukan kireällä....Ne, ja kokkauksen vaikeus ei kyllä viittaa adhd.hen mitenkään. t. psykiatrian ammattilainen

:D ei ehkä ihan oikeasti naurun asia, mutta jotenkin niin pystyn kuvittelemaan tämäntilanteen. Ja se vielä, kun ne lapset jo hieman nälkäisinä roikkuvat lahkeessa.... avot!

Yhteistyössä