Nyt äkkiä apuja! (vauvan nukkuminen ja nenän tukkoisuus)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja LEAL
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

LEAL

Aktiivinen jäsen
24.03.2007
3 955
0
36
Mitä ihmettä keksin, että koko perhe saadaan nukkua rauhassa? Tytöllä (4kk) nenä aivan tukossa ja 5-25min välein puoliunissaan huutaa kun henki ei hulje nenän kautta. Minä sitten olen vaan käännellyt kyljeltä toiselle...

Patjan päätyä olen nostanut, mutta se ei tunnu auttavan. Huomenna ostan apteekista keittosuolatippoja, mutta auttaako ne koko yöksi? Vai auttaako ollenkaan...?

Nyt kaikki keinot tänne, tätä on jatkunut jo muutaman yön, mutta päivisin ei ole mitään... Siis heti kun pääsee oikein kunnon pystyasentoon niin tukkoisuus häviää...

oletteko höyryhengitelleet ennen nukkumaan menoa? Suolatipat on hyvä, pehmittävät räkää ja siten lasi itsekin esim. aivastaessaan irrottaa räkää. Pääty koholle (olittekin tehneet)

Meillä auttoi keittosuolatipat hyvin, ei nyt koko yöksi kuitenkaan..se nenä-friida on hyvä, millä imetään räkää pois.Sekin auttaa vähäksi aikaa kun kylppärissä laittaa hanat täysille laskemaan kuumaa vettä, höyryisessä kylppärissä oleskellaan hetkinen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Makuuhuoneeseen voi myös ottaa vaikka märkiä pyykkejä kuivumaan, jotta saisi ilmaa kosteammaksi.

Meillä on kyllä tuolla kaapissa ilmankosteuttaja, mahtaisko se muka tehota tuohon tukkonenään...?

Mulla tulis mieleen että teillä on tosi kuivailma. Laita vettä astioihin makuuhuoneeseen ja vaikkapa kasteltuja pyyhkeitä patterin päälle (jos ne on vesikiertopatterit, sähköpatterin päälle ei saa laittaa ettei syty palamaan. Höyryhengitys on ton ikäisen kanssa niin että lasket vaikka lavuaariin tai kylpyammeeseen kuumaa vettä ja olet vauva sylissä kylppärissä. Kuumanveden päällä vauvaa EI saa pitää.

Kyllä se ilmankostuttaja voisi auttaa, laita ihmeessä. Meille tosin sanottiin neuvolassa ettei niitä suositella koska ne levittävät monesti myös haitallisia mikrobeja vaan suosittelivat tuota vanhanaikaista vesiastia konstia ennemmin.

Kiitos kaikille! :flower:

Oiskohan sitten niin, että meillä on tosi kuiva ilma... Kun mieskin on aika usein tukossa, varsinkin juuri öisin... Kai mun tarvii nyt mennä vähän kolistelemaan tonne makkariin ja laittaa se ilmankosteuttaja päälle jos vaikka sillä kaikki sais kunnon unet... :whistle: =)

Alkuperäinen kirjoittaja äiti:
Kyllä se ilmankostuttaja voisi auttaa, laita ihmeessä. Meille tosin sanottiin neuvolassa ettei niitä suositella koska ne levittävät monesti myös haitallisia mikrobeja vaan suosittelivat tuota vanhanaikaista vesiastia konstia ennemmin.

Juu mutta arvaampa vaan ketä siellä olisi heti plutimassa... :whistle: :D (meillä siis pieni karvainen kääpiökoira )

Keittosuolatippoja ja Nasolinia laitoin vuorotellen tuolle kuopukselle kun oli räkäinen viime viikon.
Nasolin pitää kauemmin auki, eli sitä yöksi. Mutta ettei sitten limakalvot kuivu ja ärsyynny liikaa, niin keittosuolatippoja päivisin ja myös yöllä jos piti uudestaan "tipottaa".

Alkuperäinen kirjoittaja Tiitteräinen:
Vinkiksi vielä että elä laita patjan alle mitään vaan sängyn jalkojen alle vaikka kirjoja.

Täällä kanssa pieni ihan tukossa ja just tultiin lääkäristä, korvatulehduskin vielä :(

Meillä on sängyn jaloissa sellaset "tutit" joiden avulla pinnis keinuu kuten kehto, joten jalkojen alle ei voi vielä laittaa mitään... joten siks oo nostanut patjaa... =)

Sitä vicksin geeliähän ei noin pienille sais vielä laittaa, mutta minun mies kerran pari teki niin että laitto sitä vähän vessapaperiin ja taitteli sen paperin ja sitte se vauvan lakanan alle...

Ja sipulia olen kans kokeillu. Useimmiten olen vaan tehny niin että nostanu vauva syliin ja antanu sen hieroa naamansa harsoon minun olkaa vasten ja sitten niistä nenänsä... :D Jatkettiin sitte unia taas tunti pari ja sitte uusiksi jos oikein paha räkätauti..

Meidän tytöllä on ollut jo pari viikkoa räkänen nenä ilman mitään kuumeita tms..täytyy kokeilla tota sipulijuttua tänään..kun ei nuo keittosuolatipatja sängynpäädynnostot ole auttanut

Apteekissa on myynnissä semmonen rään poistohässäkkä. Siis erilainen kuin ns. pikku-piian, mitä saa marketeista.
Seapteekin versio on iso ja kunnollinne, ja sillä aikuinen imee itse suulla pukten kautta rään pois vauvan nenästä. Se räkä jää siis sinne putkeen, eikä tule aikuisen suuhun... Tosi näppärä vehje!
Ja sitten kun vielä laitat sipulin joukkoon valkosipulia muutaman kynnen, niin alkaa nenu aukeamaan.

Yhteistyössä