Nyt äkkiä apuja! Lasten hiusasiaa..

Senni Tonnika

Aktiivinen jäsen
28.11.2006
16 113
3
36
Juuh...tänään on nyt ilmeisesti koittanut se päivä, et pojulta lyhenee tukka. Mie voisin leikata siitä alkuun 10cm latvoista pois, et vahvistuis, mut jäis tuota pituutta kuitenkin.

Mut poju on nyt puhunut jo pidempään, et haluaa ihan lyhyen, kuten isillä (jolla on koneella leikattu ). En kuitenkaan haluais ihan suorilta vetää noin pitkästä tukasta koneella 15 millistä sänkeä.

Enkä halua mitään ihan peruspoikatukkaa, vaan jotain kivaa erilaista siinä pitää olla. Esim. muuten lyhyempi, mut edessä ns. pidempi "liipake" tai semmonen ns. ylikasvanut keesi, eli sivut ei ois ihan kynityt...

Tässä nyt juuri napattu kuva tukasta. Et mimmosen tästä nyt sit leikkais?!?

Kyllä minä sinuna veisin pojan ihan kampaajalle niin säästyt niiltä itkuilta mitkä tulet vääntämään, jos tuosta yrität itse tehdä jotain muuta kuin sen sängen koneella tai vain lyhentää latvoista kymmenen senttiä. Ellet ole ammattilainen niin lopputuloksena on taatusti itkevä äiti.

Alkuperäinen kirjoittaja IhanaaMahtavaa:
ohos, onpa poijalla kutrit :heart: noista hiuksista olisi jo moni tyttökin kateellinen ...

Niih...ja mie en millään raaskis lyhyeks vetää. Miluiten vaan vaikka se 10cm pois, et vahvistuis...mut kun ei niin ei, nyt haluaa lyhyet hiukset :(

Alkuperäinen kirjoittaja kampaaja:
Kyllä minä sinuna veisin pojan ihan kampaajalle niin säästyt niiltä itkuilta mitkä tulet vääntämään, jos tuosta yrität itse tehdä jotain muuta kuin sen sängen koneella tai vain lyhentää latvoista kymmenen senttiä. Ellet ole ammattilainen niin lopputuloksena on taatusti itkevä äiti.

Mie oon omat hiukset leikannut viimeiset 15 vuotta sekä liki 10 vuotta tuli leikattua miehen hiukset myös. Eikä kertaakaan oo itkua tullut miulta. Vasta äskettäisn rupes ajamaan koneella lyhyeks, ku päältä rupes harvenemaan sen verran reippaammin :D

Ainut miks itkisin pojun hiustenleikkuun takia on se, et noista pitkistä ihanista hiuksista pitää luopua. Miusta noi vaan sopii pojulle ihan mielettömän hyvin.

Minkä ikäinen poika? Näyttäis jo sen ikäiseltä, että mielestäni häntä pitäisi kuunnella hiustoiveissa. Poikahan sitä tukkaa kantaa, ei äiti. Joten äiti kasvattaa itse pitkän tukan, jos sellaisesta tykkää, mutta antaa pojan kantaa sellaista tukkaa, jossa hän itse viihtyy.

Alkuperäinen kirjoittaja Huh huh:
Voi tätä nyky Suomea. Ei tiedä on mies vai nainen kun nukymenoa katsoo. Joku raja pitäisi mennä tässäkin.

Niih. Voi, että noita lyhyttukkaisia naisia, jotka housuissa kulkee. naisille vaan hameet ja pitkät tukat, ni sentään erottaa naisiksi! :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja f:
Alkuperäinen kirjoittaja tauntaun:
Alkuperäinen kirjoittaja f:

Enkös mie niin tuossa tekstissäni maininnut?

En pahalla takoittanut, Anteeksi! Oikeasti luulin et oot kirjoittanut väärin :). Mun poika kans ois halunnu tuollasen tukan, mutta ei sitten jaksanut kasvattaa....

:D Enköhän mie osaa ainokaisesta lapsestani oikein kirjoittaa, et kumpaa sukupuolta hää on :D

Alkuperäinen kirjoittaja kyy:
Minkä ikäinen poika? Näyttäis jo sen ikäiseltä, että mielestäni häntä pitäisi kuunnella hiustoiveissa. Poikahan sitä tukkaa kantaa, ei äiti. Joten äiti kasvattaa itse pitkän tukan, jos sellaisesta tykkää, mutta antaa pojan kantaa sellaista tukkaa, jossa hän itse viihtyy.

Ikää on reilut 3,5 vuotta. Proifiilista löytyy tarkka ikä =) Tuota tukkaa on nyt kasvatettu yli 2,5 vuotta... poju kun täytti 1v, ni leikkasin 7cm niskatukan pois (oli eka hiustenleikkuu ) ja sen jälkeen tuohon ei oo koskettukkaan.

Juu kyllähän tuota pitää jo ruveta kuuntelemaan. Mut veikkaan, et pojullekkin se on aikasmoinen ylläri jo tuosta tukasta vetäisee kerralla lyhyeks siiliks... SIks ajattelin alkuun lyhentää vaan sen 10cm ja sitten taas enemmän jos haluaa... tai sitten joku kiva lyhyempi malli...

Jos poika itse haluaa samanlaisen tukan kuin isillä, niin miksi sinun pitää toteuttaa itseäsi ja kieltää se häneltä? Eikö se ole ihan sama juttu jos tyttö haluaisi samanlaisen tukan kuin prinsessoilla, mutta hänelle leikataan aina lyhyt polkka, koska se on äidin mielestä kivempi?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Ota talteen koko ponnari sitten! Kyllä mä sängelle malttaisin vetäistä, jos poikakin sitä itse toivoo. Hiukset on kasvava luonnonvara kuitenkin.

Ne sukkikset oli muutes Boutique Lou Lousta B)

Niin se ponnari pitää kyl ottaa talteen =)

Aa joo...täytyykin sukkiksia käydä sielt kurkkimas =)

meidän tytöllä oli samanlaiset hiukset, jankutti että haluaa lyhyet mutta äitipä ei suostunut, joten neiti leikkasi ne itse.. ja nyt harmittaa, äitiä siis, tyttö onnellinen..

Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Jos poika itse haluaa samanlaisen tukan kuin isillä, niin miksi sinun pitää toteuttaa itseäsi ja kieltää se häneltä? Eikö se ole ihan sama juttu jos tyttö haluaisi samanlaisen tukan kuin prinsessoilla, mutta hänelle leikataan aina lyhyt polkka, koska se on äidin mielestä kivempi?

Voipi yllätää pojun aikasmoisesti jos kerralla vetäiseekin ihan siiliks. Kun ei sitä ihan tajua, et se ei sit kasva ihan heti takaisin...

taitaa olla jostain peräkylän takamettästä kommentojia, kun pitkätukkainen poika ihmetyttää.
tauntaun, jos etsisit netistä hiuskuvia, niin voit vaikka näyttää poajllesi niitä ja valita mieluisan.

Mutta oikeesti se voi vaikuttaa pojan identiteettiin negatiivisesti, jos hänellä on samanlaiset hiukset kuin tytöillä. En ole kyllä koskaan nähnyt pojalla noin pitkää tukkaa. Vie parturiin!

Alkuperäinen kirjoittaja ohhoh:
Mutta oikeesti se voi vaikuttaa pojan identiteettiin negatiivisesti, jos hänellä on samanlaiset hiukset kuin tytöillä. En ole kyllä koskaan nähnyt pojalla noin pitkää tukkaa. Vie parturiin!

no eipä oo tähän asti millään lailla vaikuttanut identiteettiin. Semmonen automies toi on :D

Yhteistyössä