Nyt ärsyynnyin minäkin facebook- päivityksestä

• Viestiketjun aloittaja Jokin mättää
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Entä jos kyseessä olisi masentunut henkilö, jolle pienetkin kotihommat ovat suuria ponnisteluja vaativia töitä? Saako silloin kertoa, että tänään jaksoin nousta sängystä ylös ja käydä ulkona 15 minuutin kävelyllä.

Ei, tietenkään ei saa... koska pitää vähintään uida aamulla 10 kilsaa ja juosta toiset kymmenen, sitten leipoa 10 litran taikinasta pullaa koko suvulle, siivota ja pestä koko talo lattiasta kattoon ja tehdä upea illallinen koko perheelle.

Unohtamatta pyykinpesuja, saunomista, vaatteiden silittämistä, lasten auttamista läksyissä, ja illalla vielä neuloa pari villasukkia. Kelpaisiko?

• Tykkää
Reactions: Madicken04
"vieras"
Toiset on laiskempia kuin toiset. Mitä sitten? Miksi sitä laiskuutta pitäis jotenkin hävetä ja piilotella? Olkoot ihan rauhassa ylpeä siitä, että sai nuo hommat tehtyä.

"vieras"
Mun mielestäni taas on viihdyttävää lukea kaikenlaisia päivityksiä, koska niistä saa rivien välistä luettua ihmisestä enemmän kuin hän uskoo itsestään kertovan. En siitä ärsyynny, vaan tulenpa tietoisemmaksi.

Sinänsä on huvittavaa huomata, kuinka samat ihmiset tekevät samantyylisiä päivityksiä päivästä toiseen eli päivityksissä on aina jokin yhdistävä tekijä. Ei tarvitsisi edes katsoa, kuka on päivityksen tehnyt ja voisi helposti arvata ihmisen sen takana.

"huoh"
Voi jumalauta! Mua ärsyttää tuollaiset ap.n kaltaiset pitkin nokkaansa katsovat nirppanokat joita yleensä ärsytää kaikki toisten ihmisten tekemiset! Omahyväinen paska, mikset katoa maanalle, siellä voit sitten päivitellä kuinka madot päivästä toiseen syövät multaa ja myyrät kaivaa kolojaan! Ajattele, elämä voi olla yksinkertaista mutta antoisaa, so what???? Miten joku VOI olla noin turhanpäiväinen että jaksaa edes ärsyyntyä tuollaisesta saati tekee siitä aloituksen????? Koetko olevasi jotenkin parempi ihminen???? Olisko syytä katsoa peiliin, sillä tuolla asenteella et ole edes madon tasolla!

"vieras"
No ei tossa mitään, mutta kun mulla on kaksi kaveria jotka ovat työttömiä ja lapsettomia ja heillä on molemmilla joka päivä tällaisia päivityksiä: "Tulipa taas pestyä pyykkiä. Millään ei jaksais laittaa kuivumaan. No muru saa laittaa ku tulee töistä", "Kauhee nälkä! Onneks muru tulee kohta töistä ja tekee ruokaa", "odottaa taas murua kotiin tekemään ruokaa", "Kauhee sotku. Muru saa kyllä imuroida tänään", "Taas pitää käydä työkkärissä. Ei jaksais. Kai se on pakko", "Jaahas, jaksaisko pelata..." ja "Murulla tänään tilipäivä. Pakko jaksaa lähtee shoppailee". Suoraan lainasin henkilöiden sivuilta noi.

xd
[QUOTE="vieras";27539340]No ei tossa mitään, mutta kun mulla on kaksi kaveria jotka ovat työttömiä ja lapsettomia ja heillä on molemmilla joka päivä tällaisia päivityksiä: "Tulipa taas pestyä pyykkiä. Millään ei jaksais laittaa kuivumaan. No muru saa laittaa ku tulee töistä", "Kauhee nälkä! Onneks muru tulee kohta töistä ja tekee ruokaa", "odottaa taas murua kotiin tekemään ruokaa", "Kauhee sotku. Muru saa kyllä imuroida tänään", "Taas pitää käydä työkkärissä. Ei jaksais. Kai se on pakko", "Jaahas, jaksaisko pelata..." ja "Murulla tänään tilipäivä. Pakko jaksaa lähtee shoppailee". Suoraan lainasin henkilöiden sivuilta noi.[/QUOTE]

Näissä varmaan enemmän ärsyttää ihmisten tapa elää, kuin ne päivitykset.

[QUOTE="huoh";27537813]Voi jumalauta! Mua ärsyttää tuollaiset ap.n kaltaiset pitkin nokkaansa katsovat nirppanokat joita yleensä ärsytää kaikki toisten ihmisten tekemiset! Omahyväinen paska, mikset katoa maanalle, siellä voit sitten päivitellä kuinka madot päivästä toiseen syövät multaa ja myyrät kaivaa kolojaan! Ajattele, elämä voi olla yksinkertaista mutta antoisaa, so what???? Miten joku VOI olla noin turhanpäiväinen että jaksaa edes ärsyyntyä tuollaisesta saati tekee siitä aloituksen????? Koetko olevasi jotenkin parempi ihminen???? Olisko syytä katsoa peiliin, sillä tuolla asenteella et ole edes madon tasolla![/QUOTE]

Yks kappale face-terroristeja pystyny pitään hetken taukoo päivitysten näpyttelystä ja saapunu palstalle riahuun :D

"ohikulkija"
Pakko mainita, että minä laitoin kerran vitsinä, jotenkin näin, että "jos taas siivois, justhan mä jouluna viimeksi" ja joku oli ottanut sen tosissaan.... siis että eikö mun tosiaan tarvitse useammin siivota, kun hänestä tuntuu että joka päivä saa raivata paikkoja :D

DiipaDaapa harmaana
Itse pidän joidenkin ihmisten päivitykset piilotettuina lukien niitä silloin tällöin. Yksi luettelee myös päivän askareet ja muistaa aina kehua omaa reippauttaan, hyvä, sillä moni muu ei varmaan enään jaksaisi. Sama ihminen myös on sitä mieltä että ihmiset piilovittuilevat hänelle, ja siitäkös hän aika ajoin provosoituu... sitten tulee taas tekstiä! Seuraavana päivänä kaikki mesoamiset on poistettu... Yksi luettelee päivän tekemiset lasten kanssa ja on pitkiä postauksia. Itse aion kyllä kokeilla tuota "Siivoan ensi kerran jouluna"-juttua, ja katsoa kuinka moni ruopeaa siitä kaakattamaan :D Köyhä elämä mulla, ei voi muuta sanoa!

....
Alkuperäinen kirjoittaja Jokin mättää;27531668:
Oli käynyt ostoksilla, syönyt kaupasta ostetun leivonnaisen, leikkinyt lapsensa kanssa legoilla, tehnyt ruokaa, tyhjentänyt ja täyttänyt tiskipesukoneen, tehnyt iltapalaksi puuroa mikrossa ja neulonut villasukkaa.
Toi ois miulle aika paljon.
Oma päivä yleensä seurava:
heräsin, menin töihin, tulin kotiin, söin mikroruuan/leipää ja menin nukkumaan.

Mä en edes valehtele kun sanon et oon tän ja eilisen päivänä aikana siivonnu (imuroinu, pyyhkiny lattiat ja pölyjä on tullu huiskittua) ekaa kertaa sit juhannuksen ja olen muuten onnellinen et oon tähän pystyny. Hieman jännittää millanen mahtaa huomisesta tulla, mut sen näkee huomenna sit.

Eiköhän jokainen itse määrittele sen minkä kokee reippaudeksi jne. Hassua tuosta ärsyyntyä.

Ihmisten tilanteet voivat olla erilaisia. Yksikin kaveri joka normaalisti on todella aktiivinen joutui alkuraskauden pahoinvoinnin vuoksi sairaalaan tiputukseen ja kotiuduttuaan jatkoi sairaslomaa suurinpiirtein vuodelevossa. Kun sitten alkoi vähän helpottaa ja kirjoitti olleensa päivän aikana tosi reipas kun sai pyykkikoneen pistettyä päälle ja tiskikoneen tyhjennettyä, hän todella tarkoitti sitä.

Muutenkin noissa jutuissa voi olla piilomerkityksiä. Itselläni on useita kavereita joiden kohdalla päivitykset "neuloin illalla sukkaa" olisivat todella huomioa herättäviä.

DiipaDaapa harmaana
Niin piti lisäämäni että ei nuo päivitykset minua niinkään häiritse, ja tosiaan, jos on ollut pitkään esim. kipeänä tai sairaalassa, niin varmasti tuntuu hyvältä (voittajafiilis) kun saa tehtyä asioita, jotka ovat meille muille arkipäivää. Kuitenkin pidän piilotettuna noita joitakin sen jatkuvan toiston takia, en ärsyyntymisen.

Niin piti lisäämäni että ei nuo päivitykset minua niinkään häiritse, ja tosiaan, jos on ollut pitkään esim. kipeänä tai sairaalassa, niin varmasti tuntuu hyvältä (voittajafiilis) kun saa tehtyä asioita, jotka ovat meille muille arkipäivää. Kuitenkin pidän piilotettuna noita joitakin sen jatkuvan toiston takia, en ärsyyntymisen.

Mulla on aika voittajafiilis enää olis keittiö ja mä on voittanu tän huushollin :) Koirat ei tänään kyl pääse mettälenkil ainaka mun kans, mut ei ne varmaa siihen kuole.

Joo toi jokapäivänen kotihommien raportoiminen ei voi enää mennä masennuksen tai jonkun muun sairauden piikkiin.
Tiedostaakohan tommoset päivittäjä-ihmiset ite tota touhuaan?
Tosta aiheesta kuitenkin puhutaan ja sille naureskellaan yleisesti paljon.

Yhteistyössä