Nysty kohdunsuulla

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mallukiini
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mallukiini

Vieras
Hei! Minulla alkoi menkat viime torstaina ja keskiviikkona löysin kohdunkaulasta, n.1cm päästä kohdunsuun aukosta nystyn joka on siellä edelleen, nuppineulanpään kokoinen ja karkea(?). Ei ole kipeä enkä ole huomannut sen vuotavan. Se on luultavasti kasvanut siihen n.2kk aikana, tiedän, ettei se ole ollut aiemmin.
Kun ne PAPAlla otettavat solunäytteet on aika monella joskus 2-luokkaa yms. niin onkohan tää sellainen? Tai mikä se vois olla...

Ehkä polyyppi?
Minulla oli kohdunsuulla noin 1cm polyyppi, jonka gyne napsaisi pois sisätutkimuksen aikana. Näyte lähti patologille. Vuotoa oli parisen tuntia.
Eikä toimenpide sattunutkaan.

Ehkäisyneuvolan kautta. Niin se ajanvaraaja tosiaan väläytti että jos haluan nopeemmin niin soitan syöpäsairaiden(johonkin) ja ei sanonut tosiaan mikä se tarkemmin oli se paikka, ei ehdottanut puhelinnumeron antamista eikä antanut ohjeita että jos pahenee tai mitään.
Olen 19v niin se varmaan ajatteli ettei mulla mikään ole kuitenkaan.
Ja ne patit kasvaa siellä, miten mä nyt pääsisin nopeemmin sitten?

Käy ihmeessä ihan terveyskeskuslääkärillä, sinne pääsee päivässä tai kahdessa. Hän tutkii ja lähettää sitten tarvittaessa eteenpäin. Eihän tuossa nyt ole järjen hiventäkään, että odotat monta kuukautta kusi sukassa!!?

Alkuperäinen kirjoittaja ihme toimintaa:
Käy ihmeessä ihan terveyskeskuslääkärillä, sinne pääsee päivässä tai kahdessa. Hän tutkii ja lähettää sitten tarvittaessa eteenpäin. Eihän tuossa nyt ole järjen hiventäkään, että odotat monta kuukautta kusi sukassa!!?

Ja yksityiselle pääset kanssa samantien, erikoislääkärille nimittäin. Nehän ne kuitenkin parhaiten tietää. Yleislääkäriin en liiaksi luottaisi, riippuu tietty tapauksesta. Maksaahan se yksityinen kyllä, mutta se on loppujen lopuksi melko pieni hinta mielenrauhasta.

Kiitos vastauksista kaikille, mulla oli pieni epävarmuus tässä (niin kuin varmaan näkyy) mä koitan nyt päästä terveyskeskukseen päivystykseen tai joka tapauksessa tällä viikolla johonkin.

Alkuperäinen kirjoittaja köyhä ':
Kyllä yleislääkärikin osaa jonkin verran katsoa, mikä patti on kyseessä. Kaikille tulee olla samat mahdollisuudet saada hoitoa, vaikka rahaa ei olisikaan.

Niin tulisi olla, muttei kuitenkaan ole. Yleislääkäri ei varmastikaan osaa ottaa asiaan samanlaista asiantuntevaa kantaa kuten erikoislääkäri. Eihän ne lääkärit turhaan erikoistu. Kuten kirjoittaja sanoi, vapaata aikaa tarjottiin heinäkuulle. Jos on valmis maksamaan, pääsee heti. Joten yhteiskunta ei ole tasa-arvoinen vaikka mitä tekisimme, ja itse ainakin maksan ennemmin hyvästä hoidosta kuin tasapuolisuuden nimissä jään jahkaamaan, tiesikö se yleislääkäri nyt mistä puhui.

Pääsin tänään käymään omalääkärillä joka otti papan ja sanoi että kohdunnapukka (sekö se nyt on kun kohdunkaula ei kelvannut nimitykseksi) on muhkurainen ja että siellä on jotain normaalia muutosta limakalvolla. Että ei hätää, mä tosin ihmettelen miten voi olla normaali muhkurainen kohdunnapukka, vieläpä kun ennen ei ole ollut ja nyt muutamassa viikossa mennyt sellaiseksi.
Se lääkäri myös kysyi että mitä kautta mä varasin sen ajan sinne papaan heinäkuulle kun se oli annettu sellaiselle ajalle jolloin ei ole vastaanottoa ollenkaan, sanoin "Ehkäisyneuvolan kautta" johon sain vastaukseksi "Et ole voinut. No se jää mysteeriksi".
Jooo.... Periaatteessa mä ihmettelen jos siitä papasta löytyy jotain kun ei lääkäri nähnyt siellä mitään.

Yhteistyössä