nyrkkeilyhanskan koko? kuntonyrkkeilyyn.

Löytyykö keltää kokemusta hanskakoosta? eli kuntonyrkkeilyä olen harrastanut, ja tykkään lajista sen verran kivasti, että tekee mieli hankkia ihkaomat hanskat.
Olen 52kg painava, 165cm - luin jostain että 12oz oisi minun kokoiselleni sopiva.

Jostain näin 14oz edullisesti, onko nämä sitten epäsopivammat verrattuna noihin 12oz. Sain kaverilta kokeilla noita 12oz , ja tuumasinkin sellaiset hankkia, mutta mutta nyt mietityttää, että jos hankin nuo 14oz - meneekö ihan pieleen? Tässä vain tuo hinta houkuttaa.. käytettyjä kun katselin.

toivottavasti joku asiaa tunteva viitsii vastata :)
 
"Kirsikka"
Jos kyse on kuntonyrkkeilystä, niin miksi sitä varten ostat otteluhanskat? Onko semmoinen nykyään tapana? Minä olen ollut aikoinaan semmoisissa porukoissa, joissa oli entisiä kilpanyrkkeilijöitä ja he käyttivät ihan säkkihanskoja silloin kun kuntonyrkkeiltiin. Sitten kun otettiin matsia, vaihdettiin oikeisiin hanskoihin. Jotenkin ajattelisin että tekniikan opettelun kannalta säkkihanskat voisivat olla paremmat kuin oikeat nyrkkeilyhanskat, joilla voi läiskiä miten sattuu, eikä tunnu missään.
 

Yhteistyössä