Nykypäivän nimet!?

• Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
minä
Luen aina lehdistä kaikki synynteet ja nimen saaneet ja joka päivä minua ihmetyttää nimet mitkä vanhemmat antaa lapsilleen.

Mut miksi suomalainen antaisi lapsille nimen Chiara? Maximillian?

Muutenkin jos on suomalainen sukunimi niin on VÄHÄN outo et etunimi on ulkomaalainen.

Jos vanhemmat on esim kalle ja Liisa ja sit lapselle annetaan joku Zacharias??

Miettikää nyt lasten etua vähän eikä vaan omia haluja!!!!

HelloShitty
voi tylsyys jos kaikkien nimet ois perinteisiä suomalaisia nimiä. |O
ja miks tuntemattomien nimet häiritsee...vai harmittaako vaan kun ei ite kehtaa laittaa jotain muuta ku Kalle ja Liisa. :whistle:

op
joo mielummin niinpäin et etunimi tavallinen ja sukunimi erikoisempi, kuin että etunimi erikoisempi ja sukunimi tosi tavallinen.

meijä lapsella etunimi suht tavallinen mut sukunimi harvinaisempi

Meillä sukunimi niin yleinen, että haettiin lapsille hiukan harvinaisempia nimiä, mutta kalenterista löytyvät. Tosin nuorimmaisen nimi enää ruotsinkieliseltä puolelta, kun on suomenkielisillä käynyt liian harvinaiseksi...

nemo
Mulla on erikoisempi nimi ja olen AINA saanut selittää kaikille mun nimen ainakin 3 kertaa ja sit ne vielä kyselee että mistäpäin olen ja miksi mulla tommonen nimi!? Vaikka ihan suomalaiinen olen... ei ole kivaa. Olen aina kärsinyt siitä ja toivonut että olisi tavallisempi nimi.

vieras
Nykypäivän nicot ja micot ja callet mirot amaldiinat, ja muut ällöttävät väksin väkerretyt muotihirvitykset, YÄKS! Onneksi nykyään alkaa noi vanhat suomalaiset nimet tulemaan takasin. En haluaisi lapseni joutuvat joka kerran selittää et se tulee sitten ceellä.. Ja kuinka monta ronjaa satutte tuntemaan;) Päikkäri ryhmäss äkolme:)

joo
Huooh... Mun kummityttö on aivan kuin ap kirjoitti... Etunimet tyyliin; Isabella Alexandra Nicola ja sukunimi perusvirtanen. Eihän tuossa muuta "vikaa" oo, muutakuin et nimi kuulostaa hassulta.. Isabella Alexandra Nicola Möttönen..

Jotkut haluaa kansainväliset nimet lapsilleen. Toiset taas perinteisemmät suomalaiset nimet.
miksi asia rassaa ulkopuolisia?
Eikö se riitä että antaa omille lapsilleen nimet mitkä täyttää ne nimikriteerit mitä etsellä on?
Vaikka mä en antais lapsilleni raamatullisia nimiä, niin ei se mua vaivaa jos naapuri antaa.
Tai jos Niemisen poika onkin Sebastian, niin so what, ei se meidän Markuksen maailmaa varmaan koskaan tule kaatamaan :snotty:

jep
Alkuperäinen kirjoittaja ihq:
Minusta on tärkeää että lapsella on kansainväliset nimet mitkä ymmärretään kaikilla eri kielellä!
Tää myös meillä yksi pointti. Lapsien nimet haetaan suvusta. Mummujen mummut ja vaarit on usein niitä Amandoja, Alexandroja, Wiktoreita jne. On juu myös Iidoja, Karoliinoja jne. Moni Anttikin taitaa kirjonkirjoissa olla "Anders" - mitä pappi nyt on kulloinkin kirjoittanut.

minä
no ei tarvii ottaa se suosituin nimi!? voi aina katsoa väestörekisteristä, on kauniita ja SOPIVIAkin omaperäisiä nimiä mutta en ymmärrä näitä mihin laitetaan tavis nimeen outoja kirjaimia tai otetaan joku kirjain pois. Miksi??
Tai yhdistellään suomalaisia ja ulkomaalaisia nimiä, kuulostaa vaan naurettavalta...
Tottakai ymmärrän jos on suvussa nimiä mitä haluaa käyttää mutta sitten pitää kyllä vähän katsoa et ne sopii yhteen!?

joo
Tällä hetkellä kaikista "harvinaisimmat" nimet 2000-luvulla syntyneistä taitaa olla ne paljon parjatut tavisnimet, Laura, Kaisa, Tuula, Mari, Antti, Pekka, yms. Ei olis varmastikaan lapsella yhtään kaimaa koko koulussa, jos nimi olisi vaikka Tuula.

Yhteistyössä