Nykyajan suomalaiset vanhemmat ovat huonoja sietämään lastensa itkua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "greta"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Niin ettei nöyryytä.

Ei voi mitään ellet vieläkään tajua.

Ai, eli vastuu kuulijalla? Taidat olla savolainen.

Mielestäsi ilmeisesti nöyryyttäminen ja alistaminen on sama asia, mutta se että aikuinen rankaisee lasta ei ole nöyryyttämistä eikä alistamista, mutta et pysty kertomaan miten rankaiseminen tapahtuu niin että se ei ole nöyryyttämistä eikä alistamista? Hienoa, tämä oli tosi valaisevaa.

[QUOTE="Jenis";30771959]Ai, eli vastuu kuulijalla? Taidat olla savolainen.

Mielestäsi ilmeisesti nöyryyttäminen ja alistaminen on sama asia, mutta se että aikuinen rankaisee lasta ei ole nöyryyttämistä eikä alistamista, mutta et pysty kertomaan miten rankaiseminen tapahtuu niin että se ei ole nöyryyttämistä eikä alistamista? Hienoa, tämä oli tosi valaisevaa.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä kuluttaisin aikaani näiden tarkempiin selvityksiin sinulle?

[QUOTE="Jenis";30771988]No kun sinulla näkyy olevan aikaa ylemmyydentunteeseen ja viisasteluun, niin ajattelin että varmaan sitä tähänkin riittäisi. Nythän se näyttää vain siltä, että sulla ei ole aavistustakaan mistä puhut, mutta mikäs siinä :)[/QUOTE]

Oletpa ihme vittuilija, mummeliisan tyyliin :).

Ihan tavallisesti kirjoitin, tavallisia asioita. Jostain syystä sinulle jäi tarve jäädä pilkkuja kaivelemaan.

[QUOTE="Jenis";30772020]Ai niinkö, ja sinä olet pelkästään asiallinen? :D

Minä vain kysyin, mitä tarkoitit. Ihan kiinnosti tietää, miten lasta "ojennetaan" ilman että häntä "alistetaan".[/QUOTE]

Miten ymmärrät sanan "alistaminen"?

[QUOTE="Jenis";30772020]Ai niinkö, ja sinä olet pelkästään asiallinen? :D

Minä vain kysyin, mitä tarkoitit. Ihan kiinnosti tietää, miten lasta "ojennetaan" ilman että häntä "alistetaan".[/QUOTE]

Edelliseen viestiin asti olin. Etkö huomaa kun kanssasi ei haluta keskustella? Toivottavasti ettet ole yhtä rasittava irl.

[QUOTE="Viii";30772028]Miten ymmärrät sanan "alistaminen"?[/QUOTE]

Kyse oli siitä, miten "ojentaminen" ei ole "alistamista". Mun mielestä molempiin kuuluu arvolataus, jossa toinen (vanhempi) asettaa itsensä toisen (lapsi) yläpuolelle ja kertoo/osoittaa, mikä on oikein ja mikä väärin. Mun mielestä on mahdotonta "ojentaa" ilman että "alistaa".

[QUOTE="Jenis";30772034]Kyse oli siitä, miten "ojentaminen" ei ole "alistamista". Mun mielestä molempiin kuuluu arvolataus, jossa toinen (vanhempi) asettaa itsensä toisen (lapsi) yläpuolelle ja kertoo/osoittaa, mikä on oikein ja mikä väärin. Mun mielestä on mahdotonta "ojentaa" ilman että "alistaa".[/QUOTE]

Etkö osaa kertoa lapsellesi mikä on oikein ja mikä on väärin alistamatta?

[QUOTE="Jenis";30772034]Kyse oli siitä, miten "ojentaminen" ei ole "alistamista". Mun mielestä molempiin kuuluu arvolataus, jossa toinen (vanhempi) asettaa itsensä toisen (lapsi) yläpuolelle ja kertoo/osoittaa, mikä on oikein ja mikä väärin. Mun mielestä on mahdotonta "ojentaa" ilman että "alistaa".[/QUOTE]

Ok. Eli käsityksesi on erilainen kuin omani. Minulle alistaminen on perusteetonta vallankäyttöä, missä ei oteta huomioon toisen (lapsen tai aikuisen) ajatuksia tai tunteita.

[QUOTE="Viii";30772040]Ok. Eli käsityksesi on erilainen kuin omani. Minulle alistaminen on perusteetonta vallankäyttöä, missä ei oteta huomioon toisen (lapsen tai aikuisen) ajatuksia tai tunteita.[/QUOTE]

No niin, tässä oli heti enemmän sisältöä kuin about missään aiemmassa viestissä :D

Kukaan tuskin haluaa kasvattaa lastaan alistaen, mutta "ojentaminen" kuulostaa ainakin omaan korvaan samalta asialta.

[QUOTE="Linnea";30772039]Etkö osaa kertoa lapsellesi mikä on oikein ja mikä on väärin alistamatta?[/QUOTE]

Mikä/kuka asetti sinut asemaan, jossa voit kertoa toisille mikä on oikein ja mikä on väärin?

Yhteistyössä