No miksi se sitten noruu alas miun seiniäni?Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Mä luulin että vaan kehitysmaissa sitä käytetään rakennusaineena.
Korvaako se? Miehen mukaan eivät puutu noihin.Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Siis sitä paskaa. Niinku eiks ihmissyöjät ja muut semmoset rakenna koko talonsa ihan vaan siitä. Sitä en tiedä, mitä musta kura seinissäsi mahtaa olla, mikä valuu. Mitäs jos pyytäisi jonkun tarkistamaan, että mitä ihmettä oikein siinä on mokattu? kai joku vakuutus korvaa, jos siinä on virhe?
En tiä. Ilmeisesti se on rakennuttajan vastuulla tekeekö esim. rakennustarkastaja työnsä, mikä onkin yksi asia mikä on mielestäni hanurista tässä maassa.Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Mutta jos joku tarkistaa sen ja havaitsee virheen, niin täytyyhän sen, joka sen rakensi, korjata se, tai maksaa sen korjaus? Eikö? Jos ei maksa niin... emmä tiä, jotain.
Kyllä semmoiset vanhan kansan ammattilaiset on häviämässä. Meillä teki esim. takan ja osan lattiamuurauksista yksi semmoinen pappa. Loput lattialaatat laittoi paikallisen firman haalariheikki ja ne nyt sitten poksahtelee irti rivi kerrallaan tossa.Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Onko ennen sitten rakennettu jotenkin paremmin? Harva meistä vapaaehtoisesti maalattiataloon muuttaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Onko ennen sitten rakennettu jotenkin paremmin? Harva meistä vapaaehtoisesti maalattiataloon muuttaisi.
Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Onko ennen sitten rakennettu jotenkin paremmin? Harva meistä vapaaehtoisesti maalattiataloon muuttaisi.
No sitten paleltiin. Vielä 1900-luvulla oli maalattiataloja.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Alkuperäinen kirjoittaja Tianna:Onko ennen sitten rakennettu jotenkin paremmin? Harva meistä vapaaehtoisesti maalattiataloon muuttaisi.
Ei kai suomessa ole satoihin vuosiin asuttu maalattiataloissa? Täällä on liian kylmä siihen.
Ei ole tingitty mistään. Työmiehetkin oli hirsitalotoimittajan suosittelemat. Kaikki on tehty omasta puolesta terve talo tähtäimessä.Alkuperäinen kirjoittaja äippä:Meillä kyllä asiat päinvastoin.On rakennettu kolme taloa ja jokainen vaan parempi.Materiaalit ja työmiehet myös. Ja meillä myös hirsitalo-tämä viimeoisin.Mietinkin että, mahtaako teillä olla laadussa tingitty tai työmiesten palkoissa?Kyllä rakentamisessa (jos ei itse rakenna/osaa) myös laatu maksaa.
Mä olen kyllä aavistuksen verran samaa mieltä monessakin kohtaa.Alkuperäinen kirjoittaja Naakula:Kyllä se on monessakin asiassa niin nykyään että itse täytyy tehdä jos hyvää haluaa. Vai olenko väärässä? En usko.
Ei olla. En tiedä onko semmoista velvollisuutta, kun tuo nykysysteemi on juuri tuota että vastuu on viimekädessä rakennuttajan itsensä vaikka ei ole ammattilainen eikä ehkä osaa kaikkia asioita hoksata.Alkuperäinen kirjoittaja PahaSilmä:Oletteko ottaneet yhteyttä firmaan, joka teki nuo työt? Kyllä kai niillä on joku korvausvelvollisuus?