nykyajan jani-petterit?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja 5 vuotiaat
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
5

5 vuotiaat

Vieras
voi voi, poikani pitää syntymäpäiväkutsut ja halusi kutsua muutamia kavereita päiväkodista...niin mitä, yks poika ei ottanut kutsua vastaan, sanoi en tule sun synttäreille, en halua kutsua...

...ok ei tarvitse ottaa, mut jo on aikoihin eletty...kyllä vaan 30 vuotta sitten olis ollu luksusta...

Aika töykeää, mutta ei pikkumuksuilta aina voi odottaa täydellisiä käytöstapoja. Kieltäytymisen syynä voi olla myös se, ettei lapsi uskalla tulla synttäreille.

Meillä muksut on aina menneet innolla kavereidensa juhliin. Kuten itsekin lapsena, joskus tuhat vuotta sitten :)

Kyse ei ole vain 5-vuotiasta, myös pienemmät osaa jo kiusaamisen taidon! Lapset ovat julmia jo ihan pienestä saakka, MUTTA esimerkin voimalla! Nykyään kiusaaminen ei ala vasta yläasteella vaan jo hiekkalaatikolla.

[QUOTE="vieras";25640467]Kyse ei ole vain 5-vuotiasta, myös pienemmät osaa jo kiusaamisen taidon! Lapset ovat julmia jo ihan pienestä saakka, MUTTA esimerkin voimalla! Nykyään kiusaaminen ei ala vasta yläasteella vaan jo hiekkalaatikolla.[/QUOTE]
Ei se kiusaamista välttämättä ole.

Olen tosiaan törmännyt samanlaiseen (en halua kutsua, en tule synttäreille, en halua synttäreille) ja siinä oli kyse siitä että kutsuttu nelivuotias oli ollut yksissä juhlissa huonolla menestyksellä (ilman äitiä tai isää, oli tullut paha ujous ja itku) ja saanut siitä jonkinmoisen kammon. Ja siksi tylysti tyrkkäsi pois saamansa kutsun.

Mun mielestä on aika ikävää, jos heti ollaan syyttämässä vieraita lapsia kiusaajiksi, miettimättä sen kummemmin että mikä voisi olla käytöksen takana.

Ei se kiusaamista välttämättä ole.

Olen tosiaan törmännyt samanlaiseen (en halua kutsua, en tule synttäreille, en halua synttäreille) ja siinä oli kyse siitä että kutsuttu nelivuotias oli ollut yksissä juhlissa huonolla menestyksellä (ilman äitiä tai isää, oli tullut paha ujous ja itku) ja saanut siitä jonkinmoisen kammon. Ja siksi tylysti tyrkkäsi pois saamansa kutsun.

Mun mielestä on aika ikävää, jos heti ollaan syyttämässä vieraita lapsia kiusaajiksi, miettimättä sen kummemmin että mikä voisi olla käytöksen takana.

Minä en syyttänyt ketään vaan totesin että nykyajan lapset ikään/kokoon/ulkonäköön katsomatta osaavat kiusata ja olla julmia jo todella pieninä. Siinä ei ole sen kummempaa syyttelyä vaan näin se on.
Toki tässä ap:n tapauksessa on voinut olla kyse vaikka siitä ettei uskalla tulla, mutta näin yleisesti ottaen kiusaamista/ilkeilyä ajatellen osaa ne pienetkin jo!

meillä kans poika ujosteli ja arkaili synttäreitä tuon ikäisenä (eikä niihin mennyt..) kutsu saattoi löytyä rutattuna repun pohjalta....nyt jo reippaana ja innoissaan menee kaverisynttäreille, on ekaluokkalainen.

Yhteistyössä