Nykyään ihan tavallisetkin perheet joutuvat toistuvasti tekemisiin lastensuojelun kanssa?

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Vielä vuosituhannen vaihteessa muistan, että vain harvat ongelmaperheet olivat lastensuojelun kanssa tekemisissä. Eli siis juopot ym.

Mutta nykyään taidetaan ihan tavallisistakin perheistä tehdä usein lastensuojeluilmoituksia jne? Jotenkin on tullut se kuva, että jo hyvin pienet asiat tai ongelmat ovat nykyään lastensuojeluasia. Onko tämä nyt sitten se lastensuojelun "varhaisen puuttumisen strategia" vai mikä, että ehkä vain "malliperheet" välttyvät lastensuojelulta?

vierailija
Juu olen itsekin lastensuojelun uhri. Mitättömästä ja virheellisestä kärpäsestä tehtiin saatanallinen härkänen. Poliisi ei tutki asiaa koska onhan tää naurettavaa.

Näin niitä ongelmia luodaan, otetaan jengiä silmätikuksi joutavista ja ahdistellaan kuukausitolkulla vaikka laissa lukee että pitää hoitaa viikossa.

vierailija
Ls- ilmoituksien teko nimettömänä on nykyään myös yksi aikusten ihmisten välinen kiusaamisen muoto. Tuolla vain turhaan hyppyytetään viranomaisia tekemään tarkistuskäyntejä ja toteamaan tilanne tavallisen normaaliksi ja ilmoituksen perättömäksi.

Ns.malliperhekään ei ole turvassa jos joku on ottanut asiakseen tehdä elämästäsi vaikeaa vain sen takia että "sussa nyt on oltava jotain".

vierailija
Jos mä en tykkää susta ni teen ilmotuksen ja sut automaattisesti lisätään asiakkaaksi lastensuojeluun ja saat käydä kuulusteluissa sekä lapsia kuulustellaan monta kertaa.

Päiväkotikin harjoittaa johdattelevaa kuulustelua mikä vaikuttaa jo kotioloihin.

vierailija
Suvakit näitä tehtailee ihmisille jotka eivät hyväksy heidän ideologiaansa.Sääli sitten perheitä ja ennenkaikkea lapsia jotka sitä apua todella tarvitsee kuten eräs edesmennyt pikkutyttö.

No en ole kyllä huomannut että niin useinkin kävisi, mutta onhan toiminnassa toki paljon eroa esim siihen kun mä olin nuori.

Siihen aikaan poliisit piipahtivat helpostikin kotibileissä ja vaikka ambulanssi ois noutanut jonkun paikattavaksi, ei lastensuojeluun oltu yhteydessä vaikka oli alaikäisistä kyse.

Nykyään vissiin lähtee oitis ilmoitus sinne jos lapsosilla on edes yksi olutpullo?

vierailija
Itse tein lastensuojeluilmoituksen kun en enää pärjää yksin käytöshäiriöisen lapseni kanssa. Palvelu on pelannut hyvin. Ei ole ollut ongelmia. En juo enkä rällää. Mutta olen henkisesti loppu kun lapseni hakkaa minut mustelmille. En kuitenkaan tahdo vetää turpaan takaisin. Varmasti asenne ratkaisee paljon. Itse arvostan apua umpikujassa enkä pidä sitä häiritsevänä. Toiveena on toimiva perhe-elämä. Lapsella on neurologisia ongelmia jos mietitte miksi käytös kusee.

Itse tein lastensuojeluilmoituksen kun en enää pärjää yksin käytöshäiriöisen lapseni kanssa. Palvelu on pelannut hyvin. Ei ole ollut ongelmia. En juo enkä rällää. Mutta olen henkisesti loppu kun lapseni hakkaa minut mustelmille. En kuitenkaan tahdo vetää turpaan takaisin. Varmasti asenne ratkaisee paljon. Itse arvostan apua umpikujassa enkä pidä sitä häiritsevänä. Toiveena on toimiva perhe-elämä. Lapsella on neurologisia ongelmia jos mietitte miksi käytös kusee.
Toivottavasti tilanne paranee ja saat apua.

Lastensuojeluilmoitus ei ole mikään paha peikko. On hyvä, että on olemassa taho, josta saa apua sitä tarvitseville.
Ls ei tarkoita automaattisesti välitöntä lasten huostaanottoa, vaan sitä ennen tehdään muita tukitoimenpiteitä. Ellei sitten kyseessä ole räikeä lasten laiminlyönti/pahoinpitely/hyväksikäyttö, silloin on oikeutettuakin tehdä kiireellinen huostaanotto.

• Tykkää
Reactions: Ammu Moolok
vierailija
Lastensuojeluilmoitus ei ole mikään paha peikko. On hyvä, että on olemassa taho, josta saa apua sitä tarvitseville.
Ls ei tarkoita automaattisesti välitöntä lasten huostaanottoa, vaan sitä ennen tehdään muita tukitoimenpiteitä. Ellei sitten kyseessä ole räikeä lasten laiminlyönti/pahoinpitely/hyväksikäyttö, silloin on oikeutettuakin tehdä kiireellinen huostaanotto.
Peikko ja kiusa se on kuitenkin. Nykyajan lapsiperheiden riesa, jotka lapsiperheet tosin ovat aina vaan harvalukuisempia...

Yhteistyössä