Nykyäänhän kaikki on jo valmiina kun muutetaan ekaa kertaa pois kotoa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pintelin
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

pintelin

Aktiivinen jäsen
25.10.2004
11 065
0
36
Siis pyydetään lahjaksi kuppia,kippoa,kattilaa,lakanoita ym.... kun vielä kotona asutaan...Mutta oliko sulla näin? :whistle: Me alotettiin äijän kans melko tyhjästä.Oli sänky,kirjahylly,muutamat haarukat,veitset,lusikat.Pari kattilaa ja paistinpannu.No kahvinkeitin tietty.Ei edes ruokapäytää omistettu :D Pyykit käytiin pesemässä anopilla.

Joo, pyykit mekin käytiin pesemässä mun vanhemmilla =) Ja ei meillä vieläkään kaikkea ole vaikka ollaan jo nelikymppisiä. Mutta jotkut vaan tykkää suunnitella ja säästää ja kerätä etukäteenkin kaikenlaista. Me ei oikein olla oltu järkeviä ikinä. Silti kyllä hymyilyttää kun niitä alkuaikoja muistelee. Ja omia taloustaitojaan :laugh:

No me saatiin äitiltä häälahjaksi siivousvälineitä. Ja kattiloita ja semmosta. Sänky ostettiin kirpparilta ja jotain huonekaluja. Aika vähän oli mitään. jotain vanhempien vanhoja tavaroita.

Pyykinpesukonekin saatiin lahjaksi.

Mä aloitin melko tyhjästä, ei ollut montaa muovipussillista vaatetta mukana kun kotoa pois muutin. Poikaystävän kanssa, joka sai apuja vanhemmiltaan kämppään mutta sitten kun erosimme, hankin kaiken ihan itse.

Juuri äsken pohdin sitä, miten erilaista se elämä on niillä joilla on aina ollut vanhemmat auttamassa ja monilla edelleenkin, kuten avomiehelläni, tarpeen tullen jos joku äkillinen rahapula vaikka iskisi (kuten nyt auton huolto). Itsestä se tuntuu suorastaan omituiselta ja miettii, että olispa hienoa kun itselläänkin olisi vastaava tilanne :|

Ja mun pohdinta lähti siitä, kun mietin miten jollain eli esim. omilla vanhemmillani "ei ollut varaa" ostaa mulle luistimia ja itse en voisi kuvitellakaan, etteikö olisi varaa niitä lapselleni hankkia.

Äitini oli fiksu ostaessaan minulle jo lapsena lahjaksi kapioita. Sillon en tod. niitä arvostanut mutta kiitollinen sain olla, kun suurinpiirtein kaikki oli valmiina kotoa pois muuttaessani.

Mä muutin vuokrasoluun niin astioita oli omia ja vanhemmilta pöllittyjä siitä sitten pikkuhiljaa alkoi kaapit täyttymään ja nyt on ihan kiitettävästi kaksion keittiöön tavaraa.

Siellä solussa oli keittiönpöytä ja sänky valmiina joten sinne ei tarvinnut niitä ostaa, seuraavassa solussa piti olla sitten oma sänky ja kun vuokrasimme yksityiseltä niin sinne piti ostaa kaikki omaa.

No ei ollut. Minäkin olin nukkunut kotona pirtissä sivustavedettävässä sängyssä, mulla ei ollut edes sitä sänkyä...no muutinkin eka valmiiksi kalustettuun opiskelijasoluun, kalusteita ym. piti hankkia vasta vuoden päästä. Ja kuppia ja kippoa sain sukulaisilta kaikkea sekalaista kun olin muuttamassa...nuo samat sekalaiset mua edelleen vainoaa 10 vuoden jälkeen tuolla kaapissa |O

mulla oli ihan kivasti kerättynä astioita sen verran et pärjäsin, itse sit ostelin jotain lisää ja joka juhlissa pyysin lahjaksi. Huonekalujakin oli jotain ja mummolan "vintiltä" sitten lisää.

Ai niin ja sekin vielä et nykyaikana kotona asuvat keräävät ja pyytävät tietty jotain arabiaa,vilroy&boch(vai mikä lie)hakmannia,pentikkiä,marimekkoo ym..Ei kelpaa mikään sekalainen seurakunta kuppeja alkuunkaan mihin mä olin tyytyväinen kun niitä sai. :D

olihan minulla tavarat jotka oli miun huoneessa, eli kirjahylly, sänky, kirjoituspöytä kun solu-asuntoon muutin, sain sitten äidiltäni astiaston tuparilahjaksi ja siskoltani pölyimurin..sitten kun sain yksiön sain mummoni vanhan sohvan ja äitini vanhan sohvapöydän..nyt tuossa olkkarissa on siskolta saati kirjahylly, toiselta siskolt sohvakalusteet, keittiössä toisen mummon kulmaan tuleva sellainen tuolisydeemi ja sitten toiselle puolelle pöytää pirttipöytä ja veljeni avovaimon vanha keittiönpöytä...suotta niitä roskiin nakkaamaan kun he ei enää tartteneet...meillä on tapana kierrättää sisarusten kesken jotain mitä ei enää ite tartte mut toinen tarttee

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:
Ai niin ja sekin vielä et nykyaikana kotona asuvat keräävät ja pyytävät tietty jotain arabiaa,vilroy&boch(vai mikä lie)hakmannia,pentikkiä,marimekkoo ym..Ei kelpaa mikään sekalainen seurakunta kuppeja alkuunkaan mihin mä olin tyytyväinen kun niitä sai. :D

Ja tähän on pakko jatkaa (katkeranako?!), että sitten, kun sinne kalliin maun huusholliin muuttaa ensimmäinen piltti oletetaan mukisematta isovanhempien osallistuvan (ellei peräti kustantavan kokonaan) merkkivaunuja, laatuvaatteita, ties mitä virikettä, koska piltille kelpaa vaan paras =)

Me tuotiin kotoa sänky, 3 rivinen hylly ja tv. Huonekaluista. Kotoa otin mukaan muutaman ylimääräisenä lojuneen astian, omat petivaatteeni, mummolan aitasta verhoja, anopilta mattoja. Miehen veljeltä saatiin keittiönpöytä + tuolit ja paljon astioita (onneksi menivät juuri naimisiin sinä kesänä, niin heillä jäi astioita yli, kun tuli lahjoina uudet)
Muutettiin muutamalla kuormalla meidän ekaan kämppään ja sieltä pois aivan tajuttomalla roinamäärällä, joka tuntuu lisääntyvän yhden autolastillisen jokaiseen muuttoon.

Mä aloin saamaan kapiolahjoja jo 7-vuotiaana.. et ihan kivasti niitä kerkes kertymään varsinkin kun
kerkes oleen rippijuhlat ja yojuhlat ennen omille muuttamista. Sit ite säästin viikkorahasta ja kesärahoista mm. sänkyyn, tv:seen yms.. et oikeestaan mulla oli kaikkea kun muutin omilleen.

Alkuperäinen kirjoittaja pintelin:

Mulla on kaappi täynnä nyt kyllä toisiinsa sopivia halpisastioita ja en kyllä usko ikinä hurahtavan noihin merkkiastiakeräilyihin. Siinä nyt ainakin on se hyöty, ettei harmita niin pirusti kun mukelo poksauttaa jotain rikki :saint:

Minä aloin rippikoulun jälkeen pyytää lahjaksi ja ostelemaan itsekin astioita, liinavaatteita, pyyhkeitä ja muuta pientä tavaraa. Ekaan omaan muuttaessa ostin säästöillä sohvan ja keittiöpöydän tuoleineen, sänky ja kirjoituspöytä tulivat mukanani lapsuudenkodista.

Hmm.. tais meillä olla stereot, telkkari, videot ja vuodesohva, joka toimi meidän sänkynä lapsuudenkodin huoneessani. Niin, ja 10 000mk rahaa, jolla ostettiin muu tarvittava tavara.

Yhteistyössä