Ny tuli meille köyhyys.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja huolestunut äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ap:lle vielä, että tuo 60 000 on loppujen lopuksi aika pieni asuntolaina. Jos pankin kanssa sopisitte laina-ajan pidentämisestä, niin saisitte kuukausierästä paljon pienemmän. Nyt teillä varmaan on enää max 10 vuotta laina-aikaa jäljellä, arvaanko oikein? (Tuolla kuukausierällä kuvittelisin.) Kokeilepa jonkin pankin lainalaskuria ja katsele, miten kuukausierä muuttuu, kun laina-aika kasvaa.

Lakkautatte kht, niin se ei vähennä miehesi päivärahaa. Ja on siinä kyllä jotain muutakin kuin tuo jos päiväraha on vain 8? päivässä?? Oletteko nyt ihan varmoja ettei toi tarkoita sitä liitos osuutta? Siihen tulis sit päälle se kelan perusosa?

Alkuperäinen kirjoittaja Apsi Deisi:
Lakkautatte kht, niin se ei vähennä miehesi päivärahaa. Ja on siinä kyllä jotain muutakin kuin tuo jos päiväraha on vain 8? päivässä?? Oletteko nyt ihan varmoja ettei toi tarkoita sitä liitos osuutta? Siihen tulis sit päälle se kelan perusosa?

Näin mäkin ton kuvittelisin...

Kyllä mä käsitin ettei tulisi miehelle kuin tuo 8 eur.Minuakin ihmetyttää miksi on noin vähän vaikka kotihoidontuki olisikin vähennetty.Mies ollut samassa työssä jo 5v eikä ennen työttömänä.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Kyllä mä käsitin ettei tulisi miehelle kuin tuo 8 eur.Minuakin ihmetyttää miksi on noin vähän vaikka kotihoidontuki olisikin vähennetty.Mies ollut samassa työssä jo 5v eikä ennen työttömänä.

Niin liitolta ja siihen sit se Kalan osuus päälle. Selvitäpäs asia. Eihän kenenkään kannata kuulua liittoon, jossa ansiosidonnainenon tuo.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin liitolta ja siihen sit se Kalan osuus päälle. Selvitäpäs asia. Eihän kenenkään kannata kuulua liittoon, jossa ansiosidonnainenon tuo.

tai siis KElan osuus ;)

Tuo 5 vuotta sinällään ei riitä, pitää olla maksanut liiton jäsenmaksujakin tietyn ajan.

Alkuperäinen kirjoittaja blondi:

Tuo 5 vuotta sinällään ei riitä, pitää olla maksanut liiton jäsenmaksujakin tietyn ajan.

Mutta jos kassasta saa jotain rahaa, niin työssäoloehdon ja jäsenyysehdon on pitänyt täyttyä. Kun kerran myönteinen päätös on tullut, niin tuossa ei enää pitäisi olla epäselvää.

laskin ap tuolla iaet:n laskurilla näin:

bruttotulot 3000 euroa, 1 lapsi ja tulos oli = ansio-osa 41,94 + perusosa 25,63 + lapsikorotus 4,86 = 72,43

ansio-osa siis se liiton osuus ja perusosa se Kelan osuus. käsittääkseni. siitä on niin kauan ku oon ite ollu työttömänä (luojan kiitos) etten ihan tarkkaan muista, korjatkoon joku jos oon väärässä.

*muoks* ja laskin myös niin että pistin sinne kht:n sosiaalietuuksien kohalle... antoi päivärahasummaksi 57,64/brutto... eli ei voi tosiaan olla oikein toi teiän saama päätös...

Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
liiton päivärahaan ei vaikuta muiden tulot, hän saa myös lapsikorotukset.
Mistä ihmeestä olet saanut väärää tietoa tuosta ??

IAET kassassa ainakin kysytään kotihoidontuet
http://www.iaet.fi/iaet/images/stories/Paivaraha/kotihoidontuki.pdf

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Hännän Heilutus:
liiton päivärahaan ei vaikuta muiden tulot, hän saa myös lapsikorotukset.
Mistä ihmeestä olet saanut väärää tietoa tuosta ??

IAET kassassa ainakin kysytään kotihoidontuet
http://www.iaet.fi/iaet/images/stories/Paivaraha/kotihoidontuki.pdf

niin kysytään, mutta sen vaikutus ei ole niin suuri että 70:n euron (esimerkki) päivärahoista se vähentäis niin paljon että jälelle jää 8 euroa...

Alkuperäinen kirjoittaja huolestunut äiti:
Mies jäi lomautetuksi useaksi kuukaudeksi vuoden loppuun.Minä olen kotihoidontuella ja opiskelen.Nyt saamme vain n 800 eur kk.Miehen liiton raha on vain 8 eur päivässä koska olen kotihoidontuella.Tilanne epätoivoinen.Asuntolainaa 60000 eur ja kuukausilyhennys 560 eur kk.Miten pärjäämme?työtä olemme molemmat hakeneet vaan ei tärpää.Lainassa takaajina miehen vanhemmat ja valtio.Joutuvatko he sen maksamaan kun emme pysty nyt lainaa lyhentämään.

Nyt heti soitto pankkiin, ja sovitte, että maksatte asuntolainasta vain korkoja.

Sinun tulosi eivät vaikuta miehen ansiopäivärahaa mitenkään.Ainoastaan kelasta maksettavaan työmarkkinatukeen vaikuttaa.Ja tuota ansiosidonnaista saa 500 päivää.Sitten tippuu tuolle kelan päivärahalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Kokemusta on:
Sinun tulosi eivät vaikuta miehen ansiopäivärahaa mitenkään.Ainoastaan kelasta maksettavaan työmarkkinatukeen vaikuttaa.Ja tuota ansiosidonnaista saa 500 päivää.Sitten tippuu tuolle kelan päivärahalle.

Tuo kotihoidontuki on poikkeus. Se vaikuttaa, jos kotihoidontuen saaja opiskelee tai käy töissä.

Lopettakaa se kh-tuki!Miehesi kannattaa mennä paikkakuntanne omaan liitontoimistoon maanantaina ,jos siis paikkakunnallanne on sen liiton toimisto johon miehesi kuuluu,selvittelemään tuota asiaa.Tuo ei voi mitenkään pitää paikkaansa.
Näissä asioissa On vaan pidettävä puolensa ja osattava itse hakea kaikki tuet ym johon on oikeutettu.

Täällä ei tuota liittoa ole mutta valitus sinne tehdään.Pitää ilmeisesti minun lopettaa kotihoidontuki ja opiskelut että saan työmarkkinatukea ja mies liiton rahaa.

Seuraavien kahden vuoden aikana joutuu 175000 ihmistä työttömäksi. Siihen kun lasketaan päälle eläkkeelle siirtyviä isoja ikäluokkia ja mamut, niin eipä riitä rahat elättämään kaikkia. Elintasomme tulee romahtamaan selvästi siitä mihin olemme aiemmin tottuneet. Totutelkaa tähän ajatukseen.

Kyllä se vaan on niin eilen tuli kirje toimihenkilöunionilta.En ole viime yönä nukkunut kun ole raha-asioita miettinyt.Siinä 30 päivän valitusaika ja tietenkin valitetaan.

Eipä ollut vaikea arvata että TU:sta kyse.. Meilläkin jotain hänkslää noissa maksuissa.