Nuvaringin käyttäjät

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja koffiina
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

koffiina

Vieras
Onkos kellään ehkäisyrenkaan käyttäjällä kokemusta/tietoa, että onko normaalia, että menkat alkaa jo ennen renkaan poistoa?(siis ennen taukoviikkoa jolloin kuuluisi alkaa)

Mulla nyt toka rengas menossa ja ekan renkaan ajan oli menkat koko ajan, ei mitään pientä tiputtelua edes vaan ihan kunnon menkat jotka jatkui taukoviikollakin ja sit loppuivat kun tokan renkaan laitoin. Nyt tänään pitäisi ottaa tämä toinen rengas pois mutta vuoto alkoi jo torstai iltana.
Mietinkin että mistä johtuu, lähinnä että voiko olla jotain sellasta et renkaan hormoni pitoisuus ei "riitä" kolmeksi viikoksi ja siksi alkaa vuoto jo ennen renkaan poistoa? Tämä siis ihan oma villi arvaus, mutta kun haluaisin olla varma ettei tämä ainakaan ole mitään että renkaan teho heikkenee loppuajasta, en nimittäin raskaaksi ainakaan haluaisi tulla nyt.

Tiedän että terkkarilta varmaan kannattasi kysyä muuta kun en eilen tajunnut neuvolaan soittaa ja kysyä eli maanantaina vasta pääsen soittelemaan, sikis täältä kyselen.

Mulla tuli verta muutamia päiviä menkkojen selkeän loppumisen jälkeen, siis silloin kun kyseistä kapistusta käytin. Yök mokomalle renkaalle ja yleensä kaikelle hormoniehkäisylle; ei oo mun juttuni...

Itse käytin nuvaringiä vuoden verran, kaikista paras vaihtoehto omalla kohdalla, ei voimistanut migreenejä ja ei tarvinnut joka päivä muistaa ottaa mtn.. Yleensä kuukautisetkin alko aina just sillä taukoviikolla, saattoi jatkua pari päivää uuden renkaan laiton jälkeen. Mutta ei mulle ainakaan mitn "oireita" siitä tullut, menkoista tuli paljon säännöllisemmät ja vuotomääräkin alkoi olla inhimillisempää.. mutta enpä niitä nyt enää tarvi, kun raskaana olen ja rv 12+4.. =)

Eipä oo kokemusta tollasesta. Mulla ollut rengas käytös nelisen vuotta. Mutta mulla alkaa menkat vasta paria päivää ennen ku laitan uuden taas. Kysyin kerran tuota lääkäriltä niin sanoi että voi johtua siitä et mulla on pitkä kierto ollu ennen ku alotin käyttää rengasta ja se on jäänyt se pitkä kierto. Ohjeissahan lukee et pitäs alkaa paripäivää pois oton jälkeen.
Onkos sul ollut sit lyhyt kierto? Voiskos olla sit siitä johtuva toi aikasin alkaminen? Mut kannattaa ehkä kysyä sielt neuvolasta!

kokeilin kaksi kuukautta ja vuodin suurinpiirtein koko ajan (siis renkaan ollessa paikallaan tiputtelin ja väliviikolla normaalit kuukautiset). ei sovi hormooniehkäisy minulle. :(

Yhteistyössä