Nuvaring ja migreeni

  • Viestiketjun aloittaja "Pipsa"
  • Ensimmäinen viesti
"Pipsa"
Mulle tuo nuvaring rengas annettiin kun yasminelle pillereistä tuli niin kovat migreenit. mutta nyt sama homma tuon renkaan kanssa. migreeni on lähes joka päiväinen riesa. oon nyt käyttänyt 3 rengasta mutta nyt jätin laittamatta seuraavan. Soitin perhesuunnitteluun ja varasivat mulle ajan että pääsen juttelemaan terkkarin kanssa jostain toisesta vaihtoehdosta. Mutta mitäköhän ne mahtaa mulle nyt sitten ehdottaa? Eikai ne taas vaan jotain toisia ye-pillereitä anna? Mun mielestä on aika selkee homma ettei ne tee hyvää mun migreenille enkä jaksa kärsiä tällaisesta migreenistä kokoajan. Ilman hormoniehkäisyä mulla tulee migreeni ehkä 2-4kertaa vuodessa.
 
Mulla ainakin väheni migreenit kun vaihdoin hormonikierukkaan. Sekään ei tietenkään sovi kaikille, mutta itselle se on tosi helppo kun ei tarvi muistaa syödä mitään pillereitä tiettyihin aikoihin tai pakata niitä mukaan matkoille. :) Lisäksi olen ymmärtänyt että kierukassa hormonien vaikutus on enemmän paikallinen kuin pillereissä, mutta niin taitaa olla renkaassakin, josta minulla ei ole kokemusta..
 
Itsellä on aurallinen migreeni, jonka kanssa mikään hormoniehkäisy ei sovi. Käytin minipillereitä, jotka sopivat ihan hyvin, menkat tulivat ehkä puolen vuoden välein, jos silloinkaan.. Migreenistä kärsin joka tapauksessa, mutta varsinaiset kohtaukset vähenivät selvästi. Jotkut käyttävät myös kuparikierukkaa, mutta saattaa kuulemma olla kivulias vaihtoehto..
 

Yhteistyössä