nuvaring ja mahdollinen raskaus?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pohtivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pohtivainen

Vieras
Tilanne seuraava:

Käytän nuvaring ehkäisyrengasta, viime viikolla kuitenkin ilmeisesti ovuloin (vaikka renkaan pitäisi ovulaatio estää) mutta mulla ovulaatiosta tulee niin järkyt vatsakivut, ettei niistä voi erehtyä.. lisäksi lämmöt nousi reippaasti tuon oletetun oviksen jälkeen (muissa nuvaring kierroissa lämmöt ei ole noussu). Oletettu ovis oli viime viikon ke.Pidin rengasta normaalisti viime sunnuntaihin saakka ja aloitin normaalin viikon renkaattoman viikon. nyt sitten ke iltana tullut vähän veristä vuotoa, samoin eilen.. ei kuitenkaan niin, että suojaa tarvisi koko aikaa.. rengas on kuukautisia niukentanut kyllä, muttei musta ihan näin niukat ole olleet... nyt sitten mietinkin, että uskallanko alottaa uuden renkaan sunnuntaina.. tänään 9 päivää tuosta ovulaatiosta, eli ei varmaan raskaustestiinkään voi luottaa? nyt en tosiaan tiedä aloitanko uuden renkaan...?
raskaus olisi yllätys, mutta ei mikään katastrofi.. :)

Vaikka sulla olisi ollut ovulaatio ja seksiä, niin sehän yksistään ei riitä siihen, että olisit raskaana. Monilla naisilla saattaa mennä raskauden yrittämiseen montakin kiertoa ennen kuin tärppää. Raskauden todennäköisyys on pieni Nuvaringiä käytettäessä. En ole lääkäri enkä asiantuntija, mutta mä aloittaisin uuden renkaan ja tekisin sitten 2-3 viikon päästä ovulaatiosta raskaustestin. Näin vältät mahdolliset vuotohäiriöt, jos et olekaan raskaana ja toisaalta saat tiedon, jos oletkin raskaana.

Meillä tuossa jaloissa pyörii yksi puolitoistavuotias "nuvaring" lapsi :) Eli päätimme jättää ehkäisyn pois ja aloittaa yrityksen, mutta ei menkkoja kuulunut ja tulos näkyy miksi ei kuulunut tätiä.....

Alkuperäinen kirjoittaja Nuvaring pettämätönkö!!;10821293:
Meillä tuossa jaloissa pyörii yksi puolitoistavuotias "nuvaring" lapsi :) Eli päätimme jättää ehkäisyn pois ja aloittaa yrityksen, mutta ei menkkoja kuulunut ja tulos näkyy miksi ei kuulunut tätiä.....

olitko ihan raskauden alussa, kun jätitte renkulan pois? vai jo pidemmällä? tuliko tyhjennysvuotoja, vaikka olit raskaana?

täällä ei tarvinnutkaan miettiä, että laitanko uuden renkaan vai en, kun ko renkaat ovat loppu koko suomesta! :O nyt siis tulee joka tapauksessa renkaaton kierto...
jos en ole raskaana, niin luulis lämpöjen laskevan normitasolle pian ja kenties menkatkin tulevat, kerta oviskin oli... :/ viime viikolla tavallista niukempi nuvaring tyhjennysvuoto 7-9 päivää oviksesta...

varmaan teen parin päivän päästä varmuuden vuoksi testin, sitten joku 14 päivää oviksesta.. luulisi silloin näkyvän?

kokemuksia mielellään aiheesta kuulen edelleen.. on tää niin kummaa... :)

Olisi kiva kuulla olitko raskaana?
Itse olen Nuvaringiä käyttänyt useita vuosia ongelmitta, mutta helmikuussa ei kuukautisia kuulunut yllättäen... ja raskaustesti näytti positiivista.
Onkohan niissä renkaissa ollut jotain ongelmia kun niiden tuotanto on keskeytetty????

Täh, miten niin tuotanto keskeytetty? Mä ainakin just alkuviikosta hain lisää, tosin turhaan sillä tyhjennysvuoto ei tullutkaan ja yllärri ylläri: Raskaana!
Noh, tämä on nyt tätä ja alussa ollaan, vahinko mikä vahinko, mutta sen mukaan mennään.