nuvaring ja akne/migreeni

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja majio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

majio

Vieras
heissan! tässä sitten oli pakko lopettaa tuo yasminelle käyttö kun migreeni yltyi aikaslailla..Harmittaa kun muuten pillerit olivat loistavat. Ei mitään muuta haittavaikutuksia. Neurologi sanoi, että nuvaring olisi parempi migreenin kannalta. Minulla on aika paha akne, mikä alkoi kun lopetin vuosi sitten ehkäsisytabelttien käytön. Nyt yasminellen kanssa iho rauhoittunut, joten sekin harmittaa. Enkä sitäpaitsi tiedä aiheuttaako migreeniä nyt yasminellet vai tetralysal antibiootti minkä sain iho oireisiin...oliko tarpeeksi sekavaa..no jos joku saa jotain tolkkua niin olisi mukavaa kuulla muiden mielipiteitä =)

Asiasta toiseen kokeile migreeniin vyöhyketerapiaa, käy muutaman kerran yhtä jaksoisesti että alkaa vaikuttaas hoidon teho. Itselläni on migreeni kans ja tuolla vyöhyketerapialla oon saanu sen kuriin, joten ei enää päätä säre, käyn 3-4 vk välein ja hoito tehdään jaloista pohkeisiin, kestää tunnin ja maksaa noin 30 e riippuen paikkakunnasta.

Itselläni myös migreeni, aurallinen sellainen. Aikoinaan pillereitä syödessäni migreenit pysyivät poissa mutta kahden raskauden jälkeen ovat tulleet useammin. Aloitin 3kk sitten Nuvaringin käytön ja olen saanut pahoja migreenikohtauksia, lisänä toisen käden sormien ja ylähuulen puutumista. Uskon että migreenini ovat hormonaalisia, sekin tekee niistä inhottavia kun tiedän että kohtaus tulee ainakin kerran kuussa :|

Tämän kierron jälkeen lopetan Nuvaringin käytön koska itselleni ei käy mikään hormonallinen ehkäisy (sivuvaikutuksia on muitakin tuon migreenin lisäksi).

Yhteistyössä